شکوه و عظمت اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته شگفتی ساز بود/مسئولان برای همایش اربعین از هم اکنون آسیب شناسی کنند97/08/18

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» امروز (جمعه 18 آبان) در خطبه های  نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان اینکه دو میلیون نفر از مردم ایران در همایش بزرگ پیاده روی اربعین شرکت کردند، یادآور شدند: برخی آیه یأس می‌خواندند که امسال به خاطر مشکلات اقتصادی نمی توان به زیارت اربعین حسینی رفت و زیارت اربعین خلوت می‌شود، اما شکوه و عظمت اربعین حسینی مانند سال‌های گذشته، شگفتی ساز و حرکت پرمعنا و عظیمی بود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: من از دولت و ملت عراق به خاطر مهمان نوازی زائران اربعین تشکر می‌کنم، همچنین از مردم و مسئولان ایران به خاطر حضور در این حرکت بزرگ تشکر می‌کنم.

ایشان با اشاره به مشکلاتی که در این مراسم وجود داشت، گفتند: ما از مسئولان می‌خواهیم که از هم اکنون آسیب شناسی کنند، مشکلات را ببینند و راهکارها را بیندیشند تا مردمی که به زیارت می‌روند دچار مشکل نشوند.

امسال رسانه‌های بیگانه می‌خواستند این حرکت بزرگ را بایکوت کنند، بعد خواستند سکوت را بشکنند اما توطئه ای را پیاده کنند با این مضمون که این حرکت، رنگ دولتی دارد، حال آنکه مراسم پیاده روی اربعین، یک حرکت خودجوش مردمی بودکه مردم به عشق حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام وارد کار شدند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به روز اول ربیع الأول که سالروز هجرت تاریخ ساز پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله از مکه به مدینه است، اشاره کردند و افزودند: موضوع لیله المبیت هم مربوط به همین جریان است که مشرکان قصد به شهادت رساندن پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله را داشتند، اما آن حضرت به اذن خداوند از مکه خارج شدند و امام علی علیه‌السلام در بستر پیامبر خدا خوابیدند و بدین وسیله توطئه مشرکان ناکام ماند.

ایشان به سالروز درگذشت مفسر بزرگ علامه طباطبایی، صاحب تفسیر المیزان در روز 24 آبان ماه اشاره کردند و یاد ایشان را گرامی داشتند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در روز 19 آبان و همچنین روز کتابدار و هفته کتاب و کتابخوانی در این هفته، اظهار امیدواری کردند که حرکت جامعه ما روز به روز به سمت علم و ترقی و اندیشه بالاتر باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.