اهداف متعالی شهید «هاشمی‌نژاد» باعث جاودانگی او شد1400/07/08

آیت‌الله «حسینی بوشهری» گفتند: علت جاودانگی برخی شخصیت‌ها در تاریخ، قداست و تعالی هدف آنها و انجام کار برای خداست.

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله «سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد» امروز با حضور حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، و جمعی از زائران و مجاوران در ایوان مقصوره حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشتند: شهید هاشمی‌نژاد مبارز مؤمن، خستگی‌ناپذیر، انسانی مسئولیت‌شناس، دلداده اهل‌بیت (ع)، مرد میدان و جلوه فریاد بود که می‌توان از او به عنوان مظهر خوبی‌ها یاد کرد.

علت جاودانگی برخی شخصیت‌ها در تاریخ، قداست و تعالی هدف آنها و انجام کار برای خدا است. نسل‌هایی که پس از اینگونه افراد می‌آیند سعی می‌کنند حرکات و رفتار خود را بر اساس آنها تنظیم کنند و آنها را الگوی زندگی و معرفتی خود قرار دهند.

توجه به شرایط خاصی که افراد ماندگار در تاریخ انجام دادند نیز بسیار مهم است. اگر کاری بهنگام و در شرایط خود انجام شود باعث ماندگاری خواهد شد، همچنین آگاهی و بصیرت افراد و آینده‌نگری و هشدار دادن نیز از دیگر مواردی است که ماندگاری انسان را به دنبال دارد.

شهید هاشمی‌نژاد هر سه ویژگی را داشت و به دور از مقام‌پرستی و جاه‌طلبی، دارای بصیرت بود و در زمانی که استبداد همه جا را فرا گرفته بود فریاد آزادی و عدالت‌طلبی سر داد.

ایشان با بیان اینکه شهید هاشمی‌نژاد با سخنرانی و کتاب‌های خود به جامعه آگاهی می‌بخشید افزودند: این شهید والامقام همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مرحوم واعظ طبسی چهره‌های بارز و پرچمدار مبارزه علیه طاغوت بودند.

آیت‌الله «سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد» از فعالان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود که بعد از انقلاب دبیر حزب جمهوری اسلامی در مشهد شد. وی هفتم مهر ۱۳۶۰ با انفجار انتحاری نارنجک توسط یکی از اعضای نفوذی منافقین در دفتر این حزب در مشهد به شهادت رسید و در دارالسلام حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

دیدگاه‌ها   

ولی اللهی
#1 ولی اللهی 1400-07-09 15:22
شهدا رفتند تا خاک وطن مورد تهدید واقع نشه باکو خاک غصب شده ایران هست و باید به ایران ملحق شود تا آذربایجان ایران را تهدید نکند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.