خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 92/12/02 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه امروز قم در خطبه های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد طی سخنانی  به موضوع ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداختند و با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری از ریاست جمهوری و ریاست محترم مجلس به پاسخ به هنگام و لبیک گفتن به هنگامی که به بیانیه رهبری تشکر و قداردانی کردند و افزودند: اقتصاد مقاومتی باید در کشور نهادینه شود و نگاه‌ها به بیرون دوخته نشود.  ایشان همچنین افزودند: مسائل کشور را شرطی نکنیم و آن را به تحریم ها گره نزنیم، کل ملت ایران را منتظر قرار دهیم که اگر تحریم ها کم و زیاد شد زندگی ملت ایران به ایت تحریم ها وابسته است امام جمعه موقت قم در ادامه افزودند: البته این طور نیست زیرا این کشور بالاترین منابع طبیعی چون نفت و گاز و معادن دارد این کشور بالاترین منابع انسانی دارد این کشور کشوری است که امروز از سوی دشمن مورد تهدید است ولی نه تنها بلکه اکثر کشورهای دنیا امروز به دنبال این هستند که اقتصاد خود را درونی بکنند زیرا اگر کشورها نتوانند اقتصاد داخلی خود را حفظ کنند دچار مشکلات جدی خواهند شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تشکر مجدد از حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب به تفاوت جشن های انقلاب اسلامی ایران و کشورهای دیگر پرداختند و افزودند: تفاوت این جشن با جشنهای دیگر کشور این است که در آن کشورها برای استقلال و پیروزی شان این است که یک جلسه رسمی و تشریفاتی برگزار میشود اما در جشن پیروزی انقلاب ما هر سال با شکوه تر با حضور همه افراد و سلیقه ها برگزار شد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری  در ادامه افزودند:دو نکته میخواهم اشاره کنم نکته اول: علت شکوه حضور ملت ما، پاسخ دادن و تودهنی به آمریکاییها و غیرمودیانه و سخیف بودن سخنان آمریکاییها بوده است. ملت نمیتواند در مقابل این اظهارات سکوت کند با حضور وپرشکوه خود اعلام کردند ملت همچنان در صحنه و میدان حضور دارد نکته دوم: که ملت ما با حضورشعارهای انقلابی و ارزشی ما بود که بعد از 35سال عدهای که در راهپیمایی شرکت کردند نبودند در انقلاب 57این ارزشها و شعارهای ارزشی را به نسل های بعدی منتقل کنند کجا بودیم ، کجا هستیم و افق آینده ما کجاست.

 

ایشان با اشاره به سوم اسفند سالروز کودتای انگلیسی ها در ایران و روی کار آمدن رضا خان پرداختند و افزودند:  انگلیسی ها بعد از جنگ جهانی دوم به این نتیجه رسیدند که برای حفظ منافعشان در ایران افراد مورد نظر خود بر سر کار آورند یک چهره سیاسی به نام سید ضیاء الدین طباطبایی و یک چهره نظامیبه نام رضا خان. توافقی که کرده بودند که پس از فتح تهران موقعی که لشکر قزاق از قزوین به تهران و آنجا را فتح کند سیدضیاء نخست وزیر شود و و رضاخان فرماندهی نظامی را به عهده بگیرد و  بالاخره احمدشاه به این کار ودار کردندانگلیسی ها خوب مهره ای را شناختند و خوب ارزیابی کردند بعد از چهار سال او را به عنوان پادشاه ایران انتخاب کردند

 حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به خیانتها و جنایتهای رضاخان پرداختند و افزودند:  با جنایتهایی چون کشف حجاب، بستن مراسم عزاداری امام حسین(ع)، هزاران جنایت و سرکوب وظیف خود را برای انگلیسیها به خوبی انجام داد بعد از جنگ جهانی دومدیدنداین مهره به سمت آلمانیها تمایل پیدا کرده و این مهره از میدان بیرون کرده، گفتند اینجا دیگرجای تو نیست و یک شخص دیگری را آوردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم فرمودند:نکته مهمی که در فرمایش رهبری این بود که ما برعهد خود پایبندیم و نقض قرار نمیکنیم یعنی روشی که آمریکاییها در پیش گرفتند اما رهبری فرمودند: ما و ملت ما به آمریکاییها اعتماد نداریم اگر آمریکاییها بخواهند مامن تعجب میکنم عده ای در قلم بدستان، سخنرانی هایشان  آنچنان بزرگ و بزرگ شده گویا جنایتهای آمریکا را در خاک آمریکا و در دیگر کشورها از زندانهای آمریکا گرفته تا زندانیهای آمریکا در کشورهای دیگر آنچنان چهره زیبایی از آمریکا ر ا ترسیم می کنند که گویا این ملت آمریکا را نمی شناسند که با قلم زیبای  شما مردم عاشق آمریکا نخواهند شد.

