رفتار منتظران فرج(عج) باید اسلامی و انقلابی شود97/12/18

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر افزایش معرفت انتظار فرج گفتند: منتظران فرج امام زمان(عج) باید در جامعه از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و دستگاه‌های اداری و اجرایی رفتارهای اخلاقی و دینی خود را همسو با آداب اسلامی و انقلابی کنند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در آئین دعای ندبه در خورموج با بیان اینکه منتظران امام زمان(عج) هیچ گاه دست از باورهای اعتقادی و دینی بر نمی‌دارند اظهار داشتند: شناخت انتظار و افزایش معرفت دینی و مذهبی از ویژگی منتظران است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ویژگی دین باوران عصر انتظار را برشمردند و افزودند: شناخت غیبت صغری و کبری تنها کافی نیست بلکه معرفت و شناخت به امام زمان(عج) که امام زمان(عج) را واسطه فیض خالق و مخلق بدانیم مهم است.

امام جمعه قم، آداب و ویژگی‌های منتظران را مورد اشاره قرار دادند و خاطرنشان کردند: انسان باید از نظر اخلاق فردی و اجتماعی خود را برای انتظار آماده کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی و  تشکیل حکومت اسلامی ایران زمینه ساز فرج امام زمان(عج) است گفتند: در جامعه آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی وجود دارد که باید با حرکت انقلابی و اسلامی در مقابل این مشکلات ایستاد و جوانان را از این آسیب‌ها و  بلایا مصون کرد.

ایت الله حسینی بوشهری مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی را از آداب انتظار دانستند و تاکید کردند: معرفت‌افزایی و رسیدن به کمال زمینه برطرف کردن مشکلات جامعه و خانواده را فراهم می‌کند که در این راستا تقویت اخلاق فردی و اجتماعی مورد تاکید است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، برترین و بهترین اعمال امت اسلامی را انتظار فرج دانستند و تصریح کردند: باید با ترویج فرهنگ عفاف، حجاب، پاکدستی، معرفت‌افزایی و اخلاق اسلامی زمینه فرج در جامعه اسلامی فراهم شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه به ویژه در مراکز آموزشی و اداری خاطرنشان کردند: منتظران فرج امام زمان(عج) باید در جامعه از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و دستگاه‌های اداری و اجرایی رفتارهای اخلاقی و دینی خود را همسو با آداب اسلامی و انقلابی کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید مشکلات جامعه سبب تغییر در رفتار منتظران ایجاد کند افزودند: منتظران امام زمان(عج) در جامعه باید خود را مسئول بدانند و نباید مشکلات بر آداب انتظار آنها غلبه کند بلکه باید جامعه به ویژه نسل جوان را با فرهنگ انتظار آشنا کرد.

ایشان با تاکید بر مسئولیت، منتظران در قبال محرومان و مستضعفان تصریح کردند: منتظران فرج امام زمان(عج) باید خود را در قبال محرومان و مستضعفان مسئول بدانند و افراد توانمند، انسان‌های ضعیف را کمک کنند چرا که خیرخواهی از آداب انتظار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.