خلاصه خطبه مورخ 93/03/02به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن 27 رجب سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص)اظهار داشتند: پیامبر در این روز و در سن 40 سالگی مبعوث شدند. در روایات داریم اگر کسی 27 رجب را روزه بدارد ثوابش با 60 ماه برابری می‌کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  بعثت پیامبر(ص) را برابر با اصل خلقت دانستند و افزودند: یکی از دستاوردهای مهم بعثت این است که پیامبران برای قسط  و عدالت می‌آیند و قرآن نیز به پیامبر اکرم می‌فرماید فلسفه وجودی تو ایجاد عدالت در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز داشتند: با مبعوث شدن پیامبر اکرم اخلاق در جامعه‌ای که دچار نااخلاقی و انحطاط بود گسترش یافت و فضای جامعه آن زمان عوض شد و پیامبران هم آمده‌اند تا مردم را به عبادت دعوت و از طاغوت جدا کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره کردند و افزودند: با آغاز جنگ خرمشهر بعد از 35 روز مقاومت و پایداری در 4 آبان 59 به اشغال دشمن درآمد که این اشغال زخمی جانکاه برای ملت ایران بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه بعد از 587 روز در سوم خرداد، خونین شهر آزاد شد، افزودند: رهبر معظم انقلاب فرمودند ملتی که از ایمان و بصیرت برخوردار باشد و اهل اقدام باشد در همه صحنه‌ها پیروز خواهد بود و دشمنان نیز آن زمان آمده بودند تا تهران را بگیرند اما در پایان جنگ دشمن با دست خالی و رسوایی خارج شد و ملت ایران با سرافرازی از صحنه جنگ بیرون آمد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: امروز وظیفه نخبگان، عالمان حوزوی و دانشگاهی و همچنین هنرمندان این است که صحنه‌های زیبای دفاع مقدس را به تصویر بکشند چرا که نسل آینده نیازمند آشنایی از وقایع تاریخی دفاع مقدس است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در ادامه با اشاره به آغاز به کار اولین دوره مجلس شورای اسلامی در 7 خرداد فرمودند: مجلس به تعبیر رهبری نماد مردمسالاری نظام اسلامی است که دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از فعالیت های نمایندگان مجلس در این دوره اظهار داشتند: امسال که رهبری سال را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند مجلس شورای اسلامی باید قوانینی در راستای تحقق شعار سال و در تراز نظام اسلامی به تصویب برساند و موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی و فرهنگی را از میان بردارد.

خطیب جمعه قم تصریح کردند: نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشند و برای کلان کشور تصمیم بگیرند و خودشان را معطوف به مسائل جدی نکنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از خطبه های خود به موضوع مذاکرات هسته ای ایران اشاره کردند و با تقدیر از تیم مذاکره کننده در مذاکرات اخیر اظهار داشتند: ما به تیم مذاکره کننده توصیه کردیم و گفتیم کاری نکنند دشمن هوس زیاده خواهی در مذاکرات داشته باشند که خوشبختانه در این دوره از مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی های دشمنان ایستادگی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: ما گفتیم برخی مسائل همانند اصل غنی سازی، سایت فردو، تعداد سانتریفیوژها به میزان لازم، رآکتور آب سنگین اراک و همچنین توسعه فناوری هسته ای قابل مذاکره نیست.

ایشان ادامه دادند: اخیرا غربی ها در یک ادعای مضحک گفته اند که درباره موشک ها هم باید مذاکره شود و باید به آنان گفت شما در عین تهدید نظامی ما می خواهید ما را خلع سلاح کنید اما مستکبران بدانند ره به جایی نخواهند برد و پیروزی نهایی از آن ملت ایران خواهد بود.

آیت الله بوشهری با بیان اینکه ما معتقدیم که تحریمها را نباید به مذاکرات گره زد، افزودند: ایران اسلامی منابع طبیعی و انسانی سرشاری دارد و کلام گهربار رهبری که فرمودند اقتصاد ما باید درون زا باشد می بایست خط مشی مسئولان قرار گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در بخش پایانی خطبه های خود به موضوع استفاده از فضای مجازی اشاره کردند و اظهار داشتند: شرایط امروز فضای مجازی همانند رودخانه در حال عبوری است که هر لحظه بر میزان آب آن افزوده می شود که اگر مسیر رودخانه را درست برنامه ریزی نکنیم و از تهدید به سیلاب شدن از آن فرصت نسازیم به سیلی بنیان افکن تبدیل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: ما نمی خواهیم ملت را از فناوری های جدید محروم کنیم و معتقدیم باید برنامه ریزی درستی در خصوص استفاده از فضای مجازی داشته باشیم و نباید به این گفته بسنده کرد که ما به جوانانمان اعتماد داریم.

ایشان با بیان اینکه ما به جوانان خود اعتماد داریم اما به دشمن اعتماد نداریم، افزودند: ما باید شبکه ملی اطلاعات را به عنوان زیرساخت ایجاد کنیم و باید همانند سایر کشورهای دنیا سیستم پالایش در این زمینه داشته باشیم و نباید جوانان را در این عرصه به دست دشمن سپرد و مسئولان نیز در اظهار نظرهای فرهنگی خود نباید به گونه ای صحبت کنند که به دست خودمان فرهنگ را به دست دشمن بسپاریم.

Please publish modules in offcanvas position.