خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ 93/05/10 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تاكید بر رعایت تقوای الهی بیان داشتند: باید همواره سعی كنیم در گسترش تقوا بكوشیم و تلاش جدی بر گسترش آن داشته باشیم.

ایشان عنوان داشتند: باید بدانیم كه این دنیا به كسی وفا نكرده و به كسی هم وفا نخواهد كرد و از این رو باید تلاش جدی داشته باشیم تا دل به دنبا نبسته و به فكر آخرت خود باشیم

امام جمعه قم با اشاره به نقض آشكار حقوق بشر توسط صهیونیست‌ها افزودند: آتش‌بس دوستانه از ساعت 8 صبح اعلام شد اما صهیونیست‌ها آن را نقض كردند و اقدام به شهادت رساندن مردم كردند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح كردند: در برابر همه این جنایات مقاومت مردم فلسطین بسیار ارزشمند و مثال زدنی است و با امكانات محدودی كه دارند در برابر حجم حملات و توطئه‌ها ایستاده‌اند.

ایشان در ادامه فرمودند: موشك‌های مقاومت موجب شده كه مردم اسرائیل به پناهگاه‌ها رفته و پروازهای بین المللی آنها نیز تعطیل شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری عنوان داشتند: صهیونیست‌ها می‌خواهند غزه را به محلی برای كشتار دسته جمعی مردم فلسطین تبدیل كنند و حتی به انبارهای مواد غذایی هم رحم نكرده و همواره به آنجا حمله می‌كنند.

ایشان در ادامه تصریح کردند: البته از سوی دیگر مقاومت خواب خوش صهیونیست‌ها را از آنها ربوده است و تا آخرین نفس مقاومت می‌کند.

امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه دهم مرداد 1393 طی سخنانی فرمودند: رژیم صهیونیستی و حامیان او به دنبال مرگ جمعی مردم غزه هستند، اما بدانند که فریاد زنان و کودکان مظلوم فلسطینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» در خطبه نخست نمازجمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مرزها و خطوط قرمز الهی در احکام و شرایع اظهار داشتند: همه بندگان موظف هستند مرزهای الهی را رعایت و از آنها تجاوز نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کردند: امروز دموکراسی و لیبرالیسم رنگ باخته‌اند زیرا زاغه‌های مهمات آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است تا علیه مردم مظلوم غزه استفاده شوند؛ سازمان ملل هم به سازمان بعضی از دول تبدیل شده است.

ایشان در ادامه سخنان خود فرمودند: برای مردم غزه هیچ چیز دیگر باقی نمانده است ولی آنها می‌گویند همچنان بر سر آرمان‌هایمان ایستاده‌ایم؛ برخی کشورهای عربی و اسلامی طرح صلح به نفع رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهند و در عین حال از ورود کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی به غزه جلوگیری می‌کنند؛ اگر رگ عربی و اسلامی ندارید آیا انسان هم نیستید؟

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه انبارهای موادغذایی توسط رژیم صهیونیستی منهدم شده‌اند، بیان کردند: این رژیم و حامیان او به دنبال مرگ جمعی مردم غزه هستند و آمریکا هم همچنان به کمک‌رسانی به رژیم صهیونیستی مشغول است؛ فریاد زنان و کودکان فلسطینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

آیت‌‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ربودن خواب خوش صهیونیست‌ها توسط موشک‌های مقاومت افزودند: البته امکانات نظامی مقاومت و رژیم صهیونیستی قابل قیاس با یکدیگر نیست.

ایشان به حوادث عراق اشاره کردند و افزودند: مزدوران صهیونیست‌ها در این کشور هم مسلمانان را می‌کشند و در حقیقت دو جبهه علیه اسلام تشکیل شده است؛ سوال ما اینجاست که چرا کشورهای اسلامی کمک می‌کنند تا «داعش» و تروریسم شکل بگیرد؟ دعا می‌کنیم این تروریست‌ها روزی بلای جان حامیان خود شوند.

