شعار انحرافی جدایی قرآن از عترت، قابل قبول نیست/ حفظ و قرائت قرآن کافی نیست94/09/02

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%204.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شامگاه جمعه در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم قم با بیان اینکه در روایات داریم که قرائت قرآن، کفاره گناهان است و موجب در امان ماندن از آتش جهنم می‌شود، فرمودند: امام باقر(ع) می‌فرمایند ویژگی شیعیان ما این است که زیاد قرآن می‌خوانند.

آیت الله حسینی بوشهری، اضافه کردند: بسیاری از علمای بزرگ و مراجع تقلید غیر از ماه مبارک رمضان بارها قرآن را در طول سال ختم می‌کردند.

ایشان با بیان اینکه حفظ آیات الهی هم بسیار مهم است، افزودند: در روایات به حفظ قرآن تأکید شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: در برخی از کشورهای اسلامی برنامه‌هایی برای حفظ قرآن دانش‌آموزان دارند و کسانی که دیپلم می‌گیرند، همه قرآن یا بخشی از آن را حفظ می‌کنند.

ایشان تدبر در قرآن را نیز از دیگر سفارش‌های ائمه معصومین برشمردند و افزودند: نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کرد بلکه باید در تدبر و فهم آیات الهی نیز قدم برداشت و نسبت به آن اهتمام داشت.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مباحث قرآنی در جامعه افزایش یافت و امروز رهبر معظم انقلاب در این زمینه پرچم‌دار است و در ماه مبارک رمضان شاهدیم که چندین ساعت با قاریان و حافظان جلسه می‌گذارند.

ایشان عنوان کردند: در برخی از کشورهای اسلامی به قرائت قرآن کریم اهتمام ویژه‌ای دارند و حتی در مراسم‌ عروسی نیز خانواده داماد و عروس سوره‌هایی از قرآن را تلاوت می‌کنند و ثواب آن را به عروس و داماد هدیه می‌دهند تا آغاز زندگی‌شان متبرک باشد.

امام جمعه قم افزودند: متأسفانه در کشور ما در مراسم عروسی گاهی گناه نیز وجود دارد و ما نیز باید به سمتی حرکت کنیم که در همه مراحل زندگی و حتی در مراسم عروسی نیز به قرائت قرآن اهتمام داشته باشیم.

ایشان با بیان اینکه امروز متأسفانه اکثر مساجد ما تنها برای اقامه نماز باز می‌شود، افزودند: در برخی از کشورهای اسلامی، درب مساجد در طول روز باز است و برنامه‌های قرآنی بسیاری را برای سنین مختلف دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه مساجد و حسینیه‌ها باید به مراکز فعال قرآنی تبدیل شوند، فرمودند: در ساخت مساجد می‌توان یک بخشی را مخصوص قرآن و آموزش آن قرار داد تا مساجد حال و هوای قرآنی پیدا کنند و خانواده‌های قرآنی تشکیل شود.

ایشان در پایان تأکید کردند: باید از قهرمانان قرآنی نیز همانند قهرمانان ورزشی و علمی در مراسم و برنامه‌های مختلف تجلیل شود و از آنها استقبال کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.