خلاصه خطبه های مورخ 92/10/20 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری در خطبه های امروز نمازجمعه قم به ابعاد و ویژگی های شخصیتی این امام همام پرداختند و افزودند: امام را بدین علت عسکری نامیده اند که در دوران خلفابرای اینکه ایشان تحت مراقبت نیروهای امنیتی باشد حضرت را در یک لشکرگاه و پادگان قرار داده بودند. ایشان افزودند: امام عسکری در بعد عبادی برای ما الگو هستند مغازه دار و مردم عزیز ما چه خوب است که به هنگام نماز کرکره مغازه خود را به مدت 20 دقیقه پایین بکشید و همین طور ادارات ما برای نماز هم رئیس اداره و هم کارمندان در کنار ارباب رجوع به نماز بایستند و بعد با احترام و کریمانه به مشکلات ارباب رجوع بپردازد. در بعد سخاوت و فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف نیز امام عسکری برای ما الگوست. ایشان به بعد شاگرد پروی حضرت پرداختند و افزودند: حضرت در عین حال که در لشکرگاهی تحت مراقبت شدید بودند اما شاگردانی رازدار تربیت کردند که اسرار و رازهای اهل بیت را به دیگران نمی گفتند.ایشان با اشاره به حدیث امام عسگری که فرمودند: خصلتان لیس فوقهما شی ایمان بالله و نفع الاخوان  به براداران دینیمان نفع برسانیم برخی انگار به دنیا آمدند برای نه گفتن بدنبال یک قانونی میگردد که به ارباب رجوع خود نه بگوید درحالیکه این شخص باید سعی در حل مشکل باشد و اگر حل نشد به مافوق خودش مراجعه کند و در صدد رفع مشکل باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره میلاد حضرت رسول و هفته وحدت به مشکلات دنیای اسلام پرداختند و افزودند: دنیای اسلام دچار مشکلات جدی است و باید به تمام ابعاد و بخشهای دنیای اسلام نگریست.ایشان افزودند: از یک سو نظام سلطه برنام ریزی برای حمله به کشورهای اسلامی داردو نیروهای اسلامی را از بین میبرد و از سوی دیگر برخی کشورهای اسلامی بخاطر نشان دادن ارادت خود به اربابشان آمریکا یا اسراییل برای مقابله با کشورهابی اسلامی هم پیمان میشوند.

ایشان با اشاره به اینکه یک علت این همه مشکلات ضعف و سستی خود مسلمانان است بیان داشتند: مسلمانان توجه به بازارهای اسلامی و جمعیت شان ندارند و به وحدت خودشان توجه ندارند اگر ما میخواهیم به شکوه اسلامی خود برسیم در سایه وحدت امکانپذیر نیست.

ایشان با اشاره به اینکه کشوری اعلام میکند ما برای مقابله با شیعیه پلیس ضد شیعه درست کردیم افزودند: نفس این کار زشت است شیعیان خیرخواه امت اسلامی هستند و عوض اینکه با اسراییل مقابله کنید به فکر مقابله با شیعه هستید در ادامه ایشان افزودند: ما باید حول محور پیامبر، قرآن، اسلام و کعبه تکیه و پیاممان را به جهان منتقل کنیم. ایشان افزودند: نخبگان جامعه، نخبگان دانشگاه و حوزه باید بسیج شودند و فرهنگ وحدت را در جامعه منعکس کنند.

خطیب جمعه این هفته قم  به سالروز 19 دی قیام مردم قم به افتخارات تاریخی ملت ایران و بویژه مردم قم پرداختند

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری فرمودند: این افتخار مخصوص شما قمی هاست شما مردم قم خط شکن بودید شما راه را باز کردید بعد از شما تبریز آمد و نتیجه اش پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 گردید.

شما مردم قم حق بزرگی به گردن مردم سراسر کشور دارید شما در دفاع مقدس و حماسه 19 دی افتخار آفرینی کردید. ایشان به دیدار صمیمی مردم قم با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کردند و فضای این دیدار را بسیار زیبا توصیف کردند و از همه دست اندر کاران این دیدالر تشکر کردند ایشان در پایان از رهبر فرزانه نیز بخاطر دیدار همه ساله با مردم قم تشکر نمودند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  به دیدار هر ساله هزاران نفر از مردم قم با مقام معظم رهبری در سالروز قیام خونین 19 دی اشاره کردند و از مقام معظم رهبری و نیز همه دست اندرکارانی که این زمینه را برای دیدار مردم با رهبری فراهم کردند، تشکر کردند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ایمان، عمل صالج، بصیرت و استقامت را عامل پیروزی دانستند و فرمودند که هر جا این چهار عامل پدیدار شود، پیروزی قطعی است.

ایشان اظهار کردند: رهبری به نگاه درون زا خیلی تاکید کردند و اگر قرار بود ما نگاه برون زا داشته باشیم به پیروزی نمی رسیدیم و از بلوک غرب رها و به بلوک شرق وابسته می شدیم. ایشان فرمودند هر کس می خواهد از حقوق بشر سخن بگوید آمریکا حق ندارد از حقوق بشر سخن بگوید.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه فرمودند: اگر ملت و مسئولان ایران وارد مذاکره شدند نه اینکه به علامت تسلیم دستانشان را بالا بردند این ملت روی پای خود ایستاده است و دشمنان دچار خیالبافی نشوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به فضای پرالتهاب عراق اشاره کردند وبیان داشتند: افرادی توسط برخی از کشورهای منطقه تجلیل می شوند تا مسلمانان را بکشند ما به این کشورها نصیحت می کنیم که از این کار دست بکشند و چه بسا تروریست ها روزی علیه خود آنها دست به اسلحه ببرند.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.