اهتمام بانوان طلبه به فراگیری علم و اخلاق94/09/02

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2020.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور انس با خداوند را از نکاتی دانستند که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد و فرمودند: دو بال فضای طلبگی، علم و اخلاق است که باید بتوانیم در رسیدن به این دو کوشا باشیم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیشب در همایش طلیعه حضور ویژه خواهران طلبه جدیدالورود استان قم اظهار کردند: رشد و تکامل معنوی محصور در برادران طلبه نیست و بانوان طلبه می‌توانند با معارف اسلامی آشنا شوند.

امام جمعه قم تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران را در گسترش معارف اسلامی و رشد و تعالی معنوی زنان ضروری دانستند و  فرمودند: مسئله تبلیغ و حضور بانوان در مسائل علمی و دینی از زمان اهل بیت (علیهم السلام) وجود داشته است. حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) از نمونه‌های زنان با فضیلت هستند که در طول تاریخ به نیکی از آن‌ها یاد می‌شود. زنان دیگری هم در عصر پیامبر و ائمه اطهار بوده‌اند که توانستند به دانش برسند و بدرخشند.

ایشان خطاب به بانوان طلبه فرمودند: زمانی که متوجه شدید می‌توانید اثرگذار باشید، فعالیت داشته باشید تا بتوانید تأثیر خود را بر جامعه ببینید.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه علاوه بر جامعة الزهرا حوزه‌های علمیه فراوانی مخصوص بانوان است ابراز امیدواری کردند که طلبه‌های جدیدالورود با گذشت مدت زمان کوتاه از تحصیل بتوانند نسبت به وظایفی که بعد از ورود به فضای طلبگی پیدا کردند آگاه شوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن امیرالمومنین علی(ع) پنج وظیفه را برای خواهران طلبه لازم دانستند و فرمودند: روح پرسشگری، فعال بودن، نیّت پاک، احترام به اساتید و توکل به امداد‌های غیبی خداوند از وظایفی است که شامل حال طلبه‌ها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه انس با خداوند را از نکاتی دانستند که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد و فرمودند: دو بال فضای طلبگی، علم و اخلاق است که باید بتوانیم در رسیدن به این دو کوشا باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.