ماه محرم ماه نهضت، قیام، عاطفه، منطق و استدلال است/ اجرای عدالت اجتماعی در جامعه دینی از مصادیق معروف است98/06/09

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد فرمودند: ماه محرم ماه نهضت، قیام، عاطفه، منطق و استدلال است و ویژگی های بسیاری در قیام امام حسین (ع) متجلی است و سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) در این ماه نقش مهمی بر عهده دارند.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت تبیین مکتب و معارف اهل بیت(ع) از سوی سخنرانان گفتند: سوگواری و عزاداری باید با شکوه برگزار شود ولی به معرفت نسل جوان نسبت به مکتب اهل بیت(ع) باید در پای منابر افزوده شود.

ایشان با اشاره به اینکه اجرای عدالت اجتماعی در جامعه دینی از مصادیق معروف است، اظهار کردند: اگر هر کسی به سهم خودش در مسیر تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنند، عین معروفی است که در جامعه اتفاق افتاده است.

اگر مردم تحمل اجرای عدالت در جامعه را نداشته باشند و هر کسی به بهانه‌ای از زیربار اجرای عدالت شانه خالی کند، چنین جامعه‌ای رنگ عدالت را نخواهد دید.

اگر مردم برای اجرای عدالت مطالبه‌گر نباشند در چنین جامعه ای عدالت محقق نمی‌شود؛ هم کارگزاران باید عزمی راسخ برای اجرای عدالت داشته باشند و هم مردم پذیرای اجرای عدالت باشند.

باید تلاش کنیم که در جامعه مجریان در این مسیر حرکتی درست داشته باشند و مردم نیز در میدان اجرای عدالت حضور داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از حضور مردم در پاسداشت عید غدیر اظهار کردند: مردم قم و دیگر شهرها این روز بزرگ را به عنوان بیعت با امیرالمومنین(ع) گرامی داشتند.

ایشان با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر ادامه دادند: این دو شهید الگوهای خوبی برای کارگزاران ما در نظام اسلامی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وقوع 17 هزار ترور در کشور توسط منافقین خاطرنشان کردند: بیش از 17 هزار نفر به دست منافقین به شهادت رسیدند و امروز آنها در آغوش مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم زندگی می‌کنند؛ البته مردم آزادی‌خواه دنیا آنها را خوب شناخته اند و دیگر جایی برای اینکه خودشان را عرضه کنند باقی نمانده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.