در مسیر مهارت آموزی طلاب دچار افراط و تفریط نشوید97/11/21

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کردند: مهارت آموزی طلاب نباید منجر به سبک شدن کفه دانش اندوزی و تحصیل مستمر طلاب شود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار با مسئولین مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد در خصوص تاسیس این مرکز گفتند: امروزه مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه ارتقاء یافته و به یک مرکز مستقل تبدیل شده است و زحمات انجام گرفته به بار نشسته و در حد قابل انتظاری رشد یافته است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: تاسیس مرکز  الهام گرفته از روح حاکم بر شورای عالی بوده است و تاکید رهبر انقلاب بر امر مهارت آموزی موجب اهتمام بیشتر در ایجاد این مرکز شد، اکنون با این وسعت و با ارتباط گیری که با نهادهای مختلف پیدا کرده است، لازم است بصورت مستقل توسعه و ماموریت های خود را ادامه دهد.

ایشان  با تایید این سخن که هر طلبه حداقل یک مهارت باید فرا بگیرد خاطرنشان کردند: سعی کنید در دوره ها جاذبه های مورد نیاز ایجاد شود که طلاب احساس کنند به برنامه شما نیازمند می باشند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی برای پیشبرد اهداف ارزشمند خود لازم است به این نکته توجه بیشتری داشته باشد که مسیر مهارت آموزی منجر به سبک شدن کفه دانش اندوزی و تحصیل مستمر طلاب نشود، به این معنا که اگر تاکنون تفریط شده است و طلاب فقط مشغول تحصیل دانش های نظری حوزوی بوده اند اکنون جانب افراط نرویم و طلاب را فقط در مسیر مهارت ها سوق ندهیم بلکه همیشه مراقب باشیم در دامن افراط و تفریط قرار نگیریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.