خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 93/03/16 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های نمازجمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تشریح این مطلب که تقوا عاملی برای رفع افسردگی و خستگی در زندگی افراد است، بیان داشتند: خداوند چون انسان را نیازمند لطف و عنایت خویش دید او را دعوت به دین و دینداری و رعایت حدود الهی کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری اولویت‌ها و نیازهای اصلی مردم را به مسئولان یادآور شده‌اند، فرموده اند: برخی مسئولان باید قبول کنند که نیازها و اولویت‌های مردم توسعه اقتصادی و ارتقاء فرهنگ دینی است و نباید آنها را به مسائل حاشیه‌ای مشغول کنند.

ایشان در ادامه سلسله مباحث خود درباره عوامل عدول از حدود احکام الهی بیان داشتند: به غیر از جهل و عدم شناخت بشر، تصمیم‌های کورکورانه، آرزوها و آمال دور نیز از عوامل تجاوز به حریم مقدس الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه داشتن امید و آرزو به خودی خود باعث ایجاد پویایی و حرکت در زندگی بشر است، عنوان داشتند: انسان بدون آرزو و امید نمی‌تواند به حل و فصل مسائل مختلف زندگی بپردازد و سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها را تحمل کند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  با اشاره به این که آرزو و امید در زندگی نباید به آمال و توهمات بی سرانجام بیانجامد افزودند: در کلام ائمه اطهار(ع) آرزوهای طولانی باعث فراموشی آخرت و تباهی زندگی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم کوچک شماری گناهان را از دیگر عوامل تجاوز به حریم الهی و دوری از تقوا دانستند و بیان داشتند: متاسفانه در جامعه برخی از گناهان به ظاهر کوچک ترویج و اشاعه می‌شوند و فضای جامعه را آلوده و زمینه ساز جرم و جنایت می‌کند.

ایشان با ابراز تأسف از این که برخی مردم را از نهی از منکر نهی می‌کنند، بیان کردند: نباید کاری کنیم که گناه یک امر عادی در زندگی‌ها شود که این امر زمینه ساز بحران و سقوط انسان و انسانیت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه وظایف مسئولان و متولیان فرهنگی را بر رعایت تقوای الهی در جامعه بسیار مهم ارزیابی کردند و اظهار داشتند: 14 و 15 خردادماه نشانگر قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری و نفوذ ولایت فقیه است.

ایشان با تأکید بر این که حوادث بعد از 15 خرداد ماه سال 42 زمینه ساز انقلاب اسلامی و دفاع تمام قد از اسلام و نظام الهی بود، اضافه کردند: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، حضرت امام(ره) یک شخصیت مهم و تاثیرگذار جهانی است که مکتب او در تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی جاری و ساری شده است.

آیت الله حسینی بوشهری راهکار بی بدیل حضرت امام(ره) را حس اصالت و استقلال نظام جمهوری اسلامی دانستند و فرمودند: انقلاب امام خمینی(ره) تنها انقلابی است که خود را دست نشانده و وابسته به هیچ ابرقدرتی نکرد و عزتمندانه به حیات پربرکت خود ادامه داده است.

ایشان با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) ایشان را نماد و نمونه کامل یک جوان موفق و الهی دانستند و بیان داشتند: جوانان این مرز و بوم باید الگوگیری از رشادت ها و مقاومت جوانان دوران دفاع مقدس در مقابل جامعه اسلامی مسئولیت پذیر بوده و از ارزش های دینی حفاظت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله سعیدی، ایشان را شخصیتی رشید، انقلابی و فدایی ولایت عنوان کردند و فرمودند: ابراز محبت و علاقه امام(ره) به ایشان نشانگر این است که این شهید والامقام تربیت شده مکتب اسلام است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  با تاکید بر اینکه نیازهای اصلی مردم رفع تورم، کاهش مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان تحصیلکرده و توسعه علم و فناوری و رشد و ارتقای فرهنگ اسلامی است، بیان داشتند: نباید به پرداختن به مسایل دیگر نیازها و خواسته‌های اصلی مردم را به حاشیه برد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید قدر این مردم قدرشناس، ولایی و انقلابی را بیش از پیش دانستند، افزودند: ملت ایران ملتی هوشمند و فهیم هستند و هرگونه حاشیه سازی و پرداختن به مسایل غیرضروری را از مسئولان نمی‌پذیرند.

امام جمعه قم، حضور پرشور مردم سوریه در انتخابات اخیر را خط بطلانی بر افکار و رفتار شوم تروریست‌ها و حامیان آنها ارزیابی کردند و افزودند: پیروزی قاطعانه بشار اسد نشان داد که ماهها قتل و غارت و جنایت در حق مردم سوریه افتضاحی آشکار بر پیشانی تروریست‌ها، تکفیری‌ها و حامیان غربی آنها بود.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این که ایران اسلامی از همان ابتدا راه حل سیاسی را برای خروج سوریه از بحران پیشنهاد داده بود، ادامه دادند: حال سوال این جاست که تروریست‌ها و حامیان آنها دیگر چه بهانه‌ای برای حضور و دخالت در امور سوریه دارند.

 

Please publish modules in offcanvas position.