هجمه‌های وهابیت علیه تشیع به خاطر گسترش این مکتب در جهان است 92/07/30

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2034.jpegمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هجمه‌های وهابیت علیه مکتب تشیع را نشانه فراگیری این مکتب دانستند و فرمودند: دشمنان به خاطر موج توجه جهانیان به اسلام است که علیه شیعه می‌تازند.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوز‌ه‌های علمیه کشور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان غدیر در حوزه نشر که در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اسلام را بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار دانستند و فرمودند: امام باقر(ع) در این روایت جایگاه ولایت را بسیار والا ذکر می‌کنند و قبولی بقیه اعمال را منوط به قبولی ولایت می‌دانند.
ایشان ادامه دادند: حج بی ولایت مورد عنایت معصوم(ع) نیست و ولیّ، دلیل و راهنمایی برای رسیدن بندگان به قبولی اعمال هستند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه والای امام علی(ع) در نزد پیامبر اسلام، ابراز کردند: روزی امام علی(ع) از پیامبر خواست تا برایش دعا کند و پیامبر دست‌های خود را به سوی آسمان بلند کردند و فرمودند؛ خدایا به حق جایگاه علی در نزد تو مرا بیامرز.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: پیامبر می‌فرمایند؛ آیا کسی را سراغ دارید که پیش خدا گرامی تر از علی(ع) باشد که من او را برای طلب مغفرت واسطه قرار دهم.
آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر ضرورت پاسداشت غدیر و شأن امام علی(ع)، ابراز کردند: تجلیل از خادمان غدیر ادامه حرکت علامه امینی است که برای حقانیت امام علی(ع) تلاش‌های فراوانی کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه‌های وهابیت علیه مکتب تشیع، خاطرنشان کردند: در مراسم حج امسال 5 میلیون جلد کتاب با پول و امکانات سعودی چاپ و توزیع شد و این امر نشان دهنده این است که حرکت شیعه در جهان سریع شده است.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه  یکی از دلایل ترویج شیعه در جهان را تبلیغ طلاب در عرصه دین دانستند و اظهار کردند: دشمنان به خاطر موج توجه جهانیان به اسلام است که علیه شیعه می‌تازند.
ایشان با بیان این‌که بر حقانیت حضرت علی(ع) در روایات اسلامی تأکید فراوان شده است، افزودند: دشمنان مکتب تشیع هجمه‌ها و شبهات فراوانی را علیه امام بیان می‌کنند و در صدد تخریب جایگاه ایشان در میان مسلمانان هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حدیث ثقلین، این حدیث را تلازم بین اهل بیت(ع) و قرآن خواندند و فرمودند: حدیث ثقلین بیان می‌کند که قرآن و اهل بیت(ع) هر دو مایه شفا هدایت هستند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.