اربعین امسال فرصتی برای کمک به نیازمندان است99/07/11

 

 

امام جمعه قم گفتند: پویش سفر عشق به منظور کمک به نیازمندان استان‌های کشور،‌مرحمی برای درد محرومیت‌ها و مشکلات آنان است.

 

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری ها فرمودند: پویشی که در جهت کمک به محرومان و نیازمندان باشد بسیار کار خوبی است.

 

جامعه بشری و جامعه اسلامی با هم زندگی مشترک دارند، باید غم‌خوار و دلسوز یکدیگر باشند، و در غم و شادی یکدیگر جامعه بشری باید شریک باشند و حتی این فراتر از یک جامعه اسلامی است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کردند: اساسا رابطه انسان‌ها با یکدیگر چنین رابطه‌ای است لذا هر اقدامی که به تعبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان مواسات مومنانه است در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه در هر کجای کشور صورت بگیرد کار بسیار ارزشمند و پسندیده ای است.

 

اسوه و الگوی ما در این جهت پیشوایان دینی ما هستند. در سیره خود پیغمبر سیره امیرالمومنین و دیگر امامان ما توجه به بندگان خدا و توجه به نیازمندان به عنوان یک اصل اساسی بوده است.

 

ما در شرایط خاصی به سر می‌بریم از یک طرف فقر عده‌ای از آحاد جامعه ما و از طرف دیگر تعطیلی بعضی از شغل‌ها و کارهاست و این بیماری مهلک کرونا بخش زیادی از جامعه را به خود مشغول کرده و جنبه‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات بیکاری را در جامعه ما گسترش داده است.

 

البته این اتفاقات مختص جامعه ما نیست بلکه همه جهان تحت تاثیر ویروس کروناست. بنابراین همه کسانی که می‌توانند در جهت نفع محرومیت از مردم نیازمند گامی بردارند، کمکی و گره گشایی کنند و کار آنها مورد رضایت و عنایت الهی است.

 

اگر جامعه‌ای این چنین به طبقات مختلف نگاه کند  و به فقرا چنین توجهی شود دیگر فاصله طبقاتی در جامعه ما رخت برمی‌بندد

 

دیدگاه‌ها   

یاسی
#2 یاسی 1399-07-13 06:22
اربعین فقط پیاده روی کمک همیشه هست ولی پیاده روی سالی یه باره
نقل قول کردن
فاطمی از ایلام
#1 فاطمی از ایلام 1399-07-12 05:48
هر سال در محرم و اربعین بسیاری از فقرا رو اطعام می دن ولی کسی نمی بینه چون نمی خوان ببینن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.