نسل جدید حوزه با تراث بزرگان ارتباط برقرار کند96/11/11

نائب رئیس جامعه مدرسین با بیان این که باید نسل جدید حوزه با تراث حوزه ارتباط برقرار کند گفتند: امروز شیعه هراسی یکی از پروژه های جدی دشمنان اسلام است؛ بسنده کردن به تحقیق و احیا و همچنین انحصار آن در قم و ایران و یا لبنان به تنهایی رسالت را کامل نمی کند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» دیروز در دیدار رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و جمعی از دست اندرکاران تهیه موسوعه کلامی علامه شیخ محمدحسین کاشف الغطاء که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه(س) و همچنین گرامیداشت در پیش بودن ایام دهه فجر، گزارش رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره احیای آثار علامه محمدحسین کاشف الغطاء را امیدبخش و نویدبخش برای حوزه علمیه دانستند.

فضلای جوان ما در عرصه مباحث روزآمد و مباحث گذشتگان و احیای تراث از پیشکسوتان پیشی گرفته اند که این نشانه فضای مناسبی است که برای حوزه علمیه ایجاد شده که با امکانات کم، اما همتهای بلند کارهای بزرگی را به سامان رسانده اند.

کم و بیش با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین پژوهشکده ها و مراکز وابسته به پژوهشگاه آشنا هستم و گاهی که برخی خرده می گیرند که دفتر تبلیغات اسلامی چه سنخیتی با احیای تراث و غیره دارد؛ در حالی که کار آن مباحث فرهنگی و تبلیغی است، می گویم اگر در مراکز و جاهای دیگر به این موضوع و احیای تراث بزرگان پرداخته شده بود، ایراد شما وارد بود؛ اما متأسفانه این قالب با شور و شعور و هدفمندی، کمتر جایی را سراغ داریم که چنین کارهای فاخری را انجام داده باشد.

قطعاً هدفی در ورای احیای آثار اسلامی نهفته است و یک حرکتی است که برای حوزه علمیه می تواند مفید و مؤثر واقع شود و مدتها بود که چنین کارهایی انجام نشده بود. این انتظار و امید است که نسل جدید حوزه با تراث حوزه ارتباط برقرار کند و این قدم بزرگی است که احیای آثار بزرگان می تواند به همراه داشته باشد.

باید مجموعه هایی مثل پژوهشگاه را تشویق و حمایت کرد و ما از این کارهای بزرگ و فاخری که در مجموعه شما در حال انجام است، مطلع بوده و آمادگی همکاری و حمایت از فعالیت های شما و همکارانتان را داریم.

امروز شیعه هراسی یکی از پروژه های جدی دشمنان اسلام است؛ بسنده کردن به تحقیق و احیا و همچنین انحصار آن در قم و ایران و یا لبنان به تنهایی رسالت شما را کامل نمی کند، باید سعی کنید آثارتان را در جاهای دیگر هم ببرید که باعث ترویج و تبلیغ شود.

دیدگاه‌ها   

محسن عبدی
#2 محسن عبدی 1396-11-15 10:15
سلام علیکم عرض ارادت خدمت آقای خودم
اقا چرا درباره گرفتن شهریه ها بودجه ها شفاف سازی نمی کنین همه جا ما رو به چشم مفت خور نگاه می کنن کاش حداقل درامد خوبی داشتیم دلمان نمی سوخت
نقل قول کردن
الیاس یوسفی
#1 الیاس یوسفی 1396-11-13 15:10
سلام حاج اقا نوکریم
مشکل ما اینه بزرگان ارتباط برقرار نمی کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.