آسیب ها و تهدیدهای دینداری /هر کسی از فرهنگ بسیج برخوردار بود می توان نامش را بسیجی گذاشت99/09/08

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به اینکه بر اساس روایتی از امیرمؤمنان(ع)، اخلاص در عمل، کوتاه بودن آرزو و خوب بهره بردن از فرصت ها سه ویژگی افرادی متقی است، گفتند: بر اساس این روایت ما باید ضمن خلوص نیت، فرصت هایی که برایمان وجود دارد را مغتنم شمرده و از آنها بهترین بهره را ببریم.

ایشان به تبیین آسیب ها و تهدیدهای دینداری پرداختند و ادامه دادند: ما باید در جامعه ای که عوامل مختلف دست به دست هم داده اند تا دینداری متدینان را ضعیف کنند، همواره نسبت به اعمال و رفتار خود مراقبت داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از آسیب های دینداری را کوچک شمردن و سهل انگاری نسبت به دین دانستند و بیان کردند: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، کوچک شمردن دین سبب از بین رفتن دین داری می شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اگر والدین برای دین فرزندان خود ارزش قائل نباشند، فرزندانی دین گریز تحویل جامعه خواهند داد، ابراز کردند: گاهی پدران و مادران به اندازه ای که برای دنیای فرزندانشان دغدغه دارند نسبت به دین آنها غدغه مند نیستند، از این جهت فرزندانی دین گریز تربیت می کنند؛ امروز متأسفانه در جامعه ما کسانی هستند که حرمت دین را آنگونه که شایسته است نگه نمی دارند و حلال و حرام الهی را  رعایت نمی کنند؛ این افراد نه به خودشان، نه به دین و نه به جامعه رحم نمی کنند.

ایشان توجه بیش از حد والدین به مسائل دنیوی فرزندان را از آسیب های جدی دینداری برشمردند و تأکید کردند: گاهی از اوقات در می یابیم که رفتار برخی افراد با متدینان نیز تحقیر آمیز بوده و از این جهت کسی که به دنبال مسائل دینی باشد را توبیخ می کنند؛ از دیدگاه برخی افراد دینداری با تمدن و بینش صحیح و روشنفکری منافات دارد، گویا روشن فکری ملازم با خط قرمز کشیدن روی دین است و این جای تأسف دارد؛ بر اساس روایات کوچک شمردن دین سبب از دست دادن دنیا و آخرت می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام خمینی(ره) عنوان کردند: بسیج وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی مردمی را دارد و ما می توانیم ارتش مردمی را در دل بسیج ساماندهی کنیم.

امام جمعه قم نقش بی بدیل بسیج در طول انقلاب را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بسیجیان چه در دوران جنگ و چه در دوران کنونی در هر مسأله ای که به وجود آمده از پیشگامان حرکت و خدمت به جامعه و دین خدا بوده اند؛ بسیج از برکات این نظام الهی محسوب می شود؛ بسیجی بودن به پوشیدن لباس و فرم مشخص نیست، بلکه همه آحاد مردم می توانند بسیجی باشند.

ایشان با بیان اینکه بسیجی بودن، اخلاق بسیجی لازم دارد، افزودند: هر کسی از فرهنگ بسیج برخوردار بود می توان نامش را بسیجی گذاشت؛ بسیج تکلیف محور است و زمان و مکان نمی شناسند.

دیدگاه‌ها   

ارسباران مهدی
#1 ارسباران مهدی 1399-09-08 05:33
سلام بنده دنبال کننده مطالب سایت شما هستم هر نکته ای که می خوانم در قلبم نفوذ داره به نظر سخن از دل می گید که بر دل می نشینه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.