سبک زندگي ما با باورهاي توحيدي سازگاري ندارد92/08/01

http://www.bushehri.net/images/302.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور فرمودند: سبک زندگي امروز جامعه، معجوني از فرهنگ ديني غربي و رسوبات باقي مانده از زمان طاغوت است و با باورهاي توحيدي سازگاري ندارد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري، در همايش سبک زندگي حضرت زهرا(س) که در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم برگزار شد، ضمن تبريک ايام غدير، با اشاره به اين که مبحث سبک زندگي اسلامي موضوعي نيست که تازه مطرح شده باشد، اظهار داشتند: تاکيد رهبر فرزانه انقلاب در خصوص سبک زندگي، موجب افزايش توجه نويسندگان و محققان به اين موضوع خطير شد.

ایشان با بيان اين که در گذشته توسط مرحوم کليني، علامه طباطبايي و شيخ حر عاملي به موضوع سبک زندگي اسلامي پرداخته شده، تصريح کردند: سبک زندگي در منابع ديني به شکل روشني مطرح شده و اخيرا نيز آيت الله العظمي جوادي آملي اين مبحث را در کتابي تحت عنوان «مفاتيح الحيات» در تمام ابعاد مطرح کرده‌اند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با تاکيد بر اين که آشفتگي و التقاط‌هاي ناخواسته، از واقعيت‌هاي جدي زندگي ماست، ابراز داشتند: امروز از يک سو تحت تاثير فرهنگ ديني قرار داريم و از سوي ديگر نمي توانيم تبديل دنياي امروز به دهکده جهاني را ناديده بگيريم و با حاکم شدن فضاي مجازي  متاثر از فرهنگ غربي در جامعه شده ايم.

حضرت آيت الله حسيني بوشهري تصريح کردند: سبک زندگي امروز جامعه، معجوني از فرهنگ ديني، غربي و  رسوبات باقي مانده از زمان طاغوت است.

معاون جامعه مدرسين حوزه با انتقاد از کاهش کيفيت عبادت هاي روزانه، تصريح کردند: متاسفانه گاهي در حين اقامه نماز، در حال برنامه ريزي براي کارهاي خود هستيم و حضور قلب نداريم.

آيت الله حسيني بوشهري ادامه دادند: حضرت زهرا(س) به ما مي آموزد از شخص محوري بر حذر باشيم و با رويکردي اجتماعي با تمام مسائل برخورد کنيم.

ایشان با انتقاد از اين که تا بحث عفاف و حجاب در جامعه مطرح مي شود، برخي افراد بر تحميل و اجبار بودن آن سخن مي گويند، خاطرنشان کردند: بايد تکليف خود را معلوم کنيد که مي خواهيد حضرت زهرا(س) را بشناسيد و بر اساس سبک زندگي ايشان رفتار کنيد يا نه.

عضو خبرگان رهبري تصريح کردند: حضرت زهرا(س) در زمان بيماري نيز به حجاب و عفاف اهتمام داشتند و بايد دختران ما از اين شخصيت عظيم در راستاي عفاف و حجاب فاطمي درس بگيرند.

مدير حوزه هاي علميه با تاکيد بر اين که  حضرت فاطمه(س) انزوا گرا نبوده است که فقط براي زمان خود مطرح باشد، خاطرنشان کردند: حضرت در زمان ضرورت، در عرصه اجتماعي حضور داشته و از رهبري و ولايت دفاع کرده است.

آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين که اصل سادگي در زندگي حضرت زهرا(س) مهم بوده است، ابراز داشتند: تجمل گرايي در زندگي ايشان مفهومي نداشته است.

ایشان با انتقاد از اين که سن ازدواج جوانان بالا رفته است، تصريح کردند: اکثر ازدواج هاي امروزي در سن بالا صورت مي گيرد و اين مسئله به دليل فاصله گرفتن از زندگي اهل بيت(ع) است.

امام جمعه قم با بيان اينکه ازدواج ها بايد بر اساس ارزش مداري باشد، نه براساس ثروت، افزودند: بازخواني زندگي ائمه معصومين(ع) ضروررت اجتناب ناپذير زندگي فردي و اجتماعي است.

دیدگاه‌ها   

منوچهر علیزاده
#11 منوچهر علیزاده 1395-05-12 17:29
سلام علیکم به آیت الله حسینی بوشهری برسانید ما دوستار شما هستیم مابه شما افتخار میکنیم
نقل قول کردن
tasadof
#10 tasadof 1395-01-13 14:37
besyar ziba bood
نقل قول کردن
ذهنی
#9 ذهنی 1395-01-01 17:18
امام زین العابدین(ع) در مناجات زیبای خود می فرماید: معبود من تو کسی هستی که به روی بندگانت دری به سوی عفو گشوده ای و نامش را توبه نهاده ای و فرموده ای باز گردید به سوی خدا و توبه کنید،
نقل قول کردن
تهمورس
#8 تهمورس 1394-12-16 15:22
حاج آقا دعاکنین واسم. من خیلی غرق گناه شدم کسی ام نیس بهم بفهمونه من نمیدونم چیکارکنم واقعا بلانسبت.همه چی هستم
نقل قول کردن
استغفروالله
#7 استغفروالله 1394-12-15 15:31
سلام به شما روحانی دوست داشتنی لطفا کاری کنید ازدواج اسان شه من میشناسم کسایی ک نمیتونن زن بگیرن روبه لولط میارن چون ن خرجی داره و خیلیم ساده است همه مثل هم نیستن بعضیا هشوتین طبیعطه انسانه
نقل قول کردن
jasem
#6 jasem 1394-11-28 08:00
ghalbhaye mellat sang shode doa asar nadare agha
نقل قول کردن
صاد
#5 صاد 1394-11-08 19:53
من از خدا خواستم که بدنم را کامل سازد خدا گفت :نه روح تو کامل است.بدن تو موقتی ست من از خدا خواستم به من شکیبایی دهد
نقل قول کردن
mersad
#4 mersad 1394-11-07 15:07
bedoune doa delhayeman mipoosad
نقل قول کردن
تهرانی
#3 تهرانی 1394-11-04 04:01
قصه اش طولانیست اما خدایم میبخشد !
نقل قول کردن
مصطفی
#2 مصطفی 1394-10-30 07:16
در نهایت این مرگ است که باید پیروز شود،
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.