خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 93/03/30 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به تحولات اخیر کشور عراق بیان داشتند: امروز بخشی از استان‌های عراق در اختیار نیروهای داعش است که البته اینها اجیر شده هستند و بزرگ کردن آنها کار درستی نیست.

ایشان با بیان این که تحولات عراق با توافق پشت پرده در حال رخ دادن است افزودند: اگر این گونه نبود چطور ممکن است عده‌ای وارد شهر موصل شوند و تیری شلیک نشود و استاندار فرار کند و نیز 50 هزار نفر از ارتش محل خدمت خود را ترک کنند. مجموع این اتفاقات چیزی جز توطئه را نشان نمی‌دهد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: با فتوای مرجعیت حضور جوانان رشید عراق از شیعه و سنی، تدابیر دولت عراق در این زمینه و عزل فرماندهان خائن ارتش و جایگزین کردن آنها با نیروهای انقلابی این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

ایشان افزودند: آنها در سوریه متحمل شکست سنگینی شدند و برای این که بخواهند بر این شکست خود سرپوش بگذارند وارد عراق شدند اما بدانند که پیروزی نهایی نصیب ملت عراق خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که عراق یک خطای استراتژیک داشته است، بیان داشتند: اعتماد بیش از اندازه به نیروهای بعثی و مسئولیت دادن آنها در ارتش خطای استراتژیک بزرگی بود که امروز شاهد خیانت این افراد به کشور عراق هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: هدف نیروهای داعش تکمیل کردن طراحی‌های دشمنان است و آنها جنایات فجیعی انجام می‌دهند تا چهره زشت و کریهی از اسلام به دنیا نشان دهند و اسلام هراسی را تقویت کنند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» فرمودند: ما در هیچ طرح مشترکی برای مسئله عراق با آمریکایی‌ها همکاری نخواهیم کرد و اگر کسی مطرح کند ایران و آمریکا برای حمایت از عراق با یکدیگر همکاری می‌کنند این امر هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد چرا که معتقدیم آمریکا رأس همه فتنه‌ها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفتم تیرماه سالروز شهادت دکتر بهشتی اظهار داشتند: ایشان انصافاً وقف اسلام بودند و با دانش، تجربه و برنامه ریزی در مسیر خدمت به مردم تلاش کردند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: شهادت دکتر بهشتی جنایت و قساوت دشمنان را نشان داد و از طرفی نشان داد که انقلاب اسلامی دارای پشتوانه‌های عظیمی است که از دست رفتن شخصیت‌های بزرگ، این انقلاب را از بین نخواهد برد بلکه مقتدرتر می‌کند.

امام جمعه قم با بیان این که قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی است عنوان کردند: بخش مهمی از اهداف نظام از سوی قوه قضائیه تحقق می‌یابد و مردم از دستگاه قضا امنیت اخلاقی، اجتماعی و استقرار عدالت را انتظار دارند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» با بیان این که تلاش دستگاه قضا باید پیشگیری از وقوع جرم باشد، افزودند: رسیدگی به تخلف و جرم وظیفه قوه قضائیه است اما این قوه باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا جرمی نرخ ندهد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر استفاده دستگاه قضا از فناوری‌های نوین، کاهش زمان و فرآیند دادرسی را یکی از دغدغه‌های مردم برشمردند و افزودند: امروز فرآیند دادرسی ها طولانی است و باید زمان رسیدگی به پرونده ها کم شود و همچنین رویکرد حبس زدایی و مجازاتهای جایگزین باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آمار بالای معتادین در جهان و کشور ایران اظهار داشتند: سن اعتیاد هم رو به کاهش است و شاهد روی آوردن جوانان و نوجوانان به مواد مخدر هستیم و استفاده از مواد مخدر صنعتی هم در حال افزایش است و از طرفی زنان نیز به سمت اعتیاد کشیده شده‌اند که آمار بالای زنان معتاد تأکیدی بر ضرورت نگرانی جدی در این عرصه دارد و رسانه ملی باید در راستای آگاهی مردم از عوارض خطرناک مواد مخدر برنامه سازی‌های مستمری داشته باشد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» عضو جامعه مدرسین حوزه در بخشی دیگر از سخنان خودکه در حرم حضرت معصومه ایراد شد با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 افزودند: این مذاکرات وارد نگارش متن پیش‌نویس شده است اما به خاطر زیاده خواهی غربی‌ها کار به سختی پیش می‌رود.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: مذاکره کنندگان مورد اعتماد نظام هستند اما باید خطوط قرمز را رعایت کنند و دشمن هم باید سر عقل بیاید و از فرصت طلایی حسن نیت ایران استفاده کند چرا که در نهایت آنها ضرر خواهند کرد نه ملت ایران.

آیت ‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از ملت ایران در خصوص برگزاری باشکوه مراسم نیمه شعبان اظهار داشتند: از دست اندر کاران حریم کریمه اهل‌بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران و از همه مسئولان استان و شهرداری قم که انصافاً کارستانی از خدمات در این ایام انجام داده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان نیز بیان داشتند: در این ماه مقامات انسان بالا می‌رود و در روایات داریم اگر کسی 6 خصوصیت و ویژگی را در ماه رمضان داشته باشد گناهان او مورد آمرزش قرار می‌گیرد که این 6 ویژگی شامل حفظ دین و جلوگیری از آلوده شدن، به جا آوردن صله رحم و عدم آزار همسایگان، رعایت حقوق برادران و عدم تجاوز از مرزهای الهی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور همچنین با اشاره به فرارسیدن 31 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار داشتند: شهید چمران شخصیتی بی ادعا، خدوم و مسئولیت پذیر بود که در طول دوران جنگ با تشکیل ستاد جنگ‌های چریکی صدمات مهلکی به دشمن وارد کرد.

ایشان در پایان افزودند: شهید چمران با داشتن درجه علمی بالا اما همانند سربازی عادی در صحنه جنگ حضور داشت و با عزت و تعهد به اسلام جان خود را اهدا کرد و با آبرو به پیشگاه خداوند رفت.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.