خلاصه خطبه های نماز جمعه 92/12/16 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به پانزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری فرمودند: بحمدالله نمایندگان خبرگان رهبری به بیان دغدغه‌های ویژه در مسائل فرهنگی، معیشت مردم، دشمن ستیزی و حفظ حقوق ملت ایران پرداختند.

ایشان ادامه دادند: همچنین در این اجلاسیه معاون وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد مطالبی را مطرح کردند، نمایندگان خبرگان رهبری نیز پرسش‌های که همان پرسش‌های جامعه است، را از این افراد داشتند و پاسخ آن را نیز شنیدند.

امام جمعه قم، دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب را اوج این اجلاسیه دانستند و اظهار داشتند: نمی‌شود بیانات و سخنان مقام معظم رهبری را با یک یا دو جلسه و خطبه تبیین کرد.

ایشان تأکید کردند: سخنان رهبر معظم انقلاب منشور انقلاب بود که آینده انقلاب را برای دوست دارانش‌ ترسیم کرد، همچنین در این دیدار دغدغه‌ها و راه حل‌ها مطرح شد.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که باید فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان یک گفتمان رایج در جامعه مطرح شود، بیان داشتند: خطبا، سخنوران در همایش‌ها و میزگردها باید به تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب بپردازند، چرا که از مسائل کلیدی و لازمه جامعه است.

امروز نفرت عمومی در سطح جهان متوجه استکبار شده است

ایشان تصریح کردند: مقام معظم رهبری فرمودند «واقعیت‌های در جامعه و سطح جهانی وجود دارد، که باید شناخت، باید شناخت دشمن کیست و چگونه عمل می‌کند»، ملت ما با یک دشمن غدار روبرو است، البته از طرف مقابل روحیه استقلال خواهی ملت ایران نیز قابل انکار نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره عرصه اخلاقی دشمن، فرمودند: دشمن دچار انحطاط اخلاقی شده است،‌ خشونت‌ها، کشتارها و حمایت‌های بی‌دریغ از تروریست‌ها از سوی چه کسی است؟

ایشان یادآور شدند: امروز نفرت عمومی در سطح جهان متوجه استکبار و دشمنان ملت ما شده است، وظیفه ما نیز در این زمان شناخت نقاط قوت و ضعف است، ‌باید به نسل جوان اعتماد کنیم، حرمت‌ آن‌ها را حفظ کرده و به آن‌ها میدان دهیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب نسبت به مرز بندی با دشمنان تأکید داشتند، عنوان داشتند: ایشان فرمودند «کاری  نکنید در عرصه فرهنگی و سیاسی به گونه‌ای وانمود کنیم که جهان دهکده واحد شده و نمی‌شود روی مواضع پافشاری کرد».

ایشان ادامه دادند: از دغدغه‌های رهبری این بود که در میدان دشمن بازی نکرده و برنامه‌های ما نباید به نفع دشمن تمام شود.

صدا و سیما حرمت ایام فاطمیه را حفظ کند

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به مصادف شدن عید نوروز و ایام فاطمیه، بیان داشتند: بنده از صدا و سیما تقاضا دارم به برنامه‌های بپردازد که در آن شؤونات اهل‌بیت(ع) رعایت شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: همچنین امروز روز پرستار است، براساس آمار اعلام شده 150 هزار پرستار در بیمارستان و مراکز درمانی کشور مشغول به فعالیت هستند، مسؤولان باید در چهار چوب قانون حقوق پرستاران را حفظ کنند، پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «اگر کسی برای بر آوردن نیازهای یک بیمار تلاش کند، خدا گناه او را می‌آمرزد».

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور همچنین به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کردند و اظهار داشتند: از مردم انتظار می‌رود در این جشن شرکت کرده و به نیازمندان کمک کنند، البته خوشبختانه مردم شهر مقدس قم سال گذشته کمک‌های خوبی داشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین با بیان این‌که بنیاد شهید و امور ایثارگران در ماه اسفند تأسیس شده است، خاطرنشان کردند: شهدا آبروی ملت، پیامبر(ص)، قرآن، ‌اسلام و ایران را خریدند، خانواده شهدا باید در میان ما عزیز باشند، چرا که از سرمایه‌‌ها خود گذشتند، باید در جامعه حرمتشان حفظ شده و در پیچ و خم زندگی نمانند.

حضرت زینب تمام صفات حضرت زهرا را دارا  است

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه  افزودند: تجلیل از شهدا تنها شرکت در مجالس آن‌‌ها نیست، از خود باید سؤال کنیم برای چه هدف و آرمانی شهید شدند، سعی کنیم در برابر بیگانگان ایستادگی کرده و نسبت به دوستان مهربان باشیم، آرمان‌هایشان را در جامعه حفظ و پیاده کنیم، دین را به سبب حفظ آرمان شهدا حفظ کنیم.

امام جمعه قم در خطبه نخست با توصیه مؤمنان و نمازگزاران به تقوا، فرمودند: دژی که بتواند باورهای ما را حفظ کند تقوا است، تقوا است که فرد را از هجمه‌های دشمن مصون می‌کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان  با اشاره به میلاد دخت امیرمؤمنان(ع)،‌ اظهار داشتند: قله رفیع ایمان،‌ آزادی، صبر و بردباری را می‌توان در زندگی حضرت زینب(س) مشاهده کرد، ایشان الگو تقوا هستند.

دشمنان به رعایت نکردن حجاب دامن می‌زنند

ایشان افزودند: حضرت زینب(س) در تغییر مسیر بشریت نقش آفرین بودند، ایشان در برهه‌ای از زمان توانستند با خطبه‌‌های آتشین، صبر و ولایت‌مداری بشر را به سوی حق متوجه کنند.

امام جمعه قم، حضرت زینب(س) را قهرمان کربلا و عصاره ولایت دانستند و خاطرنشان کردند: تمام خصوصیات حضرت زهرا(س) را حضرت زینب(س) دارا است، امروز جامعه ما نیاز به آشنایی بیشتر با زندگی حضرت زینب(س) است.

آیت الله حسینی بوشهری  تصریح کردند: جامعه ما یک جامعه دینی و انقلابی است، نمی‌دانم چه دستی در کار است که عده‌ای درباره مسأله عدم رعایت حجاب دست به مسابقه زدند، هر روز مد، شکل و قالب جدیدی به وجود می‌آورند، خیابان‌ها ما متناسب با جامعه اسلامی نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شدند: به این مسابقه‌ها غرب دامن می‌زند، ای مردم فرزندان خود را فاطمه و زینب گونه تربیت کنید، نباشد ما در مجالس اهل‌بیت(ع) شرکت کنیم، ولی زندگیمان خالی از محتوای زندگی ائمه اطهار(ع) باشد، در رفتارهای خود باید به گونه‌ای عمل کنیم که مورد عنایت اهل‌بیت(ع) باشد

 

Please publish modules in offcanvas position.