خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ 93/05/24 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) اظهار کردند: هر کس از خدا بهراسد و تقوا پیشه کند نتیجه‌اش در زندگی این است که مردم از او حساب می‌برند و در برابر او تسلیم هستند و از او فرمان می‌پذیرند.

ایشان بیان کردند: هرچه درجه قرب ما به خدا بیشتر باشد در جامعه اجر و قرب ما در میان بندگان خدا بیشتر خواهد بود.

امام جمعه قم تصریح کردند: قرآن کریم سفارش کرده است که مرزهای الهی را رعایت کنید و از مرزها عبور نکنید.

ایشان افزودند: اگر کسی حریم شکن شد آیا راهی برای برون رفت او که به دامان گناه غلتیده است وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت اگر ما بتوانیم برای خود و جامعه اثرات ناخوشایند گناه را تبیین کنیم شاهد خواهیم بود که افراد از گناه دست می‌کشند.

آیت الله حسینی بوشهری نخستین پیامد گناه را سوء عاقبت دانستند و بیان کردند: افراد اگر بدانند به واسطه گناه خطراتی در انتظارشان است مطمئنا سراغ آن نمی‌روند.

امام جمعه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد فرمودند: آمریکا اخیرا سعی کرده است که یک مانور نظامی در مقابل داعش انجام بدهد اما نتوانست که نفاق خود را پنهان کند اما امریکا اگر واقعا به دنبال مقابله با داعش است چرا در زمان اشغال موصل اقدامی انجام نداد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم حضرت معصومه (س) در جمع نمازگزاران و زائران با اشاره به اتفاقات سیاسی اخیر در عراق اظهار کردند: ما خوشحال هستیم که روند سیاسی در عراق رو به کمال است کناره گیری نوری مالکی از قدرت و به قدرت رسیدن حیدرالعبادی شرایط عراق شرایط دیگری می شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه امیدواریم که سیاست در عراق سیاست محبوبی بشود، افزودند: مشکل نظامی در عراق ریشه در مسائل سیاسی عراق دارد و اگر مشکلات سیاسی عراق لاینحل بمانند مشکلات نظامی عراق هم به قوت خود باقی می ماند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کردند: امریکا اخیرا سعی کرده است که یک مانور نظامی در مقابل داعش انجام بدهد اما نتوانست که نفاق خود را پنهان کند اما امریکا اگر واقعا به دنبال مقابله با داعش است چرا در زمان اشغال موصل اقدامی انجام نداد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: آمریکا نمی خواهد با داعش مقابل کند چرا که سود قدرت های استکباری و در راس آنها امریکا در این است که چند دستگی در کشورهای اسلامی از جمله عراق باشد.

 

Please publish modules in offcanvas position.