امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه هستند98/04/17

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در قم، با اشاره به این که امامزادگان حق بزرگی به گردن شیعیان دارند، گفتند: ایشان رنج ها و مشقت های بسیاری را تحمل کردند تا بتوانند معارف و پیام اهل بیت(ع) را به دست ما برسانند.

امام جمعه قم با بیان این که تکریم امامزادگان واجب است، افزودند: اگر امامزادگان ما که بسیاری از آن ها محدثان شیعه هستند، نبودند فقه ما ناقض می ماند، بزرگانی مانند علی بن جعفر(ع) ظلم های زیادی را تحمل کردند تا امروز شیعه بتواند از سفره علم و معرفت اهل بیت(ع)بهره ببرد.

امروز نیز بقاع متبرکه امام زادگان محلی امن و پناهگاهی آرامش بخش برای مردم جامعه هستند، افراد درهر قشر و جایگاهی به این بزرگواران متوسل می شوند و استمداد می طلبند.

استفاده از معنویت بقاع امامزادگان می تواند تاثیر مطلوبی در دنیا و آخرت مردم داشته باشد، باید تلاش کنیم که رابطه مردم با اماکن مقدس و امامزادگان تقویت شود.

مردم در راه دین و اعتقاد حاضرند از جان و مال خود مایه بگذارند، باید از ظرفیت و تعداد زیاد امامزادگان قم برای پیوند بین مردم و امامزادگان استفاده کنیم و این فرهنگ را به نقاط دیگر کشور تعمیم دهیم.

با توجه به این که دشمنی ها و کینه توزی های دشمن علیه شیعیان در این روزها تشدید شده است، باید آگاهی و اتحاد شیعیان بیش از پیش تقویت شود، یکی از راه های آن برنامه ریزی برای حضور مستمر مردم و جوانان در مساجد و امامزادگان و اجرای برنامه های مفید و مناسب برای آن هاست.

بقاع امامزادگان باید به محلی تبدیل شوند که اگر فردی احساس نیاز کرد از نظر معرفتی و اعتقادی رشد کند، یا شبهاتی برای او مطرح است که به دنبال پاسخ آن می گردد یا در زمینه های دینی و اجتماعی مشاوره می خواست، بتواند به این امکان متبرک مراجعه کند و پاسخ خود را دریافت کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.