مبلغان در نوروز به بیان مسائل دینی و انقلابی بپردازند95/01/04

http://bushehri.net/images/0bushehri/_______17_20140517_1675651706.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری هابا تبریک آغاز سال 1395، اظهار داشتند: ایام نوروز فرصت تبلیغی مناسبی برای طلاب و فضلایی است که از حوزه علمیه قم به مقصد شهرستان ها حرکت می کنند.

ایشان تصریح کردند: طلاب و مبلغان علاوه بر حضور در میهمانی های خانوادگی و صله رحم می توانند باتوجه به گردهم آمدن بستگان و خویشاوندان، از فرصت ایام نوروز در راستای بیان مسائل اعتقادی نیز استفاده حداکثری داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشورافزودند: طلاب و فضلای حوزه با توجه به نیازها و وضعیتی که در جامعه وجود دارد، رسالت تبلیغ دین و ارشاد را فراموش نکنند و می توان در ایام تعطیلات نوروز به مسائلی اشاره کرد که شاید در فرصت های دیگر امکان طرح این گونه مباحث امکان پذیر نباشد.

نائب رئیس  جامعه مدرسین تصریح کردند: طلاب و مبلغان می توانند در فضای صمیمانه خانوادگی به بیان آیات، روایات، نکات تاریخی و سیره پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) بپردازند و به مسائل مورد نیاز جامعه اشاره داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت استفاده حداکثری از فرصت های تبلیغی تاکید کردند و افزودند: عموم جامعه ایران اسلامی متدیّن هستند اما گاهی فرصت مطالعه لازم مباحث دینی مورد نیاز جامعه به دلیل گرفتاری ها و درگیری هایی که مردم نسبت به سایر امور زندگی دارند، محقق نمی شود.

ایشان تصریح کردند: روحانیت و مبلغان می توانند با استفاده از معارف دین به بیان مسائل ضروری و مورد نیاز مردم بپردازند و حلال و حرام الهی را برای مردم گوشزد کنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزودند: بخش قابل توجهی از آنچه در جامعه رخ می دهد و گاهی با مباحث دینی زاویه دارد، از عدم آگاهی آحاد جامعه نسبت به امور دینی منشا می گیرد.

نائب رئیس جامعه و روحانیت جامعه مدرسین تصریح کردند: بیان احکام محرم، نامحرم،  حلال و حرام از مصادیقی است که طلاب و مبلغان می توانند به خوبی به آنها اشاره کنند.

دیدگاه‌ها   

جوادتربتی
#1 جوادتربتی 1395-03-06 04:52
زمانی که ما سطح بودیم وقتی این طرح رو دادیم به باد انتقاد گرفتند یاد گالیله افتادم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.