خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 94/01/14 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم فرمودند: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید توافقنامه هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ را شفاف بنویسند تا روایت‌های مختلف از آن نشود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به جریان هسته‌ای ایران اظهار کردند: حدود ۱۲ – ۱۳ سال است که درگیر مسئله‌ هسته‌ای هستیم و دشمنان در این زمینه اختلال ایجاد کرده‌اند ولی ملت ما نشان دادند که حرکت جمهوری اسلامی یک حرکت اخلاقی و منطقی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تقدیر از تلاش و فداکاری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بیان داشتند: بیانیه مشترکی صادر شده و به اطلاع رسانه‌های مختلف رسیده و اما بین آنچه مسئولان ما و رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شده تفاوت‌هایی وجود داشت.

ایشان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای مورد حمایت مقام معظم رهبری و ملت هستند، تصریح کردند: همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند تحریم‌ها باید همزمان لغو شود، یعنی موقعی که توافقنامه نوشته می‌شود، این مسئله جزو توافقنامه باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه دادند: دست اندرکاران مذاکرات هسته‌ای باید توافقنامه را شفاف بنویسند تا روایت‌های مختلف از آن نداشته باشند. وزیر امور خارجه ما چیزی نگوید که وزیر امور خارجه آمریکا چیز دیگری بگوید یا رئیس جمهور ما چیزی نگوید که رئیس جمهور آمریکا مسئله دیگری بگوید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کردند: ما بحث توقف و برگشت ناپذیری انرژی هسته‌ای را هرگز نمی‌پذیریم و انرژی هسته‌ای باید رو به تکامل باشد، بنابراین توقف معنا ندارد.

ایشان حفظ آب سنگین راکتور اراک را ضروری دانستند و فرمودند: تعداد سانتریفیوژهایی که می‌خواهند برای ما باقی بگذارند باید نیاز صنعتی و تولیدات ما را پاسخگو باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به تیم مذاکره کننده هسته‌ای توصیه کرد که برای هر تعهدی که می‌دهند از طرف مقابل تضمین بگیرند، چراکه اگر تضمین نباشد ممکن است رفتار دیگری داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با ابراز تاسف از حمله سعودی‌ها به یمن و تخریب زیرساخت‌ها و مراکز نظامی و اقتصادی این کشور اظهار کردند: ملت یمن ملت مقاومی است و در برابر این حملات ایستادگی خواهد کرد.

ایشان با اشاره به هم‌پیمانی برخی کشورها با عربستان در حمله به یمن اضافه کردند: کشورهایی که با چراغ سبز آمریکا وارد این جنگ شده‌اند ضرر خواهند کرد و قبل از اینکه دیگران گرفتار شوند خودشان در این باتلاق گیر می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با ابراز خرسندی از آزادسازی تکریت در عراق تصریح کردند: ما خواهان استقلال و عزت مردم عراق هستیم و تمام توطئه‌ها و مسائلی که در صدد جدایی بین ملت ایران و عراق است را خنثی می‌کنیم.

امام جمعه قم تاکید کردند: ما از روز اول که تروریست‌ها به جان مردم عراق افتاده بودند در کنار مردم عراق بودیم تا پیروزی نصیب مردم این کشور شود.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم و تجلیل از همسران و مادران شهدا اظهار کردند: حضرت ام البنین الگوی یک بانوی موفق بودند که هم وظیفه مادر شهید و هم وظیفه همسر شهید را به خوبی ایفا کردند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» تاکید کردند: وظیفه ما و دست اندرکاران این است که نگذاریم مادران و همسران شهیدان در پیچ و خم‌های زندگی گرفتار شوند.

