روحانیت به آنچه می گوید ابتدا خود عمل می‌کند94/09/02

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%203.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در دیدار با  اعضای ستاد گرامیداشت هفته وقف با بیان این که روحانیت در طول تاریخ بارها ثابت کرده در دو بُعد رفتاری و گفتاری زبان زد جامعه است و به آنچه می گوید ابتدا خود عمل می کند، اظهار داشتند: علمای سلف ما به خصوص کمتر سخن می گفتند و بیشتر با اقشار مختلف مردم در ارتباط و حشر و نشر بودند و از این طریق نقش سازنده خود را به خوبی ایفاء کردند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان نکاتی در مورد وقف، فرمودند:  باید حوزه برای تاثیر گذاری بیشتر در کنار تشویق جامعه به وقف تا جای ممکن وارد عمل شود؛ عالم ربانی آیت الله میرزا ابوطالب قمی که توانست با امکاناتی که در اختیار داشتند روستا هایی مانند زنبیل آباد و فرج آباد را وقف کند که خود همین یک الگوی مناسب برای تشویق مردم به وقف شده است.

 آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر  این که اگر روحانیت خود در میدان حضور عملی پیدا کند می تواند تاثیر گذارتر باشد، خاطرنشان ساختند: در گذشته حوزه و شهریه طلاب از طریق همین وقف ها اداره می شد.

 امام جمعه قم بر ضرورت همکاری بیشتر  حوزه و سازمان اوقاف و امور خیریه برای احیاء و تشویق امور وقف تاکید کردند و اظهار داشتند: اگر این همکاری همچنان که در گذشته بوده و دارای آثار و برکات مفیدی است، بیشتر شود، قطعا فواید آن هم عائد حوزه ها و جامعه خواهد شد.

عضو خبر گان رهبری بر احیاء موقوفات و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ از طریق معرفی واقفین وقف تاکید کردند و آن را یک فرصت طلایی در ایام تبلیغی برای مبلغین دانستند و افزودند: یکی از وطائف مهم  مبلغین تاکید بر اهمیت و معرفی وقف به مردم است و قطعا اگر این کار انجام شود برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها   

یاس
#2 یاس 1394-09-29 14:18
فرزند غایبش را سر سلامت بگویید و باران اشکتان را در بی ‏شکیبی انتظار، بهانه سازید . .
نقل قول کردن
مهدی
#1 مهدی 1394-09-28 19:42
ای یازدهم امام شیعه ای مفتخر از تو نامِ شیعه بر سامره و حریمِ پاکت بر مهدی (عج) تو سلامِ شیعه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.