خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ 94/03/15 به امامت حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تقدیر از حضور با شکوه ملت ایران در جشن‌های نیمه شعبان در سراسر کشور و مسجد مقدس جمکران اظهار داشتند: حضور در این جشن‌ها و برگزاری مراسم میلاد امام زمان(عج) مناسب است؛ اما همگان باید بدانیم که بر اساس روایات منتظر واقعی باید پایبند به اصول دین، دارای تقوا و پرهیزگاری باشد.

ایشان همچنین با تجلیل از حضور با شکوه مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در مرقد مطهر امام خمینی(ره) بیان داشتند: ملت بزرگ ایران بار دیگر در این روز با آرمان‌های امام راحل و همچنین مقام عظمای ولایت تجدید بیعت کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به سالروز قیام ۱۵ خرداد مردم قم اشاره کردند و با بیان اینکه امروز ۵۲ سال از حرکت تاریخی مردم قم گذشته است، افزودند: قیام ۱۵ خرداد حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: دستگاه طاغوت جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کرد و می‌خواست ایران را به دوران جاهلیت قبل از اسلام بازگرداند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: رژیم ستم شاهی همواره به دنبال دین ستیزی و ارزش ستیزی بود که این اقدامات امام راحل را وادار کرد تا موضع گیری کند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: قیام ۱۵ خرداد، قیام دینی بود و امام راحل در این راستا تنها به دنبال ادای تکلیف بود و به قدرت‌های بیگانه توجهی نداشت و تنها به قدرت الهی تکیه می‌کرد.

امام جمعه قم با اشاره به نتایج قیام ۱۵ خرداد بیان داشتند: آشکار شدن ماهیت ضددینی رژیم ستم شاهی، مخالفت عمومی با اقدامات رژیم و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن از نتایج قیام ۱۵ خرداد بود.

ایشان در ادامه با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل با بیان اینکه هشدار نسبت به تحریف سلوک رهبری امام خمینی(ره) از نکات برجسته بیانات مقام معظم رهبری بود، افزودند: رهبر معظم انقلاب تصریح کردند کسی حق ندارد با میل خود اصول دوران رهبری امام راحل را تحریف کند و تنها آنچه را که امام راحل در موارد متعدد به آن اشاره کردند، باید نقشه راه همگان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به هفت مورد از شاخصه‌های اصولی رفتار و سلوک رهبری امام خمینی(ره) اشاره کردند، و افزودند: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی و اسلام متهجری، اعتماد به وعده‌ الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی، مخالفت صریح با جبهه‌ قلدران بین المللی و مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و تکیه بر وحدت ملی از جمله شاخص‌های سلوک رهبری امام راحل بود.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، فرمودند: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نگاه امام راحل نگاه امت ساز بود و امروز اسلام اهل سنت مورد حمایت آمریکا و تشییع مورد حمایت لندن نشینان هر دو در صف مخالفان وحدت امت اسلامی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای، با انتقاد از عدم اجازه مسئولان کشور برای برگزاری تجمعات مردمی در حمایت از دستاوردهای هسته‌ای بیان داشتند: مسئولان کشور نباید احساس کنند که این تجمعات مردمی در مقابله با آنها است.

ایشان افزودند: همانگونه که امروز آمریکایی‌ها مجلس سنای خود را برای حمایت از تیم مذاکره کننده‌شان بسیج و متحد می‌کنند ما نیز باید اجتماعات مردمی را تقویت کنیم چرا که آنها پشتوانه‌های محکمی برای تیم مذاکره کننده خواهند بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مذاکره کنندگان باید بر روی حفظ دستاوردهای هسته‌ای تأکید کنند، افزودند: باید در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل ایستاد و ما اجازه بازرسی مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نخواهیم داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: دنیا بداند اگر روزی مذاکرات هسته‌ای به شکست بیانجامد دلیل آن زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها و طرف غربی است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برادری ایمانی از مسائل توصیه شده در اسلام است، اظهار داشتند: سه شاخصه مهم برای این برادری در اسلام بیان شده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ایمان و پایبندی به اسلام و توحید نخستین شاخصه برادری ایمانی است، افزودند: دومین شاخصه همگرایی در عین فاصله جغرافیایی است.

ایشان بیان داشتند: برادران ایمانی در هر نقطه از جهان که باشند بحتی در صورتی که نسبت خانوادگی نداشته باشند قلب‌های به هم نزدیکی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه سومین شاخصه برادری دینی محبت و دوستی است، عنوان کردند: بر اساس روایاتی که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است اگر این رابطه وجود نداشته باشد مانند این است که اصلاً ولایت رسول الله و خداوند را نپذیرفته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه منتظران واقعی کسانی هستند که به تقوا، ورع، پرهیزکاری و اخلاق حسنه پایبند باشند، عنوان کردند: این افراد با این صفات اخلاقی به عنوان منظران حضرت شناخته می‌شوند.

ایشان با بیان اینکه حکومت پهلوی به دنبال بیرون کردن دین از سیاست بود، اظهار داشتند: پهلوی به دنبال این بود تا کشور را به جاهلیت ببرد و با اقدامات خود غیر مسلمانان را بر کشور مسلط کند که امام خمینی (ره) به همین دلیل موضع گیری کرد و در برابر آن‌ها ایستاد.

ایشان با اشاره به اینکه رهبری در سخنان خود بیان کردند کسی حق ندارد به بهره برداری سیاسی از سخنان امام مطابق میل خود بپردازد، بیان کردند: نباید سخنان و سیره امام بخش‌های ایجابی و سلبی بدون توجه به دیگری بیان شود و هرآنچه از طرف امام خمینی به صورت صریح بیان شده است باید نقشه راه قرار گیرد.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۷ نکته مهم و کلیدی در مورد شاخصه‌های اخلاقی امام خمینی (ره) را ارائه دادند، افزودند: نفی اسلام آمریکا و تمسک به اسلام ناب محمدی نخستین شاخصه مورد تاکید رهبری در مورد امام (ره) بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه شاخصه دیگر اخلاقی امام خمینی که به عنوان نکته مورد تاکید رهبری است اعتقاد به اراده مردم و استکبار ستیزی است، فرمودند: طرفداری از وحدت، تلاش برای حفظ استقلال کشور و حمایت از مستضعفان نکته دیگر از شاخصه‌های مورد تاکید رهبری است.

ایشان با اشاره به اینکه رهبری تاکید داشتند امام خمینی (ره) دارای نگاه امت ساز بود، بیان کردند: تسنن مورد حمایت آمریکا و تشیع لندنی هیچ کدام مورد تأیید رهبری نیستند و دشمنان وحدت اسلام و مسلمانان هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روند مذاکرات هسته ای بیان کردند: برنامه‌هایی که امروز در کشور برگزار می‌شود در تقابل با مسئولان نیست و باید در این مورد مسئولان آگاهی داشته باشند.

Please publish modules in offcanvas position.