آیت الله حسینی بوشهری از ایده حذف تکلیف شبانه دانش آموزان انتقاد کردند97/09/24

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته» در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور (ناشران کتاب کنکور و کمک درسی) که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد از ایده حذف تکلیف شبانه دانش آموزان انتقاد کردند.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشتند: معتقدم کتابهای آموزشی می تواند زمینه رشد دانش آموز شود. البته این کپی رایت ها مشکلی برای مؤلفین و ناشران شده و عملا کارهای تجاری نوعی قلم شکستن و حتی به مدرک گرای هم سرایت کرده است.

امام جمعه قم افزودند: در جامعه بین افراط و تفریط قرار گرفته ایم. گاهی در آموزش و پرورش، سخت گیریها آنچنان زیاد است که دانش آموز ازمدرسه زده می شود، گاهی هم تکالیف را از دانش آموز می گیریم این همان تفریط است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزودند: کسانی که درگذشته و در مدارس تکلیف محور درس خواندند و تکلیف بیشتر بود، از نظر آگاهی و شناخت، با کسانی که در مدارسی درس خواندند که از تکالیف خبری نبوده، تنها به فکر نمره گرفتن و پاس کردن درسها هستند،قابل قیاس نیست.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در رابطه با آموزش، مسائلی مانند استاد، دانش آموز و محتوا نقش اساسی دارد، اظهارداشتند: نقش هر کدام از این مسائل هم در جای خود مهم است. اما مسئله مهمی که بیش از همه اثر گذار است، محتوای درسی است که درهمه جا با دانش آموز است که از جمله آنها متن کمک آموزشی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.