رهیر فرزانه برای تیم مذاکره کننده چهار خط قرمز ترسیم کردند. خط قرمز اول این است که راکتور آب سنگین اراک قابل مذاکره نیست. دوم: تعداد سانتریفیوژها باید حفظ شود ولو درصد غنی سازی پایین بیایدولی این تعداد بایدحفظ شود. خط قرمز سوم: کار تحقیق و توسعه باید ادامه پیدا کند و چهارم اینکه : اگر آمریکاییها خواستند زیاده خواهی کنند و رییس تیم مذاکره کننده ما هم حاضر نشد مذاکره کند که هیچ موضوع غیر از موضوع هسته ای نباید مطرح شودمثل بحث موشک های بالستیک این چهار خط قرمز برای تیم مذاکره کننده ما یک اصل توسط رهبر فرزانه انقلاب اعلام شده است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری فرمودند:اجلاس روسای مجالس در تهران در چند روز گذشته با حضور هیئتهایی از حدود53 کشور برگزار شد که در مقایسه با اجلاسهای گذشته دو برابر شده استو این نشان دهنده جایگاه امروز جمهوری اسلامی است

ایشان افزودند: باید ما انتظارمان این بوده و هست که مسائل مهم امت اسلامی باید در این اجلاس مطرح شود آرمان فلسطین، مقابله با صهیونیستها، مقابله با پدیده شوم تکفیر و تروریسم باید در این جا مطرح شود که اینها چهره اسلام را مخدوش کرده اند پرداختن به دخالت بیگانگان در سوریه و حمایت استکبار از دیکتاتورهای منطقه که مردم مظلوم بحرین امروز گرفتار آن هستند.

نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری به سیره نورانی اهل بیت در رابطه با شیوه های تربیت پرداختند و افزودند: قطعا امروز به سیره نورانی اهل بیت در رابطه با شیوه های تربیت نیاز قطعی جامعه است. انسان این گل سر سبد هستی با دیگر حیوانات تفاوت دارد و آن اینکه نیاز به مربی و علم دارد. ایشان به سه روش از شیوه های تربیتی اهل بیت اشاره کردند 1- روشِ شناختی: اعطای بینش و متربی و عمق فکری و آگاهی عمیق و گسترده به انسان دادن که هم خدا را و هم انسان را خوب بشناسد.2 امروزه یکی از مشکلات جوانان و حرکاتی که از خود نشان میدهند این اشکال به خودمان برمیگرددروش شناخت را به نسل جوان و به طور عمیق در آنها نهادینه کنیم لذا به صورت روبنایی از مسائل اعتقادی میداند ولی عمیق نیست. 2- روش عاطفی:  محبت کردن، تکریم شخصیت، ایجاد فضای عاطفی و تربیتی، و اینکه محبت کردن نقش جدی دارد. با توجه به فرمایش پیامبر که فرمود: اکرموا اولادکم ما باید در به طور جدی به مسئله تکریم فرزندان و تکریم پدر و مادر توجه کنیم.  اگر پدر و مادر همدیگر  را جلوی چشمان فرزندان تکریم نکنند و تحقیر صورت بگیرددیگر نمیتوانند فرزندان خود را تربیت کنند.3- روش رفتاری: روش رفتاری خیلی مهم است مشکل ما تربیت بچه این است که به معلمان و مربیان ما یک بسته متربی تحویل آنها میدهند در حالیکه باید رفتار متربی در روحیه دانش آموز تاثیر بگذارد.اگر به دیگرام میگوییم از لغزش دیگران بگذرید باید اول خود به آن پایبند باشیم. اگر میگویی نماز اول وقت باید خود اول عامل به آن باشیم.

 

Please publish modules in offcanvas position.