خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ 93/02/05 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم فرا رسیدن ماه رجب را مورد توجه قرار دادند و اظهار کردند: امیدواریم بتوانیم خیرات و برکات ماه را رجب را درک کرده و آمادگی لازم را بدست بیاوریم تا به میهمانی خداوند در ماه رمضان برویم.

ایشان فرا رسیدن سالروز شکست آمریکایی‌ها در صحرای طبس را مورد اشاره قرار دادند و بیان داشتند: آنها با هدف آزادگی گروگان‌ها طراحی زیادی انجام دادند ولی امداد الهی اجازه کوچکترین اقدامی را به آنها نداد و خودشان معترفند که آمریکایی‌ها چنین شکستی را تا به حال ندیده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: این شکست‌ها دلیل نفرت آمریکایی‌ها و دشمنی‌ دیرینه آنها با ملت ایران است و آمریکایی‌ها هنوز هم از نام صحرای طبس وحشت زده هستند

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به بیانات مهم مقام معظم  رهبری در دیدار با بانوان ابراز داشتند: ایشان در این دیدار تاکید کردند که کنوانسیون‌های غربی مربوط به شما نمی‌شود و بانوان باید به متون ناب الهی تکیه داشته باشند. باید الگوهای بانوان باید اصلاح شود تا زنان به جایگاه اصلی خود برسند.

ایشان به نقش مداحان در حفظ وحدت اشاره کردند و اظهار داشتند: مداحان نباید اجازه دهند در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد شود.
نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از تصمیم دولت بحرین برای تبعید برخی از مبارزین به بیروت گفت: توصیه ما به دولت بحرین این است که آنها بدانند که این تبعید‌ها هیچ تاثیری ندارد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشتند: : شوراهای اسلامی مسئولیت خطیری در اداره شهر و روستا بر عهده دارند که می‌بایست با همکاری شهرداری‌ها و سایر مراکز مرتبط با اداره شهر‌ها به مسئولیتی که برعهده گرفتند عمل کنند و از عهده آن برآیند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کارگر اظهار داشتند: کارگر در اسلام عزیز شمرده شده و در روایت داریم که اگر کسی وظایف و کار خود را بر دوش دیگران بگذارد از رحمت الهی دور خواهد ماند.

خطیب جمعه قم، بیان داشتند: در سال جاری که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، کارگران مسئولیت خطیری بر عهده دارند که در این راستا امیدواریم مسئولین مشکلات جامعه کارگری را برطرف کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در ادامه با اشاره به دیدار بانوان و مداحان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: سخنان رهبری در این دیدار‌ها باید ملاک عمل قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری، اضافه کردند: رهبر معظم انقلاب در دیدار بانوان فرمودند که بانوان باید در مشاغلی که بر عهده می‌گیرند اولویت بندی کنند و کارهایی که ارتباط چندانی به لحاظ شرایطی کاری با خانم‌ها ندارد سراغشان نروند و در این راستا افکار غربی را مرجع تصمیم گیری‌ها قرار ندهند و به معارف اسلامی کنند

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري با بیان اینکه گاهی در خصوص مشاغل بانوان کج سلیقگی‌هایی وجود دارد که متاسفانه صدا و سیما نیز آن را تبلیغ و پوشش می‌دهد افزودند: این هنر نیست که زن مسلمان سوار بر ماشین سنگین در بیابان‌ها رانندگی کند که متأسفانه دیده می‌شود صدا و سیما نیز موارد گزارش تهیه و آن را تبلیغ می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از مداحان نیز اظهار داشتند: اینکه مداحان می‌توانند با کار خود مودت و محبت اهل بیت(ع) را در دل‌ها ایجاد و تقویت کنند فرصت و نعمت بزرگی است که رهبر انقلاب به این امر تاکید دارند که مجالس مذهبی باید از آفت‌ها دور باشد و همچنین با ایجاد تفرقه نباید در مسیر هدف دشمن گام برداشت.

ایشان تصریح کردند: اگر ایمان، عمل صالح، بصیرت و استقامت داشته باشیم در ادامه مسیر نیز عنایات و کمک‌های غیبی پروردگار شامل کشور خواهد شد

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به اقدام اخیر دولت بحرین در تبعید علمای این کشور به بیروت ابراز داشتند: این تبعید‌ها نتیجه بخش نخواهد بود چرا که اگر این اقدامات در ناکام ماندن حرکت مردم بحرین تاثیر داشت در ایران نیز می‌بایست شاهد آن بودیم اما در شرایطی که امام راحل را به ترکیه و نجف تبعید کردند اما نهضت مسیر خود را ادامه داد.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.