وظیفه خطیر اساتید در تربیت و تدریس طلاب92/06/21

http://h-bushehri.ir/images/2500/2_169646.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور  خطاب به اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور، فرمودند: اساتیدی که درس‌ها را شروع می کنند به درس‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند و طلبه‌ها را تشویق کنند تا غیبت کمتر اتفاق بیفتد و پر شور و با نشاط درس ها برگزار شود.
  عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بیان این که اصول و دایره مباحث فقهی ما در گذشته محدود بود اما در این زمان هر روز یک یا چند مسأله مستدحثه در مباحث فقهی پیش می آید، اظهار کردند: حوزه‌ها باید پاسخگوی مسائل جدید باشند از این رو محققان، صاحبان قلم و مؤسسات و مراکز عملی باید به مباحث جدید بپردازند، البته این بدین معنا نیست که نسخه‌های قدیمی کنار گذاشته شود و این میراث گذشتگان باید حفظ شود، اما باید به مباحث جدید نیز اهتمام داشت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه پرداختند و فرمودند:‌ امسال برای ورودی های حوزه طرح تثبیت و اختبار برگزار شد تا طلبه‌ها به مدت بیست روز در اردوهای آموزشی، علمی و اخلاقی حضور داشته باشند و از نزدیک با جو و الفبای حوزه آشنا شوند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: سقف پذیرش حوزه‌های علمیه در سراسر کشور کم است چون شرایط و امکانات حوزه ناچیز است و با وجود خیرانی که اخیرا به ساخت و ساز مدارس کمک می کنند امیدواریم امکانات حوزه بیشتر شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شرایط معیشتی و مشکلات اقتصادی طلاب، فرمودند: بنده خدمت تک تک مراجع تقلید نامه نوشتم و رسما اعلام کردم که نیاز زندگی و معیشت طلبه‌ها بیش از این مقدار است و شرایط سخت زندگی را خدمت رهبری و مراجع گفتم؛ امیدواریم بزرگان ما آنچه در توانشان است در اختیار طلبه ها قرار دهند تا آنها با دلگرمی بتوانید فعالیت کنند.
ایشان از برنامه آموزش برای اساتید استانی خبر دادند و اظهار کردند: این طرح دو سال است که برای اساتید استانی در نظر گرفته شده تا در سال تحصیلی جدید با نشاط و آمادگی بیشتر در درس‌ها حاضر شوند.
  عضو هيات امناء جامعه المصطفي افزودند: سطح یک حوزه بازنگری شده و امسال به صورت محدود در برخی از مدارس عملیاتی می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: شورای گسترش سفیران هدایت را برای انتقال به پایه های بالاتر تصویب کرده که هرچه زودتر ابلاغ خواهد شد، البته هدف این نیست که دوره سفیران به دوره بلند مدت تبدیل شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهتمام مدیریت حوزه علمیه به مطالبات رهبری، فرمودند:‌ 19 مطالبه رهبری از حوزه‌ علمیه به عنوان اولویت به شورای عالی ارسال و تصویب شده و به معاونت‌های مدیریت ارجاع داده شده؛ سعی شده امسال بخش قابل توجهی از رهنمودهای ایشان و مراجع تقلید عملیاتی شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که تعیین محدوده‌های سطوح عالی با همکاری اساتید حوزه انجام شد، اظهار کردند: کتاب های درسی حوزه باید تا پایان خوانده شود چون نیم بند خواندن برای حوزه علمیت نمی آورد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر ضرورت همکاری میان مدیریت حوزه و اساتید و طلاب تأکید کردند و فرمودند:  از فکر و دیدگاه اساتید استفاده می کنیم ما تنها متصدی امور حوزه نیستیم و ایده‌های طلبه‌ها و فضلا به بهتر انجام شدن امور کمک شایانی می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.