خلاصه خطبه های نماز جمعه قم مورخ96/04/23 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به آزادسازی موصل، اظهار داشتند: این پیروزی منحصر به ملت عراق نیست و در واقع پیروزی جبهه حق علیه باطل و پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ها و حامیان آنها بوده است.

ایشان با بیان اینکه در این پیروزی بیش از چند هزار تروریست کشته و ضربه عظیمی به جریان تکفری‌ها وارد آمد، گفتند: نباید به این پیروزی بسنده کرد و دست از مقابله برداشت چرا که دشمنان به دنبال فتنه دیگری هستند و زمزمه استقلال کردستان عراق و ایجاد اسرائیل دوم در این منطقه را در سر دارند که می‌تواند از داعش خطرناک‌تر باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تغییر صحنه تحولات به نفع جبهه مقاومت، مهر ابطال بر خلافت داعش، امنیت مناطقی از کشور عراق، دور شدن تهدید از مرزهای ایران و ایجاد وحدت بین شیعه و سنی را از دستاوردهای این پیروزی برشمردند.

ایشان با بیان اینکه هرجا آمریکا حضور پیدا کرده جز خرابی و مبارزه با اخلاق کار دیگری انجام نداده است، تصریح کردند: این روزها سران آمریکایی در حال تهدید ما هستند که ما با صدای رسا فریاد می‌زنیم که آمریکا و استکبار این آرزو را برای همیشه به گور می‌برند و همچنان ما پای ارزش‌هایمان ایستاده‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز ملت میانمار در آتش و خون غوطه‌ور هستند، گفتند: مجامع بین المللی و آمریکای مدافع حقوق بشر کجا هستند؛ معتقد هستیم که ملت و دولت ما باید فریاد حمایت از مظلوم سر داده و از آن‌ها حمایت کنند.

رئیس جمهور در طول انتخابات وعده‌هایی داده است لذا پیشنهاد ما این است وزرایی انتخاب شوند که از شاخص‌های لازم جهت عملی شدند وعده‌ها برخوردار باشند و در جهت پایان یافتن بیکاری و مشکلات معیشتی، رونق تولید تلاش کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه معیارهای حزبی و جناحی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد که اگر این‌گونه باشد امیدی به آن در حل مشکلات نخواهد بود، افزودند: افرادی که انتخاب می‌شوند باید دارای روحیه جهادی، انقلابی، سعه صدر، انتقاد پذیر و متواضع باشند.

ایشان با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) و یورش به مدرسه فیضیه، گفتند: جلادان در این روز حریم فیضیه و روحانیت را شکستند و عده‌ای را به شهادت رساندند.

آیت الله حسینی بوشهری به اولین دوره تشکیل مجلس خبرگان رهبری پرداختند و افزودند: تعیین امام خامنه‌ای به عنوان رهبری مهم‌ترین و زرین‌ترین اقدام این مجلس بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کردند و گفتند: این شورا با ژرف‌اندیشی امام خمینی(ره) برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام تشکیل شد و حقیقتا از روز تشکیل تاکنون دغدغه‌ای جز حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام نداشته است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند و گفتند: گسترش مفاسد اجتماعی، محرومیت جامعه از برکات الهی و تسلط نااهلان بر جامعه دینی از پیامدهای ترک این عمل است.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری با اشاره به آزادسازی موصل، این پیروزی ارزشمند را پیروزی جبهه حق علیه باطل دانستند و گفتند: پیروزی موصل در حقیقت پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در برابر کج اندیشان، تروریست ها و حامیان آنها بود که به دنبال ایجاد فتنه ای بزرگ در منطقه بودند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری درخطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه تروریست ها درعراق دچارفروپاشی شده و مردم این کشور نباید به این پیروزی بسنده کنند، اظهار داشتند: امروز دشمنان به دنبال ایجاد فتنه ای بزرگ تر از داعش در منطقه بوده و زمزمه استقلال کردستان را سر داده اند تااسرائیل دوم را در این منطقه ایجاد کنند.

