وضع فرهنگی شهر قم نگران کننده است1400/07/26

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفتند: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود، بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع گردند.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در دیدار دکتر حسین اسلامی، رئیس ششمین دوره شورای شهر قم، سایر اعضای شورا و دکتر سقائیان نژاد، شهردار قم، ضمن تبریک ایام فرخنده آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه)، مسئله فرهنگ در مدیریت شهری را مورد توجه قرار داده، همدلی و انسجام بین اعضای شورا و شهردار را کلید موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها دانستند و سیاست زدگی را به عنوان آفتی جدی ارزیابی نمودند و  از اهتمام ویژه شهردار و شورای شهر، نسبت به مسائل شهری قدردانی کردند و افزودند: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید:« انّی ما اخاف علی امتی الفقر ولکن اخاف علیهم سوء التدبیر»؛ پیامبر در این عبارت از بی برنامگی و سوء مدیریت ابراز نگرانی می‌کند که الحمدلله با توجه به گزارشی که قرائت شد، معلوم می‌شود شورا و شهردار محترم اهتمام ویژه‌ای به مدیریت نیازهای شهر دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه به بیان رسالت شورای شهر پرداختند و خاطر نشان کردند: مجموعه شهرداری و شورای شهر در کنار رسالت عمرانی خود، یک رسالت فرهنگی نیز دارند و تمامی فعالیت‌ها، خصوصاً پروژه‌های عمرانی، باید با پیوست فرهنگی صورت پذیرد و به عبارت دیگر، مسئله فرهنگ، در شهر مقدس قم، باید در اولویت باشد.

امام جمعه قم در ادامه به اهمیت همدلی و انسجام در بین اعضای شورا و همچنین بین شورا و شهردار اشاره کردند و افزودند: جلوی اختلاف سلیقه‌ها را نمی‌توان گرفت، اما این نباید به ناهماهنگی و تک روی منجر شود. خروجی شورا هرچه باشد باید مورد حمایت اعضا واقع شود. در رابطه با شهردار هم باید بین شورا و شهردار، همدلی و همکاری حکم فرما باشد؛ سیاست زدگی آفت جدی و بزرگی است خصوصا برای کارهایی که بُعد عمرانی و یا فرهنگی دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان و متخصصین خاطر نشان کردند: خود را بی نیاز از مشورت با نخبگان، متخصصین و صاحب نظران ندانید. حتی در زمینه مدیریت شهری می‌توان از تجربیات دیگران استفاده کرد  و بهره گیری از تجربیات دیگران، از ویژگی‌های مؤمن و مطابق حکم عقل و شرع است.

ایشان برنامه ریزی جهت تأمین منابع پایدار را امری اجتناب ناپذیر ارزیابی کردند و افزودند: تأمین منابع پایدار، با توجه به هزینه‌های بالای مدیریت شهری، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و امری اجتناب ناپذیر است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره کردند و افزودند: جذب بودجه‌های غیر دولتی را در دستور کار خود قرار داده و از تجربیات موفق سایر استانها در این امر نیز استفاده کنید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، خود کنترلی را عاملی مهم در پیشگیری از بروز خطا عنوان کردند و ضمن اشاره به وضع فرهنگی شهر گفتند: وضع فرهنگی شهر نگران کننده است و این امر با مبارزه با معلول حل نمی‌شود بلکه باید علت را مورد توجه قرار داد تا خود به خود معلول‌ها نیز مرتفع گردند.

ایشان در پایان، ضمن تأکید به همکاری با سایر دستگاه‌های ذی ربط، در عرصه مدیریت شهری، نظر خواهی از مردم را عامل ارتقاء محبوبیت و جلب مشارکت مردم در این عرصه عنوان کردند.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه دکتر اسلامی و دکتر سقائیان نژاد، رئیس شورا و شهردار شهر قم، گزارشی از وضعیت فعلی شورای شهر و شهرداری و همچنین برنامه‌های خود، ارائه کردند.

دیدگاه‌ها   

صبورا
#2 صبورا 1401-09-14 15:39
جدیدا به افرادی در شهر قم پول دادند تا قبح شکنی کنند روی قم حساب ویژه ای باز کردند چند نفر هم دستگیر شدند ولی دشمن دست از هنجار شکنی بر نمی داره
نقل قول کردن
خلیل
#1 خلیل 1401-08-15 16:50
سلام در همه شهرها تهاجم فرهنگی با قدرت مشغول کار کردن است فقط قم است چون متولیان مذهبی بیشتر به فکر هستند و حساسیت به خرج می دهند قدرت تهاجم فرهنکی کم است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.