تعمیق خداباوری بیمه کننده نظام در برابر تهدیدها و تحریم هاست98/04/07

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی، گفتند: اگر موج خداباوری تحت نظارت و تربیت روحانیت در جامعه ما جا بیفتد در آن صورت ما دغدغه دشمن و تهدیدها و تحریم های آنها علیه انقلاب را نخواهیم داشت.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی که با حضور اساتید و طلاب این حوزه علمیه در بجنورد برگزار شد، با اشاره به رسالت روحانیت، اظهار کردند: رسالت حوزویان درواقع ادامه رسالت رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

ایشان با اشاره به پاداش و اجر ویژه ایفای رسالت طلبگی، ادامه دادند: خداوند در آیه 39 سوره احزاب می فرماید: « الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ  وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا»؛ یعنی این روش خداست درباره آنان که همواره پیامهای خدا را به مردم می رسانند و از عظمت و مقام او می ترسند و از هیچ کس جز او واهمه ندارند و برای حسابرسی کار با ارزش اینان خدا کافی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفتند: بر این اساس همه افرادی که در همه اعصار با این محتوا با مخاطب مواجه می‌شوند تبلیغ رسالات الله می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گام نهادن در این مسیر نیازمند خلق و خوی نرم و زبان پرمهر و عطوفت است، خاطرنشان کردند: درواقع بخش مهمی از موفقیت در مسیر تبلیغ دینی بستگی به اخلاق و رفتار فرد مبلغ دارد.

ایشان با اشاره به آیه 53 سوره اسراء، افزودند: خداوند در این آیه می فرماید: « وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ  إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِينًا» و خطاب به رسول گرامی اسلام تأکید می کند که به بندگانم بگو: سخنی را که نیکوتر است بگویند؛ زیرا شیطان میان آنان به سبب سخنان زشت و بی منطق دشمنی و نزاع می افکند و شیطان همواره برای انسان دشمنی آشکار است.

اگر خروجی کار ما این باشد که انسان‌ها از بن دندان و عمق جان دین‌باور و دین‌دار شوند نه اینکه دین داری آنها برای تظاهر باشد در آن صورت در رسالت خود موفق شده ایم.

خروجی فعالیت های تبلیغی ما باید افرادی باشند که در خلوت و جلوت حالت دین‌داری را به نمایش بگذارند.

اگر موج خداباوری تحت نظارت و تربیت روحانیت در جامعه ما جا بیفتد در آن صورت ما دغدغه دشمن و تهدید انقلاب را نخواهیم داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.