خلاصه خطبه های نمازجمعه مورخ 93/04/27 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اظهار داشتند: آرمان آزادی قدس شریف از سوی بنیانگذار انقاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تبیین شد و مسلمانان تا آزادی نهایی قدس که قبله نخست مسلیمن به شمار می‌رود نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنند.

ایشان با اشاره به حملات روزهای اخیر رژیم اشغالگر قدس به سرزمین‌های فلسطینی و غزه عنوان کردند: یکی از ثمرات تبیین اهمیت مقاومت در برابر صهیونیست‌ها آن است که امروز شاهدیم موشک‌های مقاومت با برد بیش از ۱۴۰ کیلومتری خود خواب را از اشغالگران گرفته و گنبد پوشالی آنها را ناکارآمد نشان داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشتند: امروز شرایط دنیا به گونه‌ای است که ظالمان در برابر مظلومان صف کشیده‌اند و آنها را زیر بار ظلم و ستم به خاک و خون می‌کشند.

ایشان بیان داشتند: رژیم اشغالگر قدس در جنگ جدیدی که علیه مردم غزه و مقاومت به راه انداخته ضرر و زیان دیده و در ادامه بیش از این اذیت خواهد شد و مقاومت آسایش و آرامش را از آنان سلب خواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری، با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها افزودند: آمریکایی‌ها به صراحت از حملات رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند و مجامع بین المللی نیز در قبال این فجایع یا سکوت اختیار کرده‌اند و یا حمایت‌های کمرنگی از مردم غزه انجام می‌دهند.

ایشان با بیان اینکه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی امسال نیز همراه با ملت‌های آزاده دنیا به ندای امام راحل لبیک می‌گویند، تصریح کردند: امیدواریم راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس امسال که همزمان شده با آغاز حملات و جنایات رژیم اشغالگر قدس، ضربه‌ای مهلک و جان فرسا بر پیکر دشمنان مکتب اسلام ناب محمدی وارد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به جنایات تکفیری‌های در کشورهای منطقه و به خصوص اقدامات گروه تروریستی داعش در عراق اشاره کردند و افزودند: با توجه به جنایاتی که گروه داعش در عراق انجام می‌دهد وجود اختلاف در بین مسئولان عراقی نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت و مسئولان عراقی نباید همدلی و همراهی خود را فراموش کنند.

ایشان اضافه کردند: اختلافات مسئولان عراقی جای نگرانی دارد و آنان باید بدانند در حالی که دشمنان از همه جهت آنان را مورد حمله قرار داده‌اند دعوا بر سر پست و منصب و مقام جایگاهی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: این اواخر انتخابات در کشور عراق برگزار شده و در مرحله بعدی مسئولان عراقی بدور از هرگونه اختلافات و دودستگی‌ها و با حفظ وحدت باید به مقابله با فتنه گری‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی بروند.

ایشان ابراز تاسف کردند: برخی از کشورهای اسلامی که دارای منابع مالی فراوانی هستند در چنین شرایطی که امت اسلامی درگیر مشکلات متعدد داخلی و خارجی است امکانات و پول‌های خود را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند تا مسلمانان در عراق و سایر کشورهای اسلامی را بکشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه تروریست‌ها هیچ دین و مذهب و آئینی ندارند، افزودند: گروه‌های تکفیری به چیزی رحم نمی‌کنند که البته بعد از فتوای جهاد آیت الله سیستانی روند حرکت داعشی‌ها و حامیان آنها کم شد و امید است تا همه شهرهای به تصرف درآمده عراق از دست داعشی‌ها آزاد شود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب فرمودند: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسائلی همانند مسائل فرهنگی و گرفتار نشدن مسئولان در خطای محاسباتی دشمنان تأکید کردند و ضمن تأیید دولت به مسئولان توصیه کردند که به بهانه شعار اعتدال، نباید نیروهای مؤمن و انقلابی کنار زده شوند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری بیان داشتند: تروریست ها در عراق و دیگر کشورها دین و آیینی هم ندارند و به صغیر و کبیر رحم نمی کنند؛ البته پس از صدور فتوای مرجعیت شیعه در عراق شاهد بودیم که ماشین کشتار داعش و اربابانشان متوقف شده است.

