با هوشیاری مردم کارگزاران به حقوق مردم تعرض و تعدی نمی کنند/ دشمن سعی دارد تعداد زائران اربعین کم شود98/07/20

حضرت آيت الله حسيني بوشهري«دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تأکید بر اینکه با هوشیاری مردم، کارگزاران به حقوق مردم تعرض و تعدی نمی‌کنند، افزودند: تعرض به حقوق مردم زمانی صورت می‌گیرد که مسئولان تصور کنند بر مُردگان حکومت می‌کنند.

باید آنچه خداوند برای شما واجب کرده را جزو مطالبات خود قرار دهید و در همان چارچوب مطالبه‌گری حرکت کنید تا جامعه با مشکل مواجه نشود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اربعین را خاستگاه امت اسلامی عنوان کرد و افزود: در آستانه راهپیمایی عظیم و بی‌نظیر اربعین حسینی(ع) قرار داریم که این راهپیمایی نماد عصبانیت دشمن و وحدت امت اسلامی است.

ایشان با بیان اینکه اربعین حول محور حسین بن علی(ع) است، تصریح کردند: باید کاری کنیم که نه‌تنها جامعه شیعه و اسلام بلکه سراسر مردم دنیا با منطق گویای امام حسین(ع) آشنا شوند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: دشمن از فتنه در عراق برنامه‌های بسیاری را دارد تا بتواند به اهدافش دست یابد.

دشمن با دو هدف اساسی اربعین حسینی(ع) را تحت‌الشعاع قرار داده و سعی دارد تعداد زائران کم شود اما برخلاف میل آن‌ها حضور زائران بسیار عظیم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: روزهای اول درگیری‌های عراق مردمی که مشکلات اقتصادی داشتند به خیابان آمدند ولی دشمن قصد موج‌سواری داشت و سفارت آمریکا و انگلیس اطلاعیه دادند و تیراندازی انجام شد ولی تیر دشمن به سنگ خورد و مثل همیشه به موفقیت نرسید.

دشمن تلاش می‌کند بین ملت و دولت ایران و عراق جدایی بیندازید ولی هیچ‌گاه به موفقیت نخواهد رسید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نخست‌وزیر عراق ارتباط قوی با ایران دارد، افزودند: نخست وزیر عراق با آمریکا در زمینه تحریم ایران مخالفت کرد، همچنین در زمینه بازگشایی گذرگاه ابوکمال از آنجایی که بین چهار کشور راه ارتباطی برقرار می کند، همکاری لازم را انجام داد.

ایشان تصریح کردند: اقدامات رئیس جمهور عراق در خصوص ایران موجب شد که آمریکا دست به انتقام بزند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.