شب‌های قدر بهترین فرصت برای توسل به درگاه خداوند برای رفع بلا و گرفتاری‌ها است99/02/24

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به عظمت و جایگاه والای شب قدر گفتند: شب‌های قدر بهترین فرصت برای توسل به درگاه خداوند برای رفع بلا و گرفتاری‌ها است

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بابیان این‌که شب‌های قدر فرصت‌های تکرار نشدنی برای مؤمنان است، اظهار داشتند: خداوند متعال فرصت‌هایی را در اختیار بندگان خودش قرارداده است برخی از این فرصت‌ها زمانی و برخی دیگر مکانی است.

به‌عنوان‌مثال حضور در مکه مکرمه در طی سال فرصت مکانی است و درزمانی که موسم حج فرامی‌رسد فرصت زمانی است.

 ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های زمانی است که خداوند متعال در اختیار انسان‌ها قرارداده است و در همین ماه مبارک شب‌های قدر فرصت‌های طلایی هستند که تقدیر کار بندگان خدا تا یک سال نوشته می‌شود.

در این شب‌ها فرصتی فراهم‌شده است تا بندگان خداوند به درگاهش روی آورده و توبه کنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که نمازها و دعاهای بسیاری در این شب‌ها سفارش شده است، افزودند: یکی از مراسم‌های بافضیلت و مهم در این شب‌ها، مراسم قرآن بر سر گذاشتن است که در حقیقت خداوند را به ائمه و اهل‌بیت (ع) قسم داده و ایشان را واسطه قرا می‌دهیم تا خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد.

به‌هرحال انسان در طول سال ممکن است که به گناه و آلودگی دچار شود و چه شب بهتر از شب قدر که از خداوند بخواهیم گناهان ما را بگذرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به شرایط کنونی کشور و جهان اشاره کردند و بیان داشتند: در این ایام و شرایطی که ویروس کرونا و این بیماری مهلک دنیا را فراگرفته فرصتی به وجود آمده تا با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت با حضور در مساجد به درگاه خداوند متوسل بشویم

این شب‌ها بهترین فرصت است که از خداوند متعال طلب کنیم که این بیماری مهلک را دفع کند و مردم جهان با سلامت و عافیت به زندگی خودشان ادامه بدهند.

دیدگاه‌ها   

قدر
#3 قدر 1399-02-27 18:19
ماکه تو خونه بودیم و قرآن سر گرفتیم دلم امسال برای دعای توی جمع تنگ شد
نقل قول کردن
ali
#2 ali 1399-02-26 10:29
eltemase doa
نقل قول کردن
سیدجلال دژکام
#1 سیدجلال دژکام 1399-02-24 04:37
کاش می شد شما رو از نزدیک می دیدم همیشه این آروزی قلبس من بود ولی حتی در نماز جمعه ها هم فاصله های زیادی بین ما و شما هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.