ایشان به روز جمهوری اسلامی اشاره کردند و بیان داشتند: ما در تاریخ انقلاب‌ها کمتر رهبری را سراغ داریم که بعد از پیروزی انقلاب همه پرسی عظیمی را برقرار کند. حضرت امام هم به مردم اعتماد داشت و هم خود اعتماد به نفس داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کردند: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار دینی است و از انتخابات همه پرسی ۱۲ فرودین تا امروز به دنیا نشان دادیم که اسلام عزیز ما با مردم بهترین ارتباط را دارد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه فرمودند: جمهوری اسلامی دو واژه جدای از هم نیستند بلکه مردم ما چون مسلمان هستند نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند.

آیت الله حسینی بوشهری نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری را هوشمندانه دانستند و تاکید کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشتند که برای توسعه و اقتدار کشور نیاز به عزم جدی و ملی است.

ایشان با تشریخ مولفه‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار کردند: باید بین دولت به عنوان کارگزار و ملت به عنوان کارفرما صمیمت باشد و کارگزاران خواسته‌های ملت را اجرایی کنند و ملت هم باید پشتیبان دولت باشد.

امام جمعه قم تاکید کردند: انتقاد از دولت نباید جنبه تخریب و مچ‌گیری داشته باشد و دولت هم باید انتقادپذیر باشد.

ایشان افزودند: ما در مقابل تهدیدها و تحریم‌های دشمنان نیاز به همدلی و همزبانی داریم و اگر چنین فضایی ایجاد شود از تمام ظرفیت‌های مردم به خوبی استفاده می‌شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود از مردم به دلیل حرمت گذاشتن به ایام فاطمیه در نوروز تشکر کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی استان قم در خدمات‌رسانی به زائران نوروزی قدردانی کردند.

آیت الله حسینی بوشهری  با تشریح مسئولیت زمامداران برای انتخاب کارکنان اظهار کردند: نگاه اسلام به انتخاب کارکنان، شایسته‌سالاری است و نباید حب و بغض‌ها، علاقه شخصی و دوستی‌ها در انتخاب کسانی که می‌خواهند در یک نظام دینی و اسلامی مشغول به کار شوند وجود داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشورفرمودند:  کسانی که در پست‌هایی گمارده می‌شوند که از کاردانی لازم برخورد نیستند شدیدا مورد نکوهش قرار گرفته‌اند.

ایشان اضافه کردند: فرمایش امام علی علیه السلام به مالک اشتر می‌تواند تابلوی تمام نمایی برای همه مسئولان باشد که گزینش‌ها بر این محورها باشد. ایشان می‌فرماید که در امور کارمندان دقت کن، بعد از آزمایش آنها را به کار بگمار و صرف میل و علاقه شخصی ملاک نباشد زیرا بدون اینکه مشورتی با دیگران بکنی این کار نوعی ظلم و خیانت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری دارابودن تجربه لازم، داشتن حیا و عفت و پاکدامنی، داشتن خانواده‌های پاک و صالح باشند و... را از جمله شاخصه‌های انتخاب کارکنان از نگاه امام علی علیه السلام ذکر کردند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تشریح مسئولیت‌های زن و مرد در قبال یکدیگر اظهار کردند: ارتباط بین زن و شوهر از مسائل مهمی است که در جامعه ما مورد غفلت قرار می‌گیرد.

ایشان فرمودند: بالارفتن سن ازدواج و تغییر شرایط ازدواج که امروز رواج یافته، خلاف نظر اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با انتقاد از برخی روش‌های ناپسندی که برای زندگی زن و مرد مطرح می‌شود، تاکید کردند: امروز ازدواج سفید مطرح شده که از هر سیاهی سیاه‌تر است که یک زن و مرد بدون قواعد قانونی در یک خانه زندگی می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه اینها رهاوردهای ننگین دنیای غرب است که متوجه جوانان مسلمان ما شده است، تاکید کردند: باید در یک جامعه اسلامی اشک ریخت که چرا این همه طلاق در آن وجود دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: متاسفانه امروز با افتخار صحبت از طلاق توافقی می‌شود، بنابراین روحانیت، مسئولان و دستگاه‌های تبلیغاتی ما مسئولیت سنگینی در قبال این معضلات دارند.

 

Please publish modules in offcanvas position.