خواهان آزادی تمام آبراه های کشتیرانی هستیم/ اجازه ناامنی در خلیج فارس را نخواهیم داد98/05/05

امام جمعه قم با ذکر این مطلب که رسما به دنیا اعلام می کنیم که خواهان آزادی و امنیت راه های کشتیرانی هستیم، بیان کردند: اجازه نمی دهیم کسی امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس مختل کند و به دیگران نیز اجازه فضولی و کارشکنی نمی دهیم.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به سالروز چهلمین سالروز نماز جمعه در کشور بیان کردند: اولین نماز رسمی در جمهوری اسلامی در روز 5 مرداد تشکیل شد؛ زیرا پیش از انقلاب آیت الله العظمی اراکی مراسم نماز جمعه در قم را به جای می آوردند.

نماز جمعه به منزله یک رساله بسیار قوی است که هر هفته در قرارگاه های نماز جمعه و مصلاها برگزار می شود؛ مردم در نماز جمعه نسبت به مسایل روز جامعه آگاهی پیدا می کنند.

یکی از عواملی که مردم را پس از چهل سال و در همه صحنه ها در مقابل هجمه ها نگاه داشته، برپایی همین نماز جمعه است؛ مردم در نماز جمعه توطئه شناس می شوند؛ نمازهای جمعه، مرکز حل اختلاف است.

نماز جمعه دارای دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و اخلاقی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی است؛ از همین روی است که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه نسبت به مردمی بودن و حساس بودن نسبت به انقلاب و توطئه های دشمنان، توسط ائمه جمعه تاکید کردند.

یکی از مسایلی که امروز در جامعه ما مطرح است و دین داران ما نگران آن هستند، تقوا در مورد عفاف و حجاب در جامعه است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که بیان کردند.

خطیب جمعه قم در خطبه اول گفتند: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین مسایلی است که در حوزه اجتماعی اسلام دارای اهمیت فوق العاده است.

یک دسته از موانع تحقق عدالت اجتماعی مرتبط به مسئولان و یک دسته از این مسایل نیز به مردم باز می گردد.

اگر مدیران و مسئولان و مردم در امور خود پیش داوری کنند و از نظر کارشناسان استفاده نکنند و بر اساس حدس و گمان مطالب خود را بیان کنند قطعا مشکلاتی در این زمینه ایجاد می شود.

وقتی تمایل حاکمان، حاکم بر حکمرانی آنها شد، چنین جامعه ای رنگ عدالت اجتماعی را نخواهد دید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.