گرايش به تدريس در حوزه هاي علميه بسيار بالاست/ به طلاب تکاليف پژوهشي بدهيد94/03/09

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/IMG14325261.jpgحضرت آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در هفدهمين اجلاسيه اساتيد سطح عالي و خارج حوزه علميه قم که در هفتم خرداد برگزار شد، فرمودند : امروز گرايش به تدريس در حوزه هاي علميه بسيار بالاست و اساتيد بسياري در رشته هاي تخصصي مشغول به تدريس هستند.

امام جمعه قم با بيان اين مطلب که امروز شاهد حوزه اي با نشاط و فعال هستيم، خاطرنشان ساختند: در حوزه سابقا فقط يک فقه و اصول تدريس مي‎شد؛ اما امروز 39 رشته تخصصي در حوزه وجود دارد که قابل تحسين است.

آيت الله حسيني بوشهري تصريح کردند: ما امروز در مباحث نوپديد فقهي، اساتيد و فضلاي جواني داريم که پاسخگوي مسائل مستحدثه بوده و صاحب نظر مي‎باشند.

ایشان افزودند: امروز فضلاي جوان ما در مباحث علوم انساني پا به پاي نظريه پردازان، قلم زده و سخن مي‎گويند.

مدير حوزه هاي علميه کشور اظهار داشتند: اعزام اساتيد به استان ها و شهرستان ها روز به روز بيشتر شده و حضور 19 انجمن علمي نشان از علميت حوزويان مي‎باشد. برپايي کرسي هاي نظريه پردازي در موضوعات گوناگون گواه ديگري بر وجود پيشرفت در حوزه هاي علميه مي‎باشد.

عضو خبرگان رهبري ابراز داشتند: برپايي 400 درس تفسير در حوزه از ديگر مباحثي است که سابقه نداشته است. البته ما در برخي مواقع نقص هايي نيز داريم که بايد مرتفع شود.

ایشان بيان داشتند: در آموزش هاي پژوهش محور اساتيد بايد وارد شده و به طلاب عزيز تکاليف پژوهشي دهند.

مدير حوزه هاي علميه کشور با تأکيد بر نياز حوزه به بازنگري متون درسي، اظهار داشتند: البته متون جديد بايد با علميت بالا بوده و محتواي مناسب داشته باشد.

عضو خبرگان رهبري ابراز داشتند: امروز تعطيلات در حوزه بسيار بالاست و آيات عظام مکارم شيرازي و سبحاني پرچمدار اين اعتراض هستند که اساتيد بايد به آن توجه کنند.

امام جمعه قم در پايان فرمودند: از پيشنهادات شما اساتيد استقبال کرده و از فکر، نظريه و انديشه شما استفاده خواهيم کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.