مردم و دولت عراق این بار منتظر اتحادیه عرب و ائتلاف آمریکایی و احزاب و گروهها نماندند و با توکل به خدا وارد میدان شده و پیروزی را محقق کردند که از جمله آثار آن مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش، امنیت بیشتر در عراق، دور شدن تهدید از مرزهای ایران و ایجاد وحدت میان شیعه و سنی و دیگر اقوام است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نقش داشتن آمریکایی ها در پیروزی عراق را خنده دار دانستند و گفتند: ترامپ در تبلیغات خود اوباما را مسئول ایجاد داعش عنوان کرده بود و تجربه نشان داده که آمریکایی ها جز مبارزه با اخلاق و راستی را بلد نیستند و امروز هم کشور ما را تهدید می کنند، اما با صدای رسا فریاد می زنیم که آمریکایی ها این آرزو را برای همیشه به گور خواهند برد.

ایشان  در بخشی از سخنانش به نسل کشی مسلمانان و ملت بی پناه میانمار توسط افراط گران بودایی و نظامیان این کشور اشاره کردند و گفتند: امروز ملت مظلوم و مسلمانان میانمار در آتش و خون غوطه ور هستند؛ مجامع بین‌المللی کجا هستند، خانه ها ر ا به آتش کشیده و زنده زنده آنها را می‌سوزانند و آمریکای مدعی حقوق بشر کجا است؟ سازمان های بین الملل چشمان خود را در برابر این جنایات باز کنند، معتقد هستیم که ملت و دولت ما باید فریاد حمایت از مظلوم سر داده و از آنها حمایت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه خطبه های دوم نماز جمعه مصلی قم با اشاره به تشکیل کابینه دولت جدید تصریح کردند: کابینه باید دارای شرایط و امتیازات ویژه ای باشد چرا که اگر کابینه ای حزبی، بر پایه سهم خواهی و سیاسی باشد، امیدی از آن نمی توان داشت.

امام جمعه قم با تاکید بر کارآمدی وزرای منتخب رئیس جمهور در دولت جدید، اظهارداشتند: معیارهای حزبی، جناحی و گروهی و سهم‌خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد و اگر کابینه حزبی و سیاسی شد امیدی به آن نخواهد بود.

ایشان با اشاره به روزهای آتی و تشکیل کابینه و تعیین وزرا و تحلیف برای دولت جدید، افزودند: این کابینه قرار است چهار سال خادم مردم باشد، وزرا و کابینه باید دارای شاخص‌هایی باشند تا بتوانند به مشکلاتی از جمله بیکاری و مشکلات معیشتی پایان دهند و باعث رونق تولید و اشتغال گردند.

در ادامه مراسم تجلیل نمازگزاران نماز جمعه قم از نیم‌قرن مجاهدت یار امام راحل و مقام معظم رهبری، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران ظهر امروز برگزار شد.

این مراسم که با اهدا نشان فاطمی به آیت‌الله جنتی توسط حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»،آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام شد از خدمات نیم‌قرن تلاش و مجاهدت آیت‌الله جنتی تجلیل به عمل آمد.

امام‌جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس قم، سالروز تأسیس شورای نگهبان را مورداشاره قراردادند و اظهار داشتند: شورای نگهبان برای جمهوریت و حفظ اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد، و از زمانی که مسئولیت دبیری این شورا را آیت‌الله جنتی به عهده داشته‌اند، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان نسبت به حفظ جایگاه شورای نگهبان اهتمام دارند.

ایشان با اشاره به حضور آیت‌الله جنتی در جایگاه دبیری شورای نگهبان گفتند: در زمان حضور آیت‌الله جنتی، وی جلوی طمع‌ورزی دشمنان را گرفته‌ و سعی کردند موازین انقلاب را حفظ کنند.

به فرموده آیت‌الله حسینی بوشهری، آیت‌الله جنتی در برهه‌های مختلف تلاش داشته‌اند که انقلاب بماند و آرمان‌های امام راحل حفظ شود.

 

Please publish modules in offcanvas position.