رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: طرح نور (حجاب و عفاف) با ظرافت، درایت و آرامش اجرا گردد تا دشمن از اهداف خود ناامید گردد و شرایط ظاهری جامعه به شرایط مطلوب اسلامی برگردد.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم روحانیون عقیدتی سیاسی را سفیران حوزه علمیه در یگان های انتظامی خواندند و گفتند: عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی در طول این چند سال اخیر داشته است.

 

ایشان با تقدیر از روحانیونی که در یگان‌های مختلف و استان‌ها و شهرهای مختلف در حال خدمت هستند افزودند: روحانیون انتظامی سفیران حوزه علمیه هستند که اگر نقش خود را به درستی انجام دهند به اهداف مطلوب خواهند رسید.

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه اظهار کردند: به تعبیر امام صادق علیه السلام ما سه دوره در زندگی داریم، دوره اول گذشته و قابل برگشت نیست، دوره دوم از زندگی زمان حال است همین ساعت و همین زمان لذا از این فرصت طلایی باید استفاده کامل شود تا این زمان هم سپری نشده است چه در ابعاد معنوی و چه در ابعاد سازمانی و مادی. دوره سوم زمان آینده و زمانی که خواهد آمد و هنوز نیامده است باید برنامه‌ریزی برای افق آینده زمانی که خواهد آمد شود، این سه زمان وضعیت ما انسان‌ها است.

 

وضعیت ایران با گذشته تغییر کرده است خصوصاً با عملیات وعده صادق شرایط ایران در دنیا تغییر یافته و از زمان طلایی حال استفاده کردیم؛ ایران شده نماد پیشرفت و مقاومت در جهان و دشمن به سخره گرفته شده است و باعث شد که ایران قدرت منطقه شود.

 

سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور از حالت ایستایی درآمده است و با توجه به ارتباطی که با حوزه و موسسات علمی دارد موجب ارتقاء علمی روحانیون و کارکنان خود گردیده است.

 

نایسب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفتند: هر فردی اخلاق اجتماعی و اخلاق فردی دارد که هر کدام در جای خود معنی و تعریف می‌شود، بنابراین روحانیون با اخلاق اجتماعی می توانند نتیجه مطلوب را حاصل نمایند تا سربازان، کارکنان و مردم وقتی با روحانی و سفیران حوزه مواجه می‌شوند دلسرد نگردند.

 

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به روحانیون حاضر توصیه کردند: نباید در محیط کار و اداری از فضای حوزوی و معنوی و علمی خارج شوید. اگر اخلاق ما در محیط اداری اخلاق اسلامی شد می توانیم بر دیگران اثربخش باشیم.

 

از روزی که معارفه می‌شوید یک امانتی به شما سپرده شده است؛ امام علی علیه السلام در کلامی می‌فرمایند: خداوند مسئولیتی که به شما داده است برای امتحان و آزمایش است تا ببیند شما چگونه پاسداری و امانتداری می‌کنید.

 

اگر نسبت به مسئولیت حسن عمل داشتید با همسایگان خدا همسایه هستید اما اگر کسی شانه از بار مسئولیت خالی نماید و توجه نکند تردید نکنید در کجی‌ها و نادرستی‌ها گام برمی‌دارد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: یکی از مسائل مهمی که در محیط کاری است مسئله انضباط است؛ نظم پذیری و سازمان پذیری است چون نگاه کارکنان، مردم و سربازان به نحوه رفتار پوشش و صحبت شماست.

 

آیت الله حسینی بوشهری به روحانیون حاضر در جلسه سفارش کردند: یکی از کارهای مهم شما پیگیری است، مثلاً سربازی مشکلی در زندگی دارد درِ اتاق شما به روی این افراد باز باشد تا درددل آنها را بشنوید؛ یکی از کارهای مهم شما در محیط کار خوب گوش دادن است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفتند: طرح نور (حجاب و عفاف) با ظرافت، درایت و آرامش اجرا گردد تا دشمن از اهداف خود ناامید گردد و شرایط ظاهری جامعه به شرایط مطلوب اسلامی برگردد.