ایشان به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه در بقیع اشاره کردند وتصریح کردند: روزی همین طایفه‌ها بقیع را تخریب کردند و امروز هم در موصل، بقاع متبرکه و آرامگاه‌های پیامبران الهی منهدم می‌شود؛ توجه ندارند که اگر روزی باآرمان‌های الهی و دین خدا شوخی کنند مشکلات گریبان خودشان را خواهد گرفت؛ در حال حاضر طرفداران تروریست‌ها دچار شوک شده‌اند که «داعش» چه مسیری را خواهد پیمود؟

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز بسیاری از طرفداران داعش به لرزه افتاده‌اند، بیان داشتند: داعش، تروریستی است که با سرمایه گذاری کشورهای به ظاهر اسلامی رشد کرده و این کشور‌ها بدانند جنایت داعش روزی بلای جان خودشان هم می‌شود.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» اظهار داشتند: داعش، تروریستی است که با سرمایه گذاری کشورهای به ظاهر اسلامی رشد کرده و این کشور‌ها بدانند جنایت داعش روزی بلای جان خودشان هم می‌شود و دیده می‌شود که امروز بسیاری از طرفداران داعش به لرزه افتاده‌اند.

ایشان بیان داشتند: اگر مسلمانان متحد شوند و سکوت معنادار نداشته و به دشمن چراغ سبز نشان ندهند اسرائیل بیشتر از 6 روز دوام نخواهد داشت.

امام جمعه قم با اشاره به اعلام آتش بس 72 ساعته که انجام نشد، افزودند: فلسطینی‌ها بیان کرده‌اند که محاصره را بردارید سپس آتش بس اعلام کنید، شمار شهیدان فلسطینی به هزار و 500 نفر رسیده و امروز شاهد اوج فاجعه‌ها هستیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه این جنایت‌ها باید به اتمام برسد، ادامه دادند: کسانی که از حقوق بشر سخن می‌گویند امکانات خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند و سازمان ملل به سازمان بعضی دول تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: تعداد زیادی از مدارس سازمان ملل و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفته و اوج فاجعه‌ها به جایی رسیده که جهان تکان خورده است و نماینده سازمان ملل که فلسطینی نیست با صدای بلند گریه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرمودند: از اعمال برخی کشورهای عربی تعجب می‌کنیم گویا در مقام تصفیه حساب با فلسطینی‌ها هستند.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» اظهار داشتند: صهیونیست رسما اعلام کرده تا می‌توانید کودکان را بکشید و مقاومت مردم فلسطین زبانزد است و بیان کرده‌اند که اگر بیش از این فشار وارد شود باز هم مقاومت می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: حتی اجازه نمی‌دهند کمک‌های انسان دوستانه کشورمان به مردم غزه برسد و ما نمی‌دانیم که آیا آن‌ها انسان هستند، تغییر ماهیت داده‌اند یا تغییر هویت که این گونه برخورد می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امکانات دشمن با فلسطین قابل مقایسه نیست، ادامه دادند: امروز انبارهای مواد غذایی را نیز اسرائیل نشانه گرفته و مردم بی‌پناه فلسطین بدون پناهگاه و امکاناتی مرگ دسته جمعی دارند و در این باره تاریخ بعد‌ها قضاوت خواهد کرد و فریاد زنان فلسطینی را ثبت خواهد کرد.

ایشان یادآور شدند: امریکا مدعی حقوق بشر به جای محکوم کردن این جنایت‌ها به اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» با بیان اینکه دو جبهه علیه ملت اسلامی در عراق و فلسطین ایجاد شده، ابراز کردند: مزدوران آمریکا در عراق، شیعه و اهل سنت را کشته و مسیحی را آواره می‌کنند و آنها را سر می‌برند و دیده می‌شود که دو جبهه علیه ملت اسلامی ایجاد شده است.

امام جمعه قم با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع عنوان کردند: دشمن هر مکانی که قبور ائمه اطهار است را یا تخریب کرده و یا در فکر تخریب آن است و توجه ندارد که اگر با دین خدا شوخی کند بلای جان خودش می‌شود.

