عمل صالح و ایمان سبب ایجاد جامعه ایده‎آل می‎شود/زندگی ائمه شاهراه هدایت است92/05/08

http://h-bushehri.ir/images/slideshow/zaman2.JPGعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها فرمودند: عمل صالح مؤمن می‎تواند بقای حیات طیبه باشد، ممکن است عملی فی حد نفسه صالح باشد ولی باید دید از چه کسی صادر می‎شود، برخی از افراد برای رضای خدا و برخی دیگر برای ریا کار می‎کنند، در انجام کار نیت افراد عامل بسیار مهم است.

آیت‎الله حسینی بوشهری ایجاد جامعه توأم با آرامش، امنیت، صفا، محبت، دوستی، صلح و معنویت را از آثار تحقق حیات طیبه برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر افراد در جامعه عمل صالح را همراه ایمان انجام دهند به آن‎ها حیات طیبه داده می‎شود.

ایشان افزودند: افراد در زندگی کارهای خوب و خوب‎تر انجام می‎دهند ولی در قیامت ملاک سنجش اعمال کارهای خوب‎تر است، یعنی اگر فردی صد عمل انجام داده باشد که 99تای از این کارها خوب و یکی خوب‎تر باشد خدا در هر صد کار ملاک را کار خوب‎تر قرار می‎دهد.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این‎که فرد باید نسبت به اعمال خود مراقبت داشته باشد، اظهار داشتند: ممکن است افراد عمل صالح همراه ایمان داشته باشند ولی باید مراقب بود تا این اعمال خیر به وسیله دشمنان که لحظه به لحظه ما را تهدید کرده و بر عمل و تفکر ما اثر می‎گذارند دزدیده نشود.

زندگی ائمه شاهراه هدایت است

ایشان یادآور شدند: ما الگوهای فراوانی در زندگی داریم از ناحیه اهل‎بیت(ع) به ما کلمات و رفتارهای زیبای بسیاری رسیده است و اگر خود فرد برای اصلاح خود قدم بر نمی‎دارد مشکل از ائمه(ع) نیست، زندگی سراسر نور  امام علی(ع) شاه راه هدایت است و باید در زندگی از این بزرگواران الگو گرفت.
عضو هيات امناء جامعه المصطفي با اشاره به حدیث قدسی توسل به ائمه(ع) را بهترین راه نجات از هوای نفس خواندند و فرمودند: شب قدر شب فرصت‎ها برای یاد گرفتن مسیر درست است، اگر فردی در این دنیا محبت اهل بیت(ع) را داشته باشد در قیامت نیز کنار این بزرگواران خواهد بود.

ایشان ادامه دادند: خدا و هوای نفس با هم قابل جمع نیستند، اگر هوای نفس آمد دیگر خدایی برای فرد نخواهد بود، لطف خدا است که راه سعادتمندی، موانع و دشمنان آن را برای افراد معرفی کرده تا با شناخت مسیر صحیح گرفتار باتلاق گناه نشوند.

آیت‎الله حسینی بوشهری در پایان مصادف شدن شب قدر با شهادت امیرمؤمنان(ع) را سبب دوچندان شدن عظمت این شب دانستند و اظهار داشتند: امام علی(ع) بزرگ انسان موحد و مولی متقیان بودند که در این شب‎های پربرکت برای رفع مشکلات و برآورده شدن حوائج باید به ایشان متوسل شویم

دیدگاه‌ها   

بنده عاصی
#5 بنده عاصی 1395-05-07 08:27
سر سجاده دعا میکنم امروز غمت از دل برود
و خدا هر چه بخواهى ز کرم هدیه به قلب تو دهد
نقل قول کردن
قنبر
#4 قنبر 1395-03-06 18:10
بیچاره مردم کم درآمد که بخاطر لقمه ای نان گرفتارند
این بیچارگی تمومی نداره این بدبختی تمومی,نداره قوی به ضعیف زور میگه ظالم همیشه سالم است
نقل قول کردن
عباس نجفی
#3 عباس نجفی 1395-03-06 16:43
بخاطر مطالب بسیار خوبتان از شما,تشکر میکنم حق یارتان
نقل قول کردن
باقرخانی
#2 باقرخانی 1395-02-20 12:58
مطالب توصیه ها بسیار عالی و قابل تفکرند
نقل قول کردن
vezvaey
#1 vezvaey 1395-02-11 06:10
Man ke har che az in donya didam fagat zarar bod digaran ra nemidanam azizam
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.