 

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کردند: باید خانواده‌های شهدا و ایثارگران که صاحبان این انقلاب هستند، در جریان رویدادهای کشور و نقشه‌های دشمن قرار گیرند تا در فتنه‌ها سنگر بان این انقلاب باشند نه اینکه خود نیز تحت تأثیر این فتنه‌ها قرار گیرند.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار مدیرکل و جمعی از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم، خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثار گران را خدمت بسیار بزرگی عنوان کردند و ابراز داشتند: بنیاد شهید یک مجموعه مقدسی است.

 

وظیفه همه ما تکریم و تسهیل مشکلات زندگی خانواده شهدا و ایثار گران است و دولت محترم و بنیاد شهید نیز برای تحقق این مسئله در تلاش‌اند؛ اما میان آنچه که هست و آنچه که باید باشد فاصله وجود دارد.

 

امام جمعه قم با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای تأثیرگذاری بر فرزندان شهدا، تصریح کردند: یکی از اهداف اصلی دشمنان رفتن سراغ خانواده‌هایی است که با انقلاب گره خورده‌اند و تمام هستی و دارایی خود را برای حفظ این انقلاب فدا کرده‌اند تا بتواند نگاه آنان را نسبت به انقلاب تغییر دهد.

 

در کنار کار بزرگ خدمت رسانی مادی به خانواده‌های شهدا و ایثار گران، باید این عزیزان که صاحبان این انقلاب هستند، در جریان رویدادهای کشور و نقشه‌های دشمن قرار گیرند تا در فتنه‌ها سنگر بان این انقلاب باشند نه اینکه خود نیز تحت تأثیر این فتنه‌ها قرار گیرند.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز داشتند: جنگ امروز هویت ملی و مذهبی ما را نشانه رفته است و افکار و ذهن‌ها را درگیر می‌کند. جوان به جای اینکه در مسیر برنامه‌های دینی و اعتقادی باشد، در مسیر دیگری حرکت می‌کند.

 

ایشان با اشاره به نقش خانواده‌های شهدا و ایثار گران در جامعه خاطر نشان کردند: خانواده شهدا و ایثار گران باید برای جامعه متدین ما الگو بوده و بر آن‌ها تأثیر گذار باشند.

 

هر قدمی که در جهت رضایت‌مندی خانواده شهدا برمی‌دارید مشمول دعای شهدا می‌شوید

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم صیانت فرهنگی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بیان داشتند: صیانت از خانواده شهدا، صیانت از خون شهداست و هر قدمی که در جهت رضایت‌مندی خانواده شهدا بر می‌دارید مشمول دعای شهدا می‌شوید و زندگی شما پر از خیر و برکت خواهد شد.

 

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» تصریح کردند: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

 

 حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، ضمن آروزی موفقیت و پیروزی برای کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی، گفتند: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در طول دوران رهبریشان و حتی قبل از آن به عنوان یکی از چهره‌های شاخص علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه کشور از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شده‌اند و هر کجا مدیریت میدانی به دست ایشان بوده و مانعی وجود نداشته، نتایج خوبی را همراه داشته است

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه برجسته رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دید رهبران دنیا اظهار کردند: ایشان قدم‌هایی بلندی برداشته‌اند، اما متأسفانه ما دچار حجاب معاصرت هستیم و این حجاب واقعیت‌ها را کم و گاهی بسیار کمتر از آنچه هست نشان می‌دهد.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» بیان داشتند: پس از این عملیات نگاه کشورها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند. حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

 

این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آن‌ها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری محدودیت را، علی رغم انتظار دشمنان یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت عنوان کردند و خاطرنشان کردند: تحریم‌ها عاملی شدند تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم، اما اگر این محدودیت‌ها نبود قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

 

این انقلاب با دعای پاکان و صالحان به پیروزی رسید و إن شاء الله بتوانیم این راه را استوارتر از گذشته طی کنیم و مطابق پیش بینی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تا ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه دهیم.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کردند: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه هستند، اما متأسفانه امروز به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند. باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

 

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم خطاب به هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفتند: در میدان باشید و هرچه لازمه یک حرکت پویاست را انجام دهید تا شاهد پیشنهادات مترقی شما در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین باشیم و بعد از تصویب آنچه در توان شماست اجرایی شود.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفتند: امیدواریم سال جدید سالی همراه با خیزش، حرکت و نوآوری باشد و شاهد پیشرفت در خور جایگاه مجمع عمومی جامعه مدرسین باشیم.