امام جمعه قم امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کردند: رعایت تقوا و حفظ آن به ویژه در ماه رمضان اهمیت فراوانی دارد.

ایشان افزودند: ارتکاب گناه و معصیت علاوه بر اینکه عاملی برای حبط اعمال می شود، مشکلات زیادی را هم در همین دنیا پیش پای انسان می گذارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی افراد در شب های ماه مبارک رمضان تا سحر بیدارند ولی به گناه مشغول می شوند تصریح کردند: مشاهده برنامه های فاسد شبکه های ماهواره ای از آن جمله است.

امام جمعه قم ادامه دادند: شبکه های ماهواره ای مفاسد فراوانی دارند و باید دقت داشته باشید ارتکاب و آلوده شدن به گناهان جدید، بلاهای جدیدی را هم متوجه فرد و جامعه می کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به فرا رسیدن شب قدر اشاره کردند و فرمودند: باید قدر این منزلت بزرگ را بدانیم و از شب زنده داری های خود بهره وافی و کافی را ببریم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به هفته اعتکاف و هفته ایتام اشاره و عنوان کردند: کمک به نیازمندان یکی از بزرگ ترین کارهای خیر و اعمالی است که به ویژه در ماه رمضان نسبت به آن توصیه شده است.

ایشان در خطبه دوم با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی دفاع این منطقه خاطرنشان کردند: اخبار حوادث تلخی که این روزها از غزه می رسد قلب امت اسلامی را به درد می آورد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزودند: غاصبان صهیونیست از زمین، دریا و هوا به مردمی مظلوم و بی دفاع حمله ور شده اند و بر اثر جنایات آنها، تا امروز چند صد نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر هم مجروح شده اند.

ایشان اضافه کردند: وحشی گری های رژیم ظالم و ستمگر صهیونیستی غمی جانکاه بر قلب امت اسلامی نهاده و هر آزاده ای را در گوشه و کنار جهان به ماتم نشانده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نزدیک بودن روز قدس عنوان داشتند: هر ساله و به ابتکار امام راحل در این روز راهپیمایی گسترده ای علیه رژیم صهیونیستی در ایران و سایر کشورها برپا می شود بنابراین در سال جاری نیز باید قدردان این میراث گران بهای امام امت باشیم و خود را برای حضور هر چه باشکوه تر در چنین روزی آماده کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم سراسر کشورها از راهپیمایی روز قدس حمایت و در آن شرکت می کنند خاطرنشان کردند: امیدواریم به فضل خداوند و عنایات حق تعالی، توطئه های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به خودشان باز گردد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشتند: آنچه مایه تاسف است اینکه نه تنها آمریکا بلکه دیگر کشورهای جهان و سازمان های بین المللی چشم خود را به روی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بسته اند و چیزی جز سکوت از جانب آنها دیده نمی شود و اگر هم حمایتی از فلسطینی ها می کنند بسیار کمرنگ است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حوادث خونبار در کشور عراق اشاره کردند وافزودند: امت اسلامی درگیر حوادثی غم انگیز شده ولی کسانی که بر روی صندوق های پول نشسته اند و امکانات زیادی دارند آنها را در اختیار تروریست ها قرار می دهند تا برادران دینی خود را در عراق بکشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه همگان نگران مسایل سیاسی در عراق هستند فرمودند: دشمن رو در روی ملت و دولت این کشور ایستاده ولی برخی به دعوا بر سر مسائل سیاسی مشغولند؛ این نزاع و دعوا و درگیری بر سر پست و مقام معنایی ندارد؛ نباید وسط دعوا نرخ تعیین کرد بلکه تعامل و همکاری همگانی باید در راستای بیرون راندن تروریست ها باشد.

Please publish modules in offcanvas position.