برخی‌ طوری چراغ سبز به شفاعت نشان می‌دهند که غیر بهشت چیزی نیست96/11/08

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه ایام فاطمیه به بیان بایدها و نبایدهای مداحی و شاعری در این مناسبت مهم پرداختند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در همایش فاطمی که با رویکرد فضائل و سیره فاطمی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد به بیان فضیلت‌های وراثتی و ذاتی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

نه تنها خداوند از فاطمه زهرا(س) راضی است و فاطمه زهرا(س) از خدا راضی است، رضایت او عین رضایت خداست و غضب او عین غضب خداست، بنابراین مرثیه سرایان و ذاکران اهل بیت باید افتخار کنند که تمام وجودشان محبت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مداحان و شاعران آئینی گفتند: عظمت و جایگاه خودتان را بدانید و بزرگ بشمارید، چون مجالسی که در مدح و ستایش و عزای اهل بیت برگزار می‌کنید مورد عنایت ایشان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که سهم قابل توجهی از دینداری و معرفت مردم به عهده مداحان است، گفتند: مداحان و شاعران آئینی در شکل دهی افکار و عواطف نقش مهمی دارند. این افراد چون منتسب به اهل بیت(ع) هستند باید به شاخص‌های مداحی و شاعری پایبند باشند.

مداحان و شاعران آئینی الگوی رفتاری جامعه هستند، بنابراین باید به شکل ظاهری، آراستگی و تقید به آداب اسلامی پایبند باشند و در بعد اخلاقی و علمی در رشته خودشان مسلط باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مداحان و شاعران آئینی خواست که در محتوای شعر و مدح از مفاهیم انقلابی بهره بگیرند.

محتوای مداحی باید پیام داشته باشد و مناجات‌های مداحان، مردم را با مبانی اسلام آشنا می‌کند.

تفکری که می‌گوید «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» غلط است. بنا نیست هر چه را به اهل بیت نسبت دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم پرهیز از غلو در مدح و شاعری تاکید کردند و گفتند: زیارت جامعه آمده تا جلوی غلو را بگیرد. امروز دشمن در کمین است و اگر کسی، حرفی در جایی بزند، انتقامش را در جای دیگری می‌گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری بر لزوم پرهیز از تملق و استفاده نکردن از سبک‌های نامناسب در مداحی تاکید کردند و گفتند: برخی‌ طوری چراغ سبز به شفاعت نشان می‌دهند و در رحمت را به روی همه باز می‌کنند که غیر بهشت چیزی نیست. پیامبران بشیر و نذیر بودند، بنابراین مداحان به این مساله مهم توجه داشته باشند.

دیدگاه‌ها   

یزدی
#1 یزدی 1396-11-08 08:57
سلام اسم اصلی این فرمول مارپیچ سکوته. البته سالهاست شورع کرده اند و ملتهای ایران و کشورهای مسلمون هم متوجه نشده اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.