خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 93/12/22 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و آیت الله یزدی از سوی اعضای مجلس خبرگان به ریاست این مجلس انتخاب شد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: برگزاری این انتخابات می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز الگوی خوب و مناسبی باشد که این اقدام مورد تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه ویژه مجلس خبرگان در کشور ابراز داشتند: نقش موثر و مهم مجلس خبرگان در مراحل و برهه‌های حساس برای ملت و کشور تعیین کننده است و در واقع این مجلس ذخیزه‌ای برای انقلاب و نظام اسلامی است.

استاد سطوح عالی حوزهخ علمیه قم اضافه کردند: بعد از ارتحال امام راحل مجلس خبرگان رهبری آیت الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر معرفی کردند و امروز هر چقدر از زمان این انتخاب می‌گذرد درستی و صحت این انتخاب روشن و آشکار‌تر می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخشی از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، فرمودند: سخنانی که مقام معظم رهبری در این دیدار بیان فرمودند در واقع منشوری برای ادامه کار مجلس خبرگان است که باید از سوی علما و پژوهشگران تبیین شود.

ایشان بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان را ادامه نامه ایشان به جوانان غربی و اروپایی برشمردند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همگان باید تلاش کنند تا احکام اسلامی در بخش‌های مختلف جامعه پیاده شود، افزودند: در این شرایط که دنیا به دنبال اسلام هراسی است می‌بایست از این فرصت بدست آمده استفاده کرد و اسلام ناب محمدی را به دنیا شناساند.

ایشان ادامه دادند: با ریشه یابی مسائل و عدم توجه به مسائل سطحی و همچنین کاهش وابستگی به نفت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است کشور می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی را سپری کند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری از تیم هسته‌ای حمایت کردند و فرمودند که آنان مورد اعتماد هستند و در عین حال از مکر و حیله طرف مقابل نیز ابراز نگرانی کردند.

امام جمعه قم به روز ۲۲ اسفند که به نام روز شهدا نامگذاری شده است اشاره کردند و فرمودند: بنیاد شهید وظیفه دارد تا به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و رفع نیازهای آنان رسیدگی کند و خانواده‌های معظم شهدا می‌بایست در عرصه‌های فرهنگی الگوی جامعه باشند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، با تقدیر از برگزاری مراسم و یادواره‌های مختلفی که در کشور برای شهدا برپا می‌شود، ادامه دادند: پیروی از راه و مسیر شهدا مهم‌تر از برگزاری اینگونه یادواره‌ها است چرا که امروز ایران اسلامی اقتدار و عزت خود را مدیون شهدای گرانقدر خود می‌داند.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند: مردم درباره شیوه رفتاری حضرت علی (ع) در مورد بیت‌المال شنیده‌اند آن‌چنان‌که ایشان همواره به والیانی که تعیین می‌کردند تأکید می‌فرمودند «مبادا در بیت‌المال دست‌درازی کنند

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در نماز جمعه این هفته قم اظهار داشتند: امروز خبرهایی که راجع به اختلاس‌ها شنیده می‌شود مردم ما را نگران می‌کند.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌روز شهدا بیان داشتند: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است رسیدگی بیشتری به خانواده شهدا و جانبازان داشته باشد و علاوه بر رسیدگی مالی، آنچه امروز موردنیاز است این است که کار فرهنگی بر روی آن‌ها انجام شود زیرا فرزندان شهدا باید الگویی برای دیگران باشند.

ایشان ادامه دادند: تنها کمک‌های مادی مشکل جامعه را حل نمی‌کند زیرا خانواده و فرزندان شهدا باید در عرصه‌های فرهنگی یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشند تا درخشش خاص آن‌ها الگویی برای دیگران باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به‌وسیله برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های تجلیل از خانواده آن‌ها خاطرنشان کردند: البته پیروی از راه شهدا مهم‌تر از برگزاری همایش و یادواره است زیرا اقتدار و سربلندی امروز ما که ایران اسلامی امروز می‌تواند در جهان حرف خود را به کرسی بنشاند به خاطر خون پاک شهدا و جانبازی‌های آن‌هاست.

خطیب جمعه قم در ادامه به 23 اسفند، سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی اشاره کردند و فرمودند: این شخصیت بزرگ در عرصه‌های مختلف حضور داشت و سال‌ها در زندان و تبعید به سر برد و سرانجام هم خانه‌نشین شد؛ یاد این عالم بزرگ و دیگر علمای اسلام را باید همواره گرامی داشت.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه در آستانه سال نو شمسی هستیم افزودند: امسال هم مانند گذشته، نوروز با ایام فاطمیه همزمان شده و به همین دلیل از مردم تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه ملت ایران همواره ارادتمند اهل‌بیت (ع) بوده‌اند، حرمت و جایگاه صدیقه طاهره (س) را در رأس امور قرار دهند زیرا این امر موجب بیمه شدن زندگی ما می‌شود و نباید کاری کرد که موجب عدم رضایت ائمه اطهار (ع) شود.

ایشان توجه به همسایگان و اقوام نیازمند را ضروری دانستند و بیان داشتند: در آستانه سال نو همان‌طور که به فکر نو کردن لباس وزندگی خود هستیم، باید وضعیت همسایگان و اقوام نیازمند خود را نیز در نظر داشته و برای آن‌ها در حد توانمان کاری انجام دهیم.

Please publish modules in offcanvas position.