نخبه پروری از مهمترین اقدامات امام صادق(ع) بود1400/03/16

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: نخبه پروری و تربیت شاگردان دینی از مهمترین اقدامات امام صادق(ع) بود.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»، در ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفتند: دوران امامت امام جعفر صادق (ع) بسیار سخت و یکی از پر آشوب ترین دوران‌ سیاسی تاریخ اسلام بود.

دوران امامت ششمین امام شیعیان با اختناق و ظلم و ستم شدید خلفای بنی امیه و بنی عباس همراه بود و ارشمندترین و مهمترین اقدام امام صادق(ع) در این دوران نشر معارف اصیل اسلام ناب محمدی و نخبه پروری بود.

امام جعفر صادق(ع) با تربیت شاگردان برجسته و اعزام آنها به سرزمین ها و بلاد مختلف اسلامی توانست خدمات بسیار ارزنده‌ای به جامعه اسلامی ارائه کند.

ایشان در دوران اختناق خلفای بنی امیه و بنی عباس توانست چهار هزار شاگرد تربیت کند و شاگردان تربیت شده در مکتب آن حضرت با حضور در سرزمین های مختلف فضای جامعه آن روز را به کلمات نورانی قرآن و احادیت اهل بیت(ع)  معطر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه جامعه تشیع یادگار و میراث ارزشمند امام صادق(ع) هستند ابراز کردند: امام خمینی(ره) نیز یکی از پرورش یافتگان مکتب این امام همام بود که با اتکاء به قدرت الهی و بهره مندی از میراث علمی آن حضرت توانست تحول عظیمی در دنیای اسلام به وجود بیاورد.

یکی دیگر از اقدامات امام جعفر صادق(ع) مبارزه با افکار و مذاهب انحرافی بود به طوری‌که ایشان با گروه های انحرافی مناظره می کردند و همواره آنها در این مناظرات تسلیم دلایل محکم و مستدل امام صادق(ع) می شدند.

دوران امامت امام صادق(ع) به دلیل قرار داشتن در انتهای حکومت بنی‌امیه و ابتدای روی کار آمدن بنی‌عباس، فرصت و بستر اجتماعی مناسبی را در اختیار حضرت قرار داد.

امام صادق(ع) از این فرصت طلایی در راستای احیای اسلام ناب محمدی(ص) استفاده کردند و به همین خاطر است که از ایشان در تاریخ اسلام به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) یاد می‌شود.

پایان بخش این مراسم ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت بود.

دیدگاه‌ها   

سعید
#2 سعید 1400-03-19 05:23
در دولت روحانی هیچ حمایتی از نخبه ها نمی شد که هیچ سنگ هم جلوی پایشان می انداختند به خدا چی جواب می خواهند بدهند
نقل قول کردن
آقاملایی
#1 آقاملایی 1400-03-18 03:55
نخبه در دوران حاضر هیچ جایگاه و ارزشی در نزد دولت ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.