رسالت طلاب خوب درس خواندن و تبلیغ است 92/06/21

http://h-bushehri.ir/images/2500/35_169713.jpgآیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور  در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با تسلیت به مناسبت حادثه اتوبان قم تهران به رهبر انقلاب و هموطنان، فرمودند: با وجود این که سالیان فراوانی در حوزه هستیم اما هنوز جایگاه حوزه را به خوبی نشناخته ایم.
طلاب جایگاه حوزه را بشناسند
ایشان طلاب را به شناختن جایگاه رفیع حوزه توصیه کردند و ابراز داشتند: طلبه با ورود به حوزه افتخار شاگردی مکتب امام صادق(ع) و افتخار سربازی حضرت بقیة‌الله را پیدا می‌کند و نامی که برای او انتخاب می‌شود همراه با قداست و معنویت است.

ایشان رسالت طلاب حوزه‌های علمیه را خوب درس خواندن و تأثیرگذاری در عرصه تبلیغی دانستند و ابراز کردند: گاهی از دورترین نقاط کشور یا شهرها نامه می نویسند که مسجد ما روحانی ندارد؛ انتظار است که ماهانه و سالانه تعدادی از طلاب هر استانی به استان‌های خود برای تبلیغ بروند.
  معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزودند: در این دوره مدیریت بیش از 780 نفر برای تدریس به استان‌های مختلف مراجعه کردند هرچند نیاز استان‌ها بیش از این است.
بنای حوزه بر تمرکز زدایی از قم است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بنای مدیریت حوزه‌های علمیه بر تمرکز زدایی است، اظهار کردند: ما به دنبال تمرکز زدایی از قم هستیم تا طلاب در استان‌ها متمرکز شوند و پایه های تحصیلی را بخوانند و برای مراتب عالیه به قم بیایند.
امام جمعه قم تأکید کردند:‌ اساتید و مبلغان حوزه‌های علمیه همکاری مناسبی با مدیریت دارند اما هنوز بین نیازها و آنچه ما انجام می‌دهیم فاصله فراوان است.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبیخون دشمنان دین علیه اسلام، فرمودند: امروز دشمنان با شبکه های ماهواره ای به تمام معنا علیه دین کار می کنند و این نشان می دهد زمانی که حوزه‌های علمیه در صحنه دفاع از دین حضور دارند آنها نیز احساس خطر کرده و با پشتوانه‌های مالی بیرون مرزها علیه دین فعالیت می کنند و به همان تناسبی که پشتیبانی تسلیحاتی علی سوریه دارند به همان تناسب نیز علیه دین کار می کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سخن اندیشمندان غربی نسبت به اسلام،‌ ابراز کردند: آنها خطر اسلام را به مراتب از خطر مارکسیست و کمونیستها بیشتر می دانند و می گویند تا می توانیم باید علیه اسلام موضع بگیریم؛ دشمنان با این حالت به جنگ ما آمده اند از این رو تعداد مدارس و طلبه‌ها و تبلیغ برای بیشتر شدن جمعیت طلبه ها باید مد نظر قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.