اعمال هزینه ی درآمد‌های مالیاتی هر استان در همان منطقه98/06/27

آیت الله حسینی بوشهری گفتند: درآمد‌های مالیاتی در هر استان می‌بایست در همان منطقه هزینه شود که این امر در فرهنگ سازی پرداخت مالیات‌ها تأثیرگذار است.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونان او با اشاره به تکیه کشور بر درآمد‌های نفتی، گفتند: وقتی ما به سمت درآمد‌های نفتی رفتیم از دیگر امور اقتصادی و درآمدی غافل شدیم در حالی که امروز کشور‌هایی هستند که بدون یک قطره نفت در مسیر توسعه و آبادانی قرار دارند.

همین تکیه به درآمد‌های نفتی از سال‌های گذشته باعث شده تا مسئولان انگیزه‌ای برای حرکت به سمت درآمد‌های غیر نفتی نداشته باشند.

امام جمعه قم، فرهنگ سازی در زمینه پرداخت مالیات را مهم ارزیابی و بیان کردند: امروز در دیگر کشور‌ها مسئولان دغدغه پرداخت مالیات از سوی مردم را ندارند و این مسئله در کشورشان فرهنگ سازی شده است و مردم می‌دانند که آبادانی کشورشان در گرو پرداخت مالیات است و این در حالی است که مردم در کشور ما به این مسئله توجه کافی ندارند.

ایشان در ادامه به توطئه دشمن در تحریم نفت ایران اشاره کردند و افزودند: باید در برنامه‌ریزی‌های بودجه‌ای کشور اقتصاد منهای نفت در دستور کار باشد.

در هر استان باید درآمد‌های مالیاتی در همان استان و شهر هزینه شود که این امر در فرهنگ سازی پرداخت مالیات‌ها تأثیرگذار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، شرایط اقتصادی را در حال حاضر نامساعد دانستند و گفتند: مردم در مضیقه هستند و نباید برای دریافت مالیات تنها بر روی مردم تمرکز کرد، بلکه باید فرار‌های مالیاتی هم پیگیری شود هر چند که ممکن است این امر هزینه بسیاری دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.