 

با توجه به تجربه‌های کسب شده از زمان تشکیل مجمع عمومی، نقاط ضعف و قوت موجود و راه حل‌های متناسب با آن شناخته شده است.

 

امام جمعه قم با اشاره به چهارمین دوره مجمع عمومی اظهار داشتند: هم ما معتقدیم که در دو سال گذشته آن چه باید اتفاق می‌افتاد نیافتاد هم شما.

 

بنده مایل بودم جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای لونی نیز در این جلسه حضور داشته باشند تا در حضور ایشان از زحمات ایشان تقدیر کنم که إن شاء الله در فرصت‌های دیگری به سرانجام برسد.

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزودند: مجمع عمومی باید اتصال کاملی با جامعه مدرسین داشته باشد تا همیشه ذکر خیر شما بر لسان اعضای شورای عالی جامعه مدرسین باشد و شما در میدان باشید و هرچه لازمه یک حرکت پویاست را انجام دهید و شاهد پیشنهادات مترقی شما در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین باشیم و بعد از تصویب آنچه در توان شماست اجرایی شود.

 

وظیفه ما پشتیبانی، حمایت و نظارت است؛ البته نظارت نه به معنای مچ گیری، بلکه به معنای یک نوع هدایت و در نظر گرفتن مصالح با توجه به تجربه بیشتر اعضای جامعه مدرسین.

 

از نسل جوان به خاطر شور و حرارتی که دارند یک انتظاری وجود دارد و از جامعه مدرسین به خاطر آن سابقه بیش از ۶۰ ساله و جایگاهی که دارد انتظار دیگری می‌رود.

 

ایشان ضمن اشاره به لزوم تقویت ارتباط مجمع عمومی با جامعه مدرسین بر اهمیت فعال شدن اساتید عضو مجمع عمومی تأکید کردند و گفتند: لازم است هر از گاهی تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجمع در جلسات شورای عالی جامعه حاضر شوند و با برنامه ریزی شما جلساتی به صورت منظم تشکیل شود و از طرف دیگر نیز لازم است اعضای جامعه نیز در جلسات مجمع عمومی حاضر شوند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مسئله کمبود بودجه گفتند: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها کار را پیش ببریم.

 

ایشان مجمع عمومی را مجموعه‌ای توصیف کردند که می‌تواند آینده روشنی داشته باشد و ابراز داشتند: رمز موفقیت حوزه در وحدت است؛ بنابراین ما باید هر چه می‌توانیم ظرفیت اساتید و فضلای حوزه علمیه را شناسایی و از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.

 

 

بنال ای دل که در نای زمان، فریاد را کشتند

 

بهین آموز گار مکتب ارشاد را کشتند

 

اساتید جهان باید به سوگ علم بنشینند

 

که در دانشگه هستی، بزرگ استاد را کشتند

 

پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیتالله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

 

 

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه حجاب یک واجب شرعی و اصل قانونی است، گفتند: از همه کسانی که در این دو هفته برای حفظ ارزش‌ها به میدان آمدند و زخم زبان‌ها و ملامت‌ها را به جان خریدند اما از پای ننشستند تشکر می‌کنم.

 

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه باعملیات وعده صادق عنوان کردند: نیروی ها مسلح با این کار دل مردم را شاد کردند. جهان بیان می کرد کسی حریف رژیم صهیونیستی نیست اما نیروهای مسلح ما با غرش موشک‌ها و پهپادها و عبور از پدافندهای دفاعی ۲۸ کشور خلاف این را نشان دادند. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید امید به آینده داشته باشید و این عملیات از مصادیق امید به آینده است.

