«حوزه انقلابی؛ بایسته ها و راه کارها»؛ موضوع دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد95/09/14

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، صبح دبروز در نشستی با أصحاب رسانه قم با موضوع «دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد»

اظهار داشتند: امسال دهمین اجلاسیه را در شهر مقدس قم، در روزهای 17 و 18 آذرماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهیم کرد.

ایشان ابراز داشتند: جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد حوزوی دیرپا که همواره چه در زمان امام راحل و چه در زمان رهبر معظم انقلاب دغدغه دین داری و دین مداری را داشته و تلاش کرده است تا منویات رهبران دین پیاده سازی نماید.

دبیر دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد خاطرنشان ساختند: یکی از رسالت های جامعه مدرسین، ارتباط وسیع با علما، فضلا و شخصیت های استانی است که خوشبختانه از سال 1378 که اولین اجلاسیه سراسری جامعه برگزار شده، تاکنون حدود 9 اجلاسیه سراسری و هفت اجلاسیه منطقه ای داشته ایم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در روزهای پایانی سال گذشته در دیداری که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با ایشان داشتند، با موضوع «حوزه انقلابی؛ بایسته ها و راه کارها» برگزار و 4 کمیسیون تشکیل خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشتند: «حوزه و روحانیت؛ نقش و رسالت حوزه انقلابی در تبیین مبانی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی»، «کمیسیون نقش و رسالت حوزه انقلابی در مواجهه با تحولات و آسیب های اجتماعی»، «نقش و رسالت حوزه انقلابی در ارتقاء فرهنگ دینی جامعه» و «نقش و رسالت حوزه انقلابی در عرصه بین الملل» 4 موضوع برای کمیسیون های اجلاسیه می باشد.

امام جمعه قم اظهار داشتند: آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله یزدی از سخنرانان افتتاحیه دهمین اجلاسیه بوده و از علمای بلاد نیز به صورت پررنگ در سخنرانی ها و کمیسیون ها استفاده خواهیم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: قریب به 2 هزار نفر برای این اجلاسیه دعوت به عمل آمده و همچنین ویژه نامه ای در رابطه با این اجلاسیه تهیه شده است.

تنوع در دعوت ها اعم از نمایندگان ولی فقیه، نمایندگان مجلس خبرگان، روحانیون مسئول نهادهای گوناگون، ائمه جمعه، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، مجمع عمومی اساتید حوزه، اساتید حوزه و ... در این اجلاسیه بوده است.

دبیر دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای محترم بلاد تصریح کردند: برای شکل گیری این اجلاس 10 کمیته مقدماتی فعال داشته ایم که از مسئولان آن تقدیر و تشکر داریم.

معاون  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی و دلیل نامگذاری این اجلاسیه، بیان داشتند: معظم له فرمودند: «حوزه قم باید انقلابی بماند. اگر حوزه قم انقلابی نماند، حوزه های علمیه اگر انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت. اگر چنانچه ما دیدیم تلاش هایی دارد انجام می گیرد برای اینکه از حوزه علمیه قم انقلاب زدایی کنند، باید احساس خطر کنیم. احساس خطر کردن کافی نیست؛ باید به فکر علاج بود و علاج فکر و تدبیر لازم دارد».

عضو خبرگان رهبری اظهار داشتند: این سخنان رهبر معظم انقلاب ما را بر آن داشت تا موضوع دهمین اجلاسیه را با این عنوان برنامه ریزی کرده تا بتوانیم از دستاوردهای آن در تحقق حوزه انقلابی استفاده نماییم.

امام جمعه قم در پاسخ به این سوال که آیا از علمای بلاد در سخنرانی های اصلی استفاده خوهد شد، ابراز داشتند: فضای اجلاسیه باز است و بزرگواران برای سخنرانی ثبت نام کرده و از آنان استفاده خواهیم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: اجلاسیه، بیانیه پایانی داشته و متناسب با فضای جامعه و کشور و همچنین داستان بدعهدی های آمریکا این بیانیه را تنظیم خواهیم کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.