ایشان با اشاره به سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری عنوان کردند: این عالم ربانی در عرصه‌های مختلف همواره حضور داشته و برای اینکه که زیر بار ظلم نرود حتی جان خود را فدا کرد تا دین خدا حفظ شود و بماند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: امسال به رغم طاقت فرسا بودن و فصل گرما، ماه رمضان بسیار خوبی را شاهد بودیم و عبادات و حضور مردم در مراسم شب‌های قدر زبانزد بود و بسیاری توفیق آشتی با خداوند داشتند و امید است که این عمل پایدار داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به راهپیمایی روز قدس ابراز داشتند: انصافا راهپیمایی روز قدس معنادار بود و دفاع از مظلوم و محکوم و بی‌زاری از ظالم در آن روز متجلی بود و جنایات رژیم صهیونیستی کودک کش محکوم شد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: در این دنیای پرغوغایی که همه برای ستمگری بسیج شده‌اند ملت ما سرزنده بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شعارهای امام خمینی (ره) را پابرجا داشته و ما می‌دانیم که امام راحل به چه خوبی رژیم صهیونیستی را شناخته و پیش بینی کرده بود.

امام جمعه قم با اشاره به آثار گناه در زندگی انسان عنوان کردند: کسی که گناه می‌کند حس او، قلب و گوشش بسته می‌شود و درحالی که توانایی گوش دادن و شنیدن دارد نمی‌تواند بشنود و در‌ایم میان پرده‌هایی پیشاپیش آن‌ها ایجاد می‌شود، این‌ها واقعیت‌هایی است که در زندگی وجود دارد اما متاسفانه به آن‌ها توجه نمی‌کنیم.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی ابراز کردند: همچنین گناه موجب یاس و ناامیدی می‌شود همچنان که دیده می‌شود هنگامی که عده‌ای جنایتی مرتکب می‌شوند پس از آن جنایت‌های بزرگ تری را انجام می‌دهند و این به دلیل نداشتن امید است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: گناه موجب خواری، ذلت و افت شخصیت انسان می‌شود و مردم به فرد گناهکار گونه‌ای دیگر می‌نگرند و نزد خداوند کوچک می‌شوند و شخصیت آن‌ها در پیشگاه خداوند و نزد مردم از دست می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین محرومیت از نعمت‌های الهی و کوتاهی عمر را از آثار دیگر گناه در زندگی فرد گناهکار برشمردند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری  ضمن توصیه همگان و خود به تقوا یادآور شدند: امام صادق (ع) می‌فرمایند تقوا مایه امیداری و پناهگاه انسان‌های بی‌پناه است

نمازگزاران جمعه قم  در سومين جمعه متوالي پس از اقامه نماز جمعه در حمايت از مردم مظلوم غزه راهپيمايي کردندو با قرائت بيانيه اي انزجار خود را از رژيم کودک کش صهيونيستي اعلام نمودند.
امت حزب الله و انقلابي قم همزمان با سراسر کشور، پس از اقامه نماز جمعه با برپايي راهپيمايي حماسي انزجار خود را از سکوت مجامع بين المللي در قبال وحشي گري هاي رژيم کودک کش صهيونيستي اعلام نموده و در لبيک به فرمان امام و مقتداي خويش مقام معظم رهبري آمادگي خود را براي دفاع همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين اعلام نمودند.
در مراسم راهپيمايي در حالي که برخي علما و مراجع از جمله حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» امام جمعه قم، سردار مهدوي نژاد فرمانده سپاه استان، حافظي جانشين فرماندهي، فقيهي معاون هماهنگ کننده سپاه و ديگر فرماندهان رده هاي سپاه و بسيج و ساير مردم انقلابي قم حضور داشتند، راهپيمايان همگام و هم‌صدا با ساير مسلمانان و آزادگان جهان حملات وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به نواره غزه و کشتار بي رحمانه زنان و کودکان را با فرياد هاي کوبنده «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريکا» محکوم کردند و در پايان راهپيمايي با قرائت بيانيه اي خواستار شکست سکوت کشورهاي عربي و حمايت ملت هاي مسلمان از فلسطين و غزه شدند

 

Please publish modules in offcanvas position.