تفکر حسینی و یزیدی در همه تاریخ مقابل هم قرار دارند99/06/01

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفتند: نهضت عاشورا و کربلا محدود به یک مقطع تاریخی نیست و دو اردوگاه و طرز حسینی و یزدی در همه تاریخ در مقابل هم قرار دارند.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، روز شنبه در موضوع بررسی سیره راهبردی امام صادق (ع) در احیا و بزرگداشت نهضت امام حسین (ع) افزودند: در جامعه امروز نیز در مسائل سیاسی، فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی همواره این دو نوع طرز تفکر وجود دارد

ممکن است گفته شود کربلا و عاشورا در این برهه وجود ندارد اما کل تاریخ بشریت هر روز می‌تواند عاشورا و هر سرزمینی می‌تواند کربلا باشد

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: آنچنان شهادت سرور و سالار شهیدان جانسوز بود که خود این جنایت و مظلومیت امام حسین و خانواده ایشان باعث ماندگاری این نهضت شد.

هرچند دشمنان همواره با تلاش‌های پی در پی درصدد خاموش کردن نور خدا و نور حسین بن علی (ع) بوده و هستند ولی توان آن را نداشته و ندارند.

در این برهه از زمان دشمن در قالب گروه تروریستی داعش در صدد تبدیل قبور مطهر ائمه معصومان (ع) به ویرانه بود اما باز هم به هدف خود نرسید.

متوکل‌ها قبر امام حسین (ع) را به خیال اینکه می‌توانند با ایشان مبارزه کنند، شخم زدند تا عاشقان آن حضرت به زیارت نروند اما موفق نشدند.

ایشان حق طلبی، عدالت خواهی، هدایت و اصلاح گری و ظلم ستیزی قیام عاشورا را از جمله دلایل استواری این نهضت عنوان کردند.

به طور یقین هر حرکتی که در آن عدالت خواهی، ظلم ستیزی، اصلاح جامعه و طاغوت زدایی درآن باشد این حرکت هیچگاه متوقف نخواهد شد و ماندگار است.

نهضت امام حسین (ع) چون یک حرکت پاک، زلال و خالص است و از منظر عدالت خواهی، ظلم ستیزی، اصلاح جامعه و طاغوت زدایی برخاسته بود این حرکت پیوسته در تاریخ باقی ماند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اخلاص امام حسین (ع) گفتند: کارهایی که برای خدا و رضایت او انجام می‌شود درتاریخ  ماندگار خواهد ماند وشهادت سرور و سالار شهیدان نیز برای رضای خدا بود.

ایشان یکی دیگر از عوامل ماندگاری نهضت عاشورا را سیره معصومان عنوان کردند و افزودند: ائمه از دو مسیر در سایه تعالیم گفتاری و عملی تلاش کردند حادثه عاشورا را زنده نگه دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش امام صادق (ع) در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا گفتند: امام صادق با کرسی تدریس و تربیت چهار هزار شاگرد و نخبه در راستای تبیین هدف‌های امام حسین (ع) گام برداشتند و توانستند نهضت عاشورا را زنده نگه دارند تا جامعه از برکت آن نهضت استفاده کند.

دیدگاه‌ها   

سیدمهدی بنی کمالی
#2 سیدمهدی بنی کمالی 1399-06-04 10:13
خدایا شر هر چه یزیدی رو از سر مردم ایران کن کن
نقل قول کردن
مهدی
#1 مهدی 1399-06-01 11:02
می گویند یزید زمانه ات را بشناس به نظر من یزیدی در این روزگار یزیدتر از حسن روحانی نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.