کسانی که ادعای ایمان می کنند سه دسته هستند94/11/03

http://bushehri.net/images/busshehri/583636IMG_6555.JPGحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور طی سخنانی درباره ایمان فرمودند: کسانی که ادعای ایمان می کنند سه دسته هستند.

ایشان در ادامه فرمودند: دسته اول عده ای هستند که در این دنیا مدعی تسلیم در برابر خدا هستند ولی تا زمانی که با منافع آن‏ها برخورد نکند شعار مؤمن و مسلمان بودن می‏‎دهند ولی اگر با منافع آن‏ها برخورد کرد و پای آبروی آن‏ها به میان آمد و لازم بود برای اسلام و انقلاب از آبرو مایه بگذارند، کنار می‏کشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: دسته دوم کسانی هستند که ادعای تسلیم در مقابل خدا دارند و طبیعتاً خواسته هایی هم دارند ولی افراد بر خلاف دسته اول تا می‏‎بینند این خواسته ها در مقابل خواست خدا قرار می‏گیرد، می‏گویند خواست ما باید تحت الشعاع خواست الهی قرار بگیرد؛ لذا آن‏ها حاضر نیستند در مقابل ذات کبریایی حق ادعای منیت و ادعای شخصیت کنند.

 استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان فرمودند: اما دسته سوم می‏گویند ما در مقابل اراده پروردگار عالم از خود اراده ای نداریم و آنچه خدا و پیامبر او بگوید تسلیم هستیم. دنیا برای آن‏ها معیار نیست و بی ارزش است و دنیا را یک سرای زود گذر می‏دانند و چشم به آخرت اندوخته اند. «وَمَنْ أَرادَ الْآخِرَةَ وَ سَعى ‏لَها سَعْيَها وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ كانَ سَعْيُهُمْم َشْكُورا». این دسته چشم به آخرت دوخته اند و برای رسیدن به آن جایگاه بلند و معنوی در حالی که ایمان به خدا دارند،، تلاش می‏کنند و مورد تشکر قرار می‏گیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.