آیت الله حسینی بوشهری: آیت الله امینی از چهره های شاخص علمی حوزه بود99/02/06

 

 

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفتند:  آیت الله امینی، از بُعد علمی چهره ای شاخص بود و مدرس و محققی توانمند برای حوزه های علمیه قلمداد می شد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها فرمودند: حقیقتاً باید ارتحال این شخصیت بزرگ علمی و دینی را به حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید، مقام معظم رهبری و در راس همه حضرت بقیه الله اعظم و بیت شریف ایشان تسلیت گفت.

آیت الله امینی به عنوان یک چهره تحقیقی در حوزه های علمیه اصفهان و قم سالیان متمادی از محضر بزرگانی کسب علم و فضلیت و اخلاق کرد و از محضر بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی، امام راحل، گلپایگانی، نجفی مرعشی، بهاءالدینی و در حکمت و فلسفه از محضر علامه طباطبایی بهره گرفت و از اساتید برجسته حوزه علمیه بود.

تألیفات ارزشمندی از ایشان در ابعاد مختلف اخلاقی و تربیتی چاپ شده و در اختیار همگان قرار دارد، اگر بخواهم از نگاه مبارزاتی آیت الله امینی نکاتی را بیان کنم، سابقه مبارزاتی ایشان در قبل از انقلاب همان بس که وی از امضا کنندگان اعلامیه مرجعیت حضرت امام (ره) بود و از مؤسسین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بطوریکه در دوران تبعید امام به ترکیه و سایر کشورها، ایشان رابط میان جامعه مدرسین و امام امت بود.

آیت الله بوشهری به سفرهای خارجی مرحوم آیت الله امینی اشاره کردند و گفتند: ایشان به واسطه درجه علمی که داشتند بارها به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه در کنفرانس های بین المللی حضور پیدا می کردند که گزارشات آن هم اکنون موجود است.

حضور فعال مبارزاتی این روحانی مجاهد در قبل از انقلاب بر همگان مشهود است و پس از انقلاب با توجه به مسئولیت هایی که از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری بر عهده ایشان واگذار می گردید، نشان از شخصیت ولایت مدار و دغدغه مند این روحانی مجاهد داشت.

حضور آیت الله امینی در اولین مجلس خبرگان قانون اساسی و پذیرفتن مسئولیت هایی در اوایل انقلاب از سوی امام در استان های هرمزگان و مازندران نشان از اعتماد عمیق امام خمینی(ره) و پس از ایشان رهبر  انقلاب به این شخصیت خستگی ناپذیر و پرتلاش داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به مهمترین ویژگی و خصوصیت آیت الله امینی پرداختند و گفتند: تواضع و فروتنی، دغدغه مندی نسبت به وضع معیشت مردم و مسائل مربوط به انقلاب اسلامی از خصوصیت های بارز این شخصیت والامقام حوزه علمیه قم و اصفهان بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشتند: با توجه به اینکه آیت الله امینی چند سال با بیماری همراه بود اما لحظه ای از تحقیق، پژوهش و مطالعه دست برنداشت و هر بار به محضر ایشان می رفتیم یا در حال مطالعه بودند یا نگارش، حقیقتا حوزه های علمیه شخصیت بزرگی را از دست داد، شخصیتی که هر مسئولیتی به ایشان واگذار کردند از امامت جمعه، دبیرخانه خبرگان، امامت مسجد اعظم و .. با جان و دل خدمت کرد و همیشه یار امام و رهبری بود.

 

دیدگاه‌ها   

مبین
#3 مبین 1399-02-08 05:58
شیخ نترس و برجسته بود اینا میدونن زندگی یعنی چی
نقل قول کردن
شهداد محمدی
#2 شهداد محمدی 1399-02-06 07:08
خدایا چه چهره هایی امسال از کنار ما رفتند روحشان را با امام حسین علیه السلام محشور کن
نقل قول کردن
#1 Guest 1399-02-06 07:06
این دیدگاه توسط مدیر حذف شده است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.