خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 94/02/25 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته» در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخناني با تقدير از تلاش‌هاي جمعيت هلال احمر کشور به منظور امداد رساني به مردم بي‌دفاع يمن اظهار داشتند: در روزهاي گذشته جنگنده‌هاي عربستان سعودي مانع امداد رساني هواپيماي ايراني در فرودگاه صنعا شدند و هواپيما را تهديد کردند اما خلبانان شجاع ما، از تلاش خود دست نکشيدند و به کار خود ادامه داد.

ایشان با اشاره به ارسال محموله کمک‌هاي جمعيت هلال احمر ايرن به يمن به وسيله کشتي نجات ابراز داشتند: اين کشتي از روزهاي قبل براي کمک رساني به مردم يمن به سمت اين کشور حرکت کرده است که همگان بدانند به هيچکس اجازه بازرسي از کشتي نجات را نخواهيم داد.

امام جمعه قم در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌اي بيان داشتند: هر زمان که مذاکرات آغاز مي‌شود ياوه گويي‌هاي آمريکايي‌ها هم شروع مي‌شود تا بتوانند از اين طريق امتيازات بيشتري از ايران بگيرند.

آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري با تأکيد بر مواردي که تيم مذاکره کننده هسته‌اي بايد آن را از خطوط قرمز مذکرات بداند، افزودند: تيم مذاکره کننده هسته‌اي بايد خطوط قرمزي که رهبر معظم انقلاب ترسيم کرده‌اند را رعايت و به آن پايبند باشد.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: نبايد به سمت تعطيلي فناوري هسته‌اي در کشور حرکت کنيم و بايد دانست که نمي‌شود بدون تضمين به وعده‌هاي آمريکايي‌ها اعتماد کرد.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: متن بيانيه‌ توافق هسته‌اي بايد به گونه‌اي تنظيم شود که در‌‌ همان روز اول کليه تحريم‌ها عليه مردم ايران لغو شود.

ایشان اضافه کردند: يکي از خطوط قرمز مذاکرات هسته‌اي آن است که بيگانگان هرکز اجازه نزديک شدن و بازرسي مراکز نظامي ما را ندارند و ما اجازه بازرسي‌ها و نظارت‌هاي غير متعارف را نخواهيم داد.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه سخنان خود با اشاره به شصت و هفتمين سالگرد تأسيس رژيم غاصب صهيونيستي افزودند: اين روز به نام روز نکبت و بدبختي نامگذاري شده است چرا که اين اتفاق موجب از بين رفتن بسياري از مردم فلسطين شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بيان اينکه امروز برخي از کشورهاي اسلامي در خواب خرگوشي فرو رفته‌اند، عنوان کردند: متأسفانه امروز حفظ امنيت اسرائيل خط قرمز برخي از کشورهاي اسلامي شده و اين کشور‌ها از دستورات آمريکا در قبال رژيم اشغالگر قدس اطاعت مي‌کنند.

مدير حوزه‌هاي عليمه سراسر کشور، در ادامه با اشاره به برپايي نمايشگاه کتاب تهران بيان داشتند: نمايشگاه کتاب پديده‌اي فرهنگي است که هر ساله داير مي‌شود.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: کتاب و کتابخواني در فرهنگ ما وجود دارد هر چند که اين سال‌ها فضاي کتابخواني در کشور کم فروغ شده است.

ایشان تصريح کردند: بايد اقتصاد نشر به گونه‌اي باشد تا ناشران بتوانند کتاب‌هاي بيشتري را منتشر کنند و مؤلفان نيز بايد ابتدا نيازسنجي کنند و بعد آثار خود را توليد و عرضه کنند.

آيت الله حسيني بوشهري، تأکيد کردند: مسئولان فرهنگي کشور مي‌بايست به محتواي کتاب‌ها نظارت داشته باشند و همانگونه که مسئولان بهداشت و درمان بر غذاي مردم نظارت دارند مسئولان فرهنگي هم بايد به غذاي روحي مردم حساس باشند چرا که دشمنان از اين طريق مي‌خواهند فرهنگ بيمار خود را به جامعه انتقال دهند.

آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور در خطبه هاي عبادي و سياسي نماز جمعه قم با بيان اين که همواره تلاش شيطان بر اين است که انسان را از مسير الهي دور کند، فرمودند: رسول اکرم(ص) فرمودند که انسان با دو عامل اساسي تقوا و مخالف با هواي نفس مي تواند بر شيطان غلبه کند.

ایشان با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعي افزودند: يکي از مسائل مهم در روابط اجتماعي پيوند اخوت و برادري در جامعه ديني است؛ در اين مسأله مهم بايد مسائلي همانند جايگاه اخوت و برادري اسلامي، مؤلفه هاي اخوت و برادري اسلامي، عوامل تحکيم اخوت، حقوق اخوت و برادري اسلامي و آسيب هاي آن مورد بررسي قرار گيرد.

امام جمعه قم با بيان اين که اصل برادري و اخوت اسلامي تجلي جامعه نمونه و آرماني است، اظهار داشتند: بر پايه اخوت اسلامي همزيستي مسالمت آميز در در جامعه ديني پديد مي آيد، اخوت و برادري ديني يک فراخوان عمومي نسبت به تمام مسلمانان براي قرار گرفتن در سايه رحمت الهي است.

ایشان ادامه دادند: در روايات آمده است که برادري ديني از برادري نسبي پايدار تر است، اگر روح تعامل، تفاهم و برادري در جامعه وجود داشته باشد؛ کينه توزي، منازعات و بدخواهي از بين مي رود، از همين رو فراگيري اخوت اسلامي بسيار مهم است.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين که شعار ساري جاري رهبر معظم انقلاب مبني بر همدلي و همزباني در راستاي ايجاد برادري بيشتر در جامعه است، ابراز داشتند: در روايات آمده است که اخوت اسلامي سبب به کمال رسيدن ايمان انسان مي شود، رسول اکرم(ص) فرمودند که بنده به حقيقت ايمان نمي رسد تا زماني که به برادر ديني خود محبت نکند.

آيت الله حسيني بوشهري عنوان کردند: کلام نوراني رهبر معظم انقلاب و انتخاب شعار امسال بايد قدر دانسته شود، در سال جاري که انتخاباتي در پيش رو است بايد با سرلوحه قرار دادن توصيه رهبر انقلاب مبني بر همدلي و همزباني از منازعات و بازي کردن با آبروي يکديگر خودداري شود.

مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور در خطبه دوم با اشاره به روايتي از ائمه طاهرين(ع) در زمينه رعايت تقوا خاطرنشان کردند: هر کس خود را از تقوا جدا کند با سه مشکل افتادن در دام شهوات، گير افتادن در باتلاق گناه و مورد مؤاخذه قرار گرفتن رو به رو مي شود.

ایشان با اشاره به فرا رسيدن ايام بعثت پيامبر اسلام، مبعث را يکي از عرصه هاي معرفتي دانستند و اضافه کردند: بعثت تبيين درست ترين مسيرهاي به سوي کمال است؛ بعثت احسان الهي در حق بندگان است، پيامبر گرامي اسلام همواره نگران شرايط زندگاني انسان ها و به سعادت رسيدن آن هاهستند.

Please publish modules in offcanvas position.