حضورآیت الله حسینی بوشهری در همایش دانش آموختگان خواهر حوزه علمیه باقرالعلوم 97/09/08

همایش دانش آموختگان خواهر حوزه علمیه باقر العلوم شهرستان قدس با حضور دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، امام جمعه شهرقدس، رئیس شورای شهرستان قدس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرقدس و سایر مسئولین شهرستان در مجتمع فرهنگی باقرالعلوم برگزار گردید.

در این مراسم حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در سخنانی بیان داشتند: فارغ التحصیلی معنا ندارد و هر یک از ما که در مسیر علم هستیم نباید نام فارغ التحصیل را روی خود بگذاریم البته میتوانیم بگوییم دانش آموخته اما فارغ التحصیل هرگز نباید مطرح باشد.

آنچه که به عنوان رسالت اصلی حوزه های علمیه ماست مسئله تفقه در دین است و این یعنی فهم عمیق نسبت به دین و تفقه تنها اصطلاح فقهی نیست بلکه فهم عمیق در علم کلام، فکر، تاریخ، تفسیر می باشد و در تمامی عرصه های دینی و علمی یک طلبه حوزوی، چه خواهر و چه برادر باید مطالعات ،بررسی ها و تحقیقات لازم را داشته باشد .

بخش مهمی از جامعه ی مارا بانوان تشکیل می دهند و بانوان ما سرمایه هایی برای اسلام ،کشور و انقلاب می باشند و رسالت سنگین حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بر عهده خواهران ، معلمین ، فارغ التحصیلان و دانش آموختگان حوزه های خواهران است .

شایسته است که تنها با الفاظ متداول حرف نزنیم و اهل شعار نباشیم و آنچه را که میگوییم خودمان عمل کنیم تا شاهد رشد و تعالی باشیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.