بانوان طلبه در معنویت سازی جامعه نقش کلیدی می‌توانند داشته باشند/ بانوان طلبه استعدادهای خود را دریابند96/11/02

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» امروز در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب مدارس علمیه و مراکز تخصصی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  در تالار بیداری اسلامی این مرکز حوزوی برگزار شد، با بیان اینکه بانوان طلبه در معنویت سازی جامعه نقش کلیدی می‌توانند داشته باشند، فرمودند: تک تک انسان‌ها تشکیل‌دهنده جامعه هستند و حضور خوبان در کنار یکدیگر می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشد؛ بنابراین شما باید در معنویت بخشیدن به جامعه پیش قدم باشید.

افرادی که از فراهم بودن شرایط تحصیل علوم دینی استفاده نمی کنند، در روز قیامت باید پاسخگو باشند؛ فردای قیامت از عمر انسان، جوانی و نشاط انسان، مال و دارایی انسان و محبت ما نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) سؤال می‌شود.

فردای قیامت شاید سؤال کنند که چرا از فرصت طلایی اعلام ثبت نام جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) استفاده نکردید؟ چرا در مراکز علمی حوزوی حضور نیافتید و چرا با احکام دین بیگانه بودید؟

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: در این دنیا، انسان باید عالم یا متعلم یا مستمع و یا محب اهل بیت(علیهم‌السلام) باشد، اگر انسان در این چهار جرگه قرار نگیرد، هلاک حتمی است

بسیاری انسان‌ها وارد حوزه شدند و دست خالی رفتند، بسیاری هم چون علامه طباطبا یی‌ها و مطهری‌ها و مراجع و علمای بزرگ ما به مدارج والا راه یافتند.

متأسفانه امروز برخی از برنامه‌ها به گونه ای است که فضای فکری و رفتاری مردم را عوض کردند، در گذشته به نماز عشاء «نماز خفتن» می‌گفتند، افراد پس از نماز عشاء می‌خوابیدند و صبح زود برای اعمال عبادی و مستحبی برمی‌خاستند، اما امروز به صورت شبانه روز، وقت مردم را با فیلم، سریال، فضای مجازی و غیره پر کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بانوان طلبه استعدادهای خود را دریابند، گفتند: شما بعد از گذراندن دوره عمومی، علاقه مندی خود را کشف کنید و در گرایش‌های مختلف تفسیر، فقه، فلسفه، کلام و غیره مشغول به تحصیل شوید تا به عنوان مبلغ برجسته در جامعه حضور داشته باشید.

در گذشته، مراکز علمی و حوزوی برای بانوان به این گستردگی نبود، امروز حضور پربرکت بانوان جامعه در مکتب امام صادق(علیه‌السلام) چشمگیر است و بانوان بسیاری راغب تحصیل، علم و کمال هستند.

مؤمن باید امید و آرزو داشته باشد و متناسب با آن برنامه ریزی کند، بنابراین شما بانوان طلبه باید به عنوان مبلغی هدایت گر، تأثیرگذار و نقش آفرین با قلم و بیان خود جلوی بدعت‌ها و انحرافات را بگیرید و روشنگری کنید.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: امروز دشمن همه جا بساط خود را برای بدعت گذاری در جامعه، انحراف در جامعه، مشوش کردن فکر و سوق دادن آحاد جامعه به سمت بی تفاوتی گسترانده و جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در این میانه نقش ممتازی دارد.

بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همواره در صحنه‌های مختلف که در کشور اتفاق افتاده، ممتاز بودند و هیچ گاه صحنه را خالی نمی کنند، زیرا مسیر را شناخته و تا آخر این مسیر را ادامه می‌دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بانوان طلبه از فرصت‌های در اختیار استفاده کنند، افزودند: اگر می‌خواهیم حرف ما اثر کند، باید نسبت به معصیت خداوند پروا داشته باشیم و بنا به فرموده امام باقر(علیه‌السلام) گناهان خود را با گناهان دیگران مقایسه نکنیم و کوچک نشماریم.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام باقر(علیه‌السلام) که «لامصيبه کاستهانتک بالذنب و رضاک بالحاله التي انت عليها؛ هيچ مصيبتي مانند بي اهميت و سبک دانستن گناه و راضي بودن به همان حالتي که داري، [حالت گنهکاري] نيست»، تصریح کردند: اگر انسان به وضعیت موجود راضی باشد، بدترین مصیبت است، طلبه باید همت بلند داشته باشد و افق‌های بلند آینده را ببیند و در زندگی به دنبال بالندگی، حرکت و رشد باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کردند: بنابر  سفارشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، نسل جوان نسبت به آینده امیدوار و دغدغه مند است و تلاش می‌کند که به مقامات بالا دست پیدا کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.