 

ایشان با تأکید بر اینکه دنیا اقدام ایران را اقدامی مؤثر و اخلاقی معرفی کرد، اضافه کردند: اقدام ایران دقیق، ظریف و حساب شده بود. از همان جایی که هواپیماهای شما بر خواستند همان جا زدیم. ما مثل رژیم صهیونیستی نیستیم که بیمارستان‌ها، مردم و کودکان را بزنیم، بلکه مردانه و جوانمردانه می‌زنیم.

 

امام جمعه قم اظهار کردند: رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا، برخی کشورهای اروپایی که همراهی کردند و همراهان منطقه‌ای صحنه را باختند و اعتبار نداشته را هم از دست دادند و این رژیم در یک محاصره باقی ماند و راهی جز این ندارد که سکته کند و به کسانی که پیش از او رفته‌اند بپیوندد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور بیان کردند: از همه کسانی که در این دو هفته برای حفظ ارزش‌ها و حجاب و عفاف به میدان آمدند و زخم زبان‌ها و ملامت‌ها را به جان خریدند، اما از پای ننشستند و روز گذشته در حرم کریمه اهل بیت (س) قسم یاد کردند تشکر می‌کنم.

 

حجاب یک واجب شرعی و اصل قانونی است و دشمن می‌خواهد در مسئله حجاب برای ما یک چالش به وجود بیاورد و دست بیگانه در کار است. کسانی که گاهی احساس می‌کنید در مسئله فقهی نظر دیگری دارید در رابطه بااینکه دشمن این مسئله را طراحی می‌کند چه می‌خواهید بگویید؟ همراهی با دشمن؟

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روز معلم بیان کردند: شهید مطهری معلم و الگویی برای همه سطوح جامعه بود و به همین خاطر روز شهادتش روز معلم شد.

 

ایشان با بیان اینکه بعد علم‌آموزی، یاد دادن تفکر و آموزش عملی اخلاق سه بعد معلمی است، تصریح کردند: معلم باید کاری کند که انسان از سطحی‌نگری و سطحی اندیشیدن پرهیز کند. رفتار و گفتار معلم باید جنبه الگویی برای گروه هدف در همه سطوح آموزشی داشته باشد. اگر تحول در جامعه می‌خواهیم باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود.

 

امام جمعه قم خطاب به مسئولین گفتند: در بودجه آموزش و پرورش کم نگذارید تا معلم ما با عشق و علاقه بر سر کلاس برود تا ذهن او مشغول امور دیگر برای گذران زندگی‌اش نباشد. سند تحول آموزش و پرورش کاملاً اجرا شود؛ اگر بهترین سند را بنویسیم؛ اما در کمد بماند و اجرا نشود تحولی در آموزش و پرورش ایجاد نمی‌شود.

 

خطیب جمعه قم با بیان اینکه آموزش و پرورش ما باید خروجی داشته باشد، اضافه کردند: تربیت انسان‌هایی در تراز نظام اسلامی باید خروجی آموزش و پرورش باشد. انسان‌هایی صبور، متوکل، مؤمن، متدین، امیدوار به آینده روشن و آماده برای هر نوع مجاهدت باید خروجی آموزش و پرورش باشد.

 

ایشان با اشاره روز کارگر اظهار کردند: در نگاه اسلام نقش کلیدی برای کارگر وجود دارد و پیامبر (ص) دست پینه بسته کارگر را بوسه می زد. کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند. کارفرمایان و کارگران در یک جبهه جنگ اقتصادی هستند

 

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوشبختانه در دولت فعلی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند که این کار باید استمرار پیدا کند، افزودند: کارگران مسئولیت سترگ دارند. وظیفه‌شناسی، انضباط کاری و برای ارتقا کشور مایه گذاشتن از وظایف کارگران است که باعث می‌شود ما شاهد جهش تولید و حرکت انقلابی در جامعه باشیم.

 

ایشان با اشاره به روزشورا (۹ اردیبهشت) گفتند: به اهمیت شورا هم در متون دینی و هم در قانون ما تأکید شده است و اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به شیوه کار شوراها پرداخته است و جایگاه مهمی در قانون اساسی برای شوراها قرار داده است.

 

 

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در رابطه با نکات کلیدی در شورای ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم بیان کردند: افرادی که می‌خواهند وارد شورا شوند یا در شوراها قرار دارند لازم است پایبند به الزامات قانونی باشند و در خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

 

ایشان با بیان اینکه عدم سو استفاده از قدرت و امکانات و اختیارات، پاک‌دستی، توانمندی، خوشنام بودن و دلسوزی برای مردم از لوازم موفقیت هر شورا است، افزودند: مسئولین دولتی ما شوراها را مزاحم کار خود نمیدانند بلکه شوراها با مسئولین هم افزا هستند و کارها را رو به جلو می برند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کردند: امام علی (ع) می‌فرماید: «ُوصِیکُمْ أَیُّهَا النَّاسُ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ کَثْرَةِ حَمْدِهِ عَلَی آلَائِهِ إِلَیْکُمْ وَ نَعْمَائِهِ عَلَیْکُمْ وَ بَلَائِهِ لَدَیْکُمْ؛ فَکَمْ خَصَّکُمْ بِنِعْمَةٍ وَ تَدَارَکَکُمْ بِرَحْمَةٍ؛ ای مردم، شما را در برابر عطاهایی که خداوند ارزانی‌تان داشته، نعمت‌هایی که شما عنایت کرده و احسانی که حق شما داشته است به ترس از خدا و به سپاس فراوان سفارش می کنم.»

 

ایشان در رابطه با آثار و برکات اعتقاد به معاد و روز رستاخیز در اصلاح نگاه انسان به هستی گفتند: خداوند در آیه ۶۶ و ۶۷ سوره مریم می فرماید:« وَیَقُولُ الْإِنْسَانُ أَإِذَا مَا مِتُّ لَسَوْفَ أُخْرَجُ حَیًّا، أَوَلَا یَذْکُرُ الْإِنْسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ یَکُ شَیْئًا؛ انسان (در امر معاد شک کند و) گوید: آیا چون من بمیرم باز به زودی مرا از قبر بیرون آورده و زنده خواهند کرد؟! آیا آدمی (برای ایمان به معاد) متذکر آن نمی‌شود که اول که هیچ محض و معدوم صرف بود ما او را ایجاد کردیم؟»

 

خطیب جمعه قم بیان کردند: معاد باوری یکی از ارکان ادیان توحیدی است که بعد از توحید قرار دارد، چون معاد مسیر زندگی انسان و نگاه انسان را هستی تغییر می دهد.

 

ایشان با بیان اینکه کسانی که به مبدا و معاد باور دارند زندگی و نگاه متفاوتی دارند، افزودند: کسی که به معاد باور دارد صبور، پرتحمل و شکیبا مب شود و همه چیز راه به جان می خرد تا به جانان وصل شود. بنابراین اگر تعریف ما نسبت به دنیا و آخرت هدفمند شد نگاه ما تغییر می‌کند. اکر انسان بداند که دنیا مجموعه ای از رنج ها، تلخی ها، خواسته و ناخواسته ها است نگاهش تغییر می‌کند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفتند: همه پیامبران به دو اصل مهم یعنی به مبدأ و معاد دعوت کردند؛ اگر نگاه به مبدأ درست شود معاد، عدالت، امامت و... نیز درست می‌شود؛ زیرا انسان می‌داند همه امور حسابرسی دارد.

 

ایشان با اشاره به اینکه بین کسی که تصور می‌کند همه چیز در این دنیا است و کسی که می‌داند این دنیا محل عبور است تفاوت است، اضافه کردند: دنیا در دید انسان معاد باور یک ابزار است. معاد باوری باعث می‌شد که بینش انسان نسبت به دنیا وسعت می بخشد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کردند: زندگی انسان دارای فصل‌های متعددی است که بخش کوچکی آن در این دنیا است و بخش‌های اصلی آن در سرای آخرت است.

 

صفحه1 از843

Please publish modules in